Gå til innhold

Er det viktig å overleve?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tja, hva kan man gjøre uten å leve? og når man først skal leve, kan man ikke da prøve og ha et lykkelig liv? men så kommer man jo innom hva som er å leve, og hva lykkelig er! selv vil jeg leve så lenge jeg kan klare meg alene, den dagen jeg trenger andre til å hjelpe meg med hverdagslige ting vil jeg avslutte livet på en så verdig måte som mulig. håper bare at det blir lov innen jeg blir så gammel.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Å eksistere må jo nesten være betre enn nødvendigvis være lykkelig, men det går sjølvsagt ein grense for kor ulykkelig man kan være før det blir den beste løsninga for personen sjølv å ta sitt eige liv.

 

Å leve er vel viktig for personen sjølv, fordi det andre alternativet, nemlig å ikkje eksistere, er ganske mykje verre enn å gjere det. Trur få greier å tenke seg korleis det er å ikkje være til. Kanskje det er for det beste, for då hadde folk kanskje frykta døden litt meir :)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Missforstå meg rett. Jeg føler også dette er viktig selv om jeg ikke kan forklare det rent logisk uten at det bare blir sirkulær argumentasjon.

Vill anta at de fleste mennesker vil være enige at dette er viktige ting. Men på den annen side, går det an å bli for opptatt av dette?

Lenke til kommentar

Å leve er vel viktig for personen sjølv, fordi det andre alternativet, nemlig å ikkje eksistere, er ganske mykje verre enn å gjere det. Trur få greier å tenke seg korleis det er å ikkje være til.

 

De fleste glemmer at de også ikke eksisterete i flere millarder år før de ble født så det blir feil å si at en ikke har opplevd det. De ferreste husker hvordan det var. Merkelig nok, siden det er den desidert lengste perioden av tilværelsen hittil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Spørst om eit liv i glattcelle kam bli kalla eit liv. Når du ikkje kan gjere noko i evig tid, blir det jo eigentleg det same som å være død uansett. I tillegg meinar eg at kvalitetstid ikkje nødvendigvis er det beste, om eg skulle velt eit liv ville eg valt det å gjøre noko veldig bra og viktig i 1 år framfor å leve eit kvalitetsliv i 25.

Lenke til kommentar

Det ser ut for meg som om det er to ting som folk anser som mest viktige. Å overleve og å være lykkelige. Hvorfor er det så viktig?

Fordi det er ekstremt ubehagelig å være ulykkelig.

Om det er viktig å overleve, vet jeg ikke. I det store og det hele... Men det måtte vel være fordi man gjør de gjenlevende ulykkelige om man ikke overlever. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Mhm, det einaste som betyr noko i verden er følelser. Skjønner at det er så mange som blir så sinte når dei blir krenka, for det er jo kun det som betyr noko her i livet. Fortsett og tenk slik turbonello, og stem venstre ved neste val, for dei vil sikkert sørge for at følelsane dine blir opprettholt på eit høgt nivå. Personlig kjem eg til å stemme på eit parti som veit korleis dei administrerer landet på ein god måte.

Lenke til kommentar

Mhm, det einaste som betyr noko i verden er følelser.

Var det, det jeg sa? Hvorfor vrir du det dithen?

 

Skjønner at det er så mange som blir så sinte når dei blir krenka, for det er jo kun det som betyr noko her i livet. Fortsett og tenk slik turbonello,

Hæ?

 

og stem venstre ved neste val, for dei vil sikkert sørge for at følelsane dine blir opprettholt på eit høgt nivå.

Jaha? Hvorfor tror du jeg stemmer venstre da Oleoh?

 

Personlig kjem eg til å stemme på eit parti som veit korleis dei administrerer landet på ein god måte.

Jaha?

 

Den dagen menneskeheten ikke trenger ledere for å styre samfunnet, blir en bra dag.

Det er umulig. Noen styrer uansett. Spørsmålet er hvor mye de skal få lov til å bestemme.. Desto mindre makten er konsentrert på ett sted, desto bedre. Desto mer spredd makten er desto bedre... :)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Var det, det jeg sa? Hvorfor vrir du det dithen?

 

Fordi du meinte at det var ubehagelig å være ulykkelig, og det tydligvis betyr noko. Samt det at andre blir ulykkelig om du ikkje lever. Men du forstår ikkje det at livet er verd noko. Så tydeligvis må følelser ha ein verdi over sjølve livet. Noko som er totalt feil.

 

Jaha? Hvorfor tror du jeg stemmer venstre da Oleoh?

 

Det kan umulig være fordi du har tydlig utrykkt det her på forumet, samt ditt profilbilete viser at du mest sannsynelig gjer det.

 

Jaha?

 

Jepp

Lenke til kommentar

Fordi du meinte at det var ubehagelig å være ulykkelig, og det tydligvis betyr noko.

Er det behagelig å være ulykkelig da? Spørsmålet var: Hvorfor er det viktig å være lykkelig?

Da ble svaret mitt at det er ubehagelig å være ulykkelig. Jeg kan også si at ingen er tjent med å være ulykkelige, osv. Folk gjør forferdelige ting når de er ulykkelige, derfor må det viktigste være å sørge for et lykkelig liv for så mange som mulig og for seg selv.

 

Samt det at andre blir ulykkelig om du ikkje lever.

Tja... Det er en grunn til å leve og forsøke å overleve det...

 

Men du forstår ikkje det at livet er verd noko.

Gjør jeg ikke?

 

Så tydeligvis må følelser ha ein verdi over sjølve livet.

På hvilken måte?

 

Noko som er totalt feil.

På hvilken måte?

 

 

Det kan umulig være fordi du har tydlig utrykkt det her på forumet, samt ditt profilbilete viser at du mest sannsynelig gjer det.

Det var ikke det jeg spurte om.

 

 

Jepp

Hva da? Og på hvilken måte styrer dette partiet uavhenig av følelser?
Lenke til kommentar

Lykken for meg er himmelriket og fellesskapet der så derfor vil jeg ha med meg flest mulig personer dit. Livet er til for å vitne og forkynne evangeliet for de som ikke har det samme som deg. Livet for de andre er å tro i sitt hjerte å ta imot! Det virkelige livet og virkelig lykke kommer først i himmelriket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...