Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye coupe Mercedes CLA er drit fet


Charlo

Anbefalte innlegg

Denne bilen har ingen konkrete konkurrenter. Det er en helt ny Coupe med 4 dører

og ligger vel litt over 300 000,- Ganske rimelig og Mercedes sikter på Bmw's 3 serie og a4 som sine konkurrenter. Selv om de selv har C klassen. Audi a3 sedan kommer snart så det blir nok det nærmeste.

 

Utseende fra den nye kompakte A klassen som jeg mener er en kjerring bil men der har den allerede konkurrent i Darth Vader mongo hjelm bilen til bmw's 1 serie, og VW golf selvsagt.

 

 

20130421_013702.jpg

Endret av Charlo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av de bilene som ser langt bedre ut på bilder enn i virkeligheten, spør du meg.

 

Hæ dette kan jo ikke stemme. Så du har sett denne i virkeligheten altså ? Denne bilen er ferskere en ditt lokale brød på 7 eleven. Bare helt utrolig at jeg skulle spotte denne allerede nå seint på en lørdags kveld !! Særlig i sort hvor den nesten ikke har blitt vist engang.

 

Nei, jeg er Bmw to the bone, men denne Mercedesen er faktisk drit cool, særlig når man tar med prisen. CLS on a budget. .

 

Denne kommer til å selge som satan, men får meg ikke til å selge bmw'en med det første.

Endret av Charlo
Lenke til kommentar

Hæ dette kan jo ikke stemme. Så du har sett denne i virkeligheten altså ? Denne bilen er ferskere en ditt lokale brød på 7 eleven. Bare helt utrolig at jeg skulle spotte denne allerede nå seint på en lørdags kveld !! Særlig i sort hvor den nesten ikke har blitt vist engang.

 

Uansett hvor ny du tror en bil er, så er det garantert veldig mange som har sett den før du en gang vet at den finnes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvekjørte denne i forbindelse med at kona kjøpte A-klassen nylig. Kliss lik A-klassen innvendig, og byggd på samme understell som A-klassen. Det som sugde, var bagasjeromplassen. Ikke at du forventer all verden i den klassen, men her var det plass til en 4-pack pepsimax og en handlepose fra Rema, men da er det fullt.

 

Var å fikk div priser på CLA, og fant ut at en passerer glatt 400K for en ok utstyrt bil. Og da er jeg ikke noen utstyrsfreak.

Lenke til kommentar

Bilen er kjempe fin, i hvit er den utrolig snasen. Dette er fra Teknisk Bureau i Tromsø. Og det sies at leveringssituasjonen gjør at bilen tidligst vil være på plass i august.. I og med at leveringstiden foreløpig er rimelig lang, tror ikke Karlsen at de får solgt veldig mange av denne modellen i løpet av året.

- Det er vanskelig å anslå, men jeg tipper rundt 15-20 biler i løpet av 2013.

RJOL4720.jpg

 

Svarte amg felger på den og sorte speil, hot damn !

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Hva mener du med grevlinger ? Har du sett denne bilen live. Er noen som har fått sin i tykland nå ser jeg på cla forumet og den er helt rå.

 

Grevlinger=gnagere=biler som trekker. (forhjulstrekk/feilhjulstrekk)

 

Biler skal skyve. (Standarddrift som BMW kaller det, bakhjulstrekk kaller andre det)

 

Altså har CLA drift i feil ende (foran), mens den bør ha drift bak.

Det er riktignok mulig å få den med mangenokhjulstrekk (4wd), men da snakker vi om 250 som minste mulige motor..

Egentlig er jo 250-maskina også litt trist, 4-sylindret motor i en MB blir liksom også feil.

 

Ja, jeg har sett CLA live her i Norge.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Grevlinger=gnagere=biler som trekker. (forhjulstrekk/feilhjulstrekk)

 

Biler skal skyve. (Standarddrift som BMW kaller det, bakhjulstrekk kaller andre det)

 

Altså har CLA drift i feil ende (foran), mens den bør ha drift bak.

Det er riktignok mulig å få den med mangenokhjulstrekk (4wd), men da snakker vi om 250 som minste mulige motor..

Egentlig er jo 250-maskina også litt trist, 4-sylindret motor i en MB blir liksom også feil.

 

Ja, jeg har sett CLA live her i Norge.

 

Da kjøper du en CLS hvis CLA er ikke bra nok,det er synd at CLA ikke har bakhjultrekk men sånn er det hvis dem vil selge flere biler,BMW kommer med en bil som trekker foran i samme klasse som MB B klasse

Lenke til kommentar

Da kjøper du en CLS hvis CLA er ikke bra nok,det er synd at CLA ikke har bakhjultrekk men sånn er det hvis dem vil selge flere biler,BMW kommer med en bil som trekker foran i samme klasse som MB B klasse

 

CLS er i et helt annet segment enn CLA.. Den er et par klasser større (CLA=A-klasse, CLS=E-klasse)

 

Jeg vet at BMW også begynner å kutte ut standarddrift, og det er på ingen måte mindre trist.

 

Det er faktisk utrolig trist at disse standhaftige produsentene har gitt opp å stå mot moten fra resten av verden.

 

For meg er uansett begge uaktuelle, siden jeg har behov for stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...