Gå til innhold

Bloomberg: Neste Xbox får AMD-innmat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke dumt med samme maskinvare, så lenge den holder et høyt nivå. Nå spørs det hva fordelene blir med de ulike konsollene. Jeg synes 360 har best kontroll og programvare/tjenester, men eier også PS3. Så har vi dette med eksklusive titler og ryktet om konstant nettverkstilkobling som kanskje, kanskje ikke, veier i mot. Det er så klart en mulighet at konstant nettverkstilkobling vil legge til rette for en opplevelse vi ikke har tenkt på enda som PS4 kan se langt etter. Fordelen blir vel at man uansett får samme grunnopplevelse uansett hvilken konsoll man velger. Jeg synes det hele virker som en god ting.

Lenke til kommentar

Tør påstå at dette allerede har mer eller mindre blitt bekreftet for lenge siden...http://www.gamespot.com/news/ps4-not-worth-the-cost-says-nvidia-6405300

 

Du tør påstå det har vært bekreftet, men der tar du litt feil. Den artikkelen er basert på nyheten om PS4-innmaten, mens de slang på en liten notis at det ryktes også om at "720" får fra samme produsent. Langt fra bekreftet.

 

Når det er sagt vil det ikke være sunt å ta all informasjon som ikke kommer fra offisielle kanaler på ordet.

Lenke til kommentar

Antar at Xbox blir bakoverkompatibel, da den allerede er x86 og bruker en grafikkløsning fra AMD.

 

De fleste steder jeg har lest er at Xbox går for nesten samme hw som PS4.

 

PS3 er jo Cell og Nvidia, så bakoverkomabilitet er jo ikke mulig(ja, jeg vet om skyspilling).

 

Syns at det er bra at AMD får sin andel på konsollene. Nvidia rutter med andre ting og det er bra. Da kan det bli konkurranse igjen.

 

Intel har jo nesten monopol, de gadd ikke å sende ut Ivy. AMD sliter både med grafikkkort og CPUer.

 

Håper AMD får et sikkelig boom.

 

Gidder ikke monopol.

Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer så blir det jo en kjempefordel for utviklere.

Mindre penger på porting, mer penger på kvalitet og finish.

 

Dermed kan det som jeg har sett for meg bli en realitet.

At det å lage spill for Xbox blir som å lage spill for Windows.

Mens det å lage spill for PS4 blir som å lage spill for Linux.

 

For hvis ryktene stemmer så er OSet i Xbox basert på Windows 8 kjernen, mens PS4 vil fortsette med med Linux basert OS.

Lenke til kommentar

Antar at Xbox blir bakoverkompatibel, da den allerede er x86 og bruker en grafikkløsning fra AMD.

 

Xbox 360 bruker jo IBM Power PC og AMD grafikk, mens den første Xboxen brukte en modifisert Pentium III og Nvidia grafikk. Vet ikke helt hvor denne Xboxen du snakker om kommer fra. Jeg har nok ikke stor tro på bakoverkompatibilitet.

Lenke til kommentar

AMD Jaguar Tech = Mobile CPU. Anyone? =)

 

"8GB undefined" minne, hvor en del går til OS/background recording etc*

 

Utenom alle "tall horene" vi har, så smelter ujevnhetene mellom PS4/Durange og Wii U. Tror ikke Wii U vil henge så langt etter likevel. Til info!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med emulator ? det burde vel fungere ? PS4 er sikkert kraftig nok til å drive en emulator til PS3 & PS2 ??

 

å når det gjelder minne, så var ryktene slik at PS4 OS'et skulle være på ca. 500 MB, mens XBOX OS'et skulle være på 2,5 GB. Visst det blir nøyaktig den samme maskinvaren i PS4 og XBOX så vil PS4 kjøre bedre og bruke minnet mer effektivt og blir mer tilpasningsdyktig :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med emulator ? det burde vel fungere ? PS4 er sikkert kraftig nok til å drive en emulator til PS3 & PS2 ??

 

å når det gjelder minne, så var ryktene slik at PS4 OS'et skulle være på ca. 500 MB, mens XBOX OS'et skulle være på 2,5 GB. Visst det blir nøyaktig den samme maskinvaren i PS4 og XBOX så vil PS4 kjøre bedre og bruke minnet mer effektivt og blir mer tilpasningsdyktig :D

 

Mener du minne eller lagring? Jeg er i full tvil når det kommer til at OSet på Xboxen skal kunne bruke 2,5GB alene, det er jo absurd... For øyeblikket bruker jeg 1,9GB i Windows 8, og det er med masse dritt kjørende i bakgrunnen. Det at Xboxen sitt Windows 8 baserte OS skal kunne bruke mer enn desktop versjonen tror jeg ikke noe på.

 

Hvis det er Lagring du sikter til er det så å si ingenting med 2,5GB.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert AMD kommer til å tjene så mye på å levere maskinvare til de to konsollene. Husk at både PS3 og Xbox 360 ble solgt med tap lenge (og blir det fortsatt?). Jeg vil tro både Sony og Microsoft har strenge krav til lave kostnader. Den store fordelen de vil få er at de kan styre spillutviklingen mot sine egne software- og hardware-løsninger (vekk fra Nvidia og Intel). Dette har de imidlertid sagt at de ikke skal gjøre, men vi får se.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...