Gå til innhold

Bloomberg: Neste Xbox får AMD-innmat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert AMD kommer til å tjene så mye på å levere maskinvare til de to konsollene. Husk at både PS3 og Xbox 360 ble solgt med tap lenge (og blir det fortsatt?). Jeg vil tro både Sony og Microsoft har strenge krav til lave kostnader. Den store fordelen de vil få er at de kan styre spillutviklingen mot sine egne software- og hardware-løsninger (vekk fra Nvidia og Intel). Dette har de imidlertid sagt at de ikke skal gjøre, men vi får se.

Den cpu/ gpu løsingen vil også fungere godt i en bærbar pc.

Den skal produseres i store mengder, vil koste lite å produsere noen ekstra, Amd kan også plukke ut de brikkene som fungerer veldig godt og selge dyrere i pcer. samt bruke mange som har 1-3 defekte kjerner i billige pcer.

 

For pc spill er arkitekturern i PS4 perfekt.

Mye minne, gir mulighet til å lage store verdener med stor variasjon. Vil gjøre pc spill 64 bit med en gang.

Om kort tid vil spill funke bedre med 16-32GB ram.

 

Masse kjerner men ikke så veldig kraftige. Spill må bruke effektiv multitreading. Hadde PS4 brukt en rask 4 kjerners i5 hadde dette ikke blit presset så raskt.

Spill vil funke bedre med masse kjerner.

 

Lenke til kommentar

Syns konsollene bare blir svakere og svakere per år i forhold til hardware som finnes jeg?Samme hardware betyr jo ikke at det er lett å porte mellom de to platformene.

Ikke nødvendigvis lett, men vanvittig mye lettere enn tidligere. Fordelen her er at hardwaren er lik ikke bare i arkitektur, men også i ytelse (like mange kjerner, like mye RAM, tilsvarende CPU ytelse osv).

Om man utvikler spill til PC, PS4 og Nextbox så blir eneste forskjellen API'ene mot operativsystemet, og jeg vil tro spillmotorer som Unreal Engine vil fjerne mange av disse forskjellene også.

 

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis lett, men vanvittig mye lettere enn tidligere. Fordelen her er at hardwaren er lik ikke bare i arkitektur, men også i ytelse (like mange kjerner, like mye RAM, tilsvarende CPU ytelse osv).

Om man utvikler spill til PC, PS4 og Nextbox så blir eneste forskjellen API'ene mot operativsystemet, og jeg vil tro spillmotorer som Unreal Engine vil fjerne mange av disse forskjellene også.

 

Nja, vil ikke si meg helt enig. Men både Sony og MS skal vel legge til sin vri - og Sony skal vel bruke Cell-enheten sin et sted antar jeg også? Holder meg utrolig lite oppdatert når det kommer til konsoll-hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...