Gå til innhold

Hvordan ville DU overleve Zombie-apokalypse?


Henrikenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først av alt ville jeg blokkert meg inne i en uke.

 

Handlingsplan etter 1 uke:

 

- Finne nærmeste våpenhandler og ta det jeg finner derfra når støvet har satt seg. Magne landrø i lillestrøm er en butikk jeg har sett meg ut i nærområdet som er aktuell for dette.

- Hamstre alt jeg finner av boksmat og mat med lang holdbarhet. Springvannet i norge vil sannsynligvis enda være bra, og det ville jeg fylt kontinuerlig i beholdere den første uken.

- Neste steg vil være å organisere hva jeg har av ressurser og hvor lenge dette vil vare. Målet ville vært å samle opp ressurser nok til å kunne holde meg + 2 til i live i 6 måneder uten problemer. Disse ressursene inkluderer også ting som bensin, da det er viktig for neste steg:

- Finne en båt og laste alt jeg har av varer og utstyr ditt. Gjøre det levbart, med det absolutte minimum av hva jeg trenger.

 

Videre så er ikke planen voldsomt godt utarbeidet. Men planen er løs og er noe sånn som at jeg skal ligge nærme oslofjord i den første perioden for å hjelpe andre, så etterhvert komme seg over mot danmark og sentrale deler av europa via båt. Deretter vil jeg bruke den tiden jeg får av å ha såpass med ressurser til å legge en ny slagplan for et eventuelt område jeg kan slå meg ned på. Samle ressurser, bygge et sted med sikkerhet hvor man kan bo nogenlunde trygt med båten som et slags siste resort.

Endret av fiskerdigg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at "smartere" zoombier kan gå på havbunnen og så klatre opp?

 

Mener det var no snakk om det på en zombie film elns. :p

 

Selvsagt, Zoombier er jo 100 % oppfunnet av personer medl livlig fantasi, så det er jo ikke akkurat lett å si hvordan noe slikt ville oppført seg i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Kevlar armor

 

Langt og lett sverd, 2x 45call pistoler, en mindre pistol med lyddemper, pumpehagle.

Offroad bil med en lett MCcross festet bak på bilen. I bilen så er det vanlige ammo, miner, medkit, rations, og ei saftig sniper med lyddemper

 

Hadde mest sannsynlig funnet meg en stor levelig båt med fiskeutstyr. Øy/holmer med hytte hadde vært "feriestedet" mitt.

 

Hm.. Hvorfor stakk ikke The Walking Dead gjengen ut på skyen eller på ei øy?

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

nja nå ville jeg ikke sett på en oljerigg som et permanent bosted, i lengden så blir du til å slite med drivstoff å går du tom for det så holder det ikke med en robåt for å komme deg imellom vann og land.

 

Day 1 så ville jeg ha satset på å raide butikker for hermetikk, flaskevann, dasspapir, såpe og noe snop osv, snopet er ikke kritisk med det går jo etter hvert ut på dato samt du er jo langt fra den eneste som plyndrer så det blir jo et sjeldent gode med tiden, den første uka ville jeg ha ligget lavt låst ned i kjellern å lagt en plan for tiden videre og satt sammen en form for kropps beskyttelse og våpen.

Videre så ville jeg nesten ha satset på å jobbe meg mot en millitær leir å håpe at det er noe våpen og sånt utstyr igjen, fra der igjen så vet jeg ikke hva jeg ville satset på,

om man hadde en liten gruppe å et sted hadde et hurtigruteskip i kai så kunne jo å rense ut den være en mulighet, zombiene hadde ikke klart å klatre opp dit så du ville ha vært beskyttet vil jeg tro

Lenke til kommentar

se for deg et år eller to inn i apokalypsen så kommer du til å takke deg selv at du hamstret inn begge deler

Hvis vi hadde fått zombier, så renner det enda ferskt vann.

 

Man skal aldri oppholde seg i byer etter en infeksjon, likene råtner og skaper mye mer problemer.

 

E: Og ikke minst du vil garantert unngå andre mennesker.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

kontaktet forsvaret og søkt "asyl" mot at jeg jobbet med det jeg jobbet med der tidligere :p

regner med at det hadde gått i orden, da hadde jeg vært inni ett fjell med egen seng og nok mat for ett år eller noe.

 

Alternativt skaffet meg en båt, hatt med mye bensin og kompressor til dykkertanker, og dykket etter fisk og sånt til mat, skulle klart meg ganske lenge på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...