Gå til innhold

Microsoft bekrefter neste versjon av Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft var med sine tidligere OS ute etter å favne bredest mulig og støtte alt og alle. Men så kom Apple med sitt lukkede økosystem. Og etterhvert har Microsoft også skjønt at det er mere penger i et lukket økosystem der man selger "pakker" bestående av OS, mobil, tablet osv og integrerer produktene så tett at det oppleves som "små-vanskelig" å benytte seg av andre.. akkurat som Apple. Det vi så i Windows 8 var bare et steg på veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et Windows? Dette er verre enn World of Warcraft jo. Kommer en ny expansion hver gang man er blitt komfortabel med det nye. Vil ha tilbake vanilla-XP!Nå blir touch litt utdatert og ikke fresch nok, det nye nå er å sleike på skjermen, kombinert med en biometrisk styrepinne opp i rompa. For det er fremtiden må skjønne. Gjelder å tenke nytt...

 

Du kan fint endre utseende i Windows 8 til utseende i Windows XP. Om du mener at Windows XP fortsatt er bedre enn Windows 7 og Windows 8 så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det eneste som passer er stakkars deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft var med sine tidligere OS ute etter å favne bredest mulig og støtte alt og alle. Men så kom Apple med sitt lukkede økosystem. Og etterhvert har Microsoft også skjønt at det er mere penger i et lukket økosystem der man selger "pakker" bestående av OS, mobil, tablet osv og integrerer produktene så tett at det oppleves som "små-vanskelig" å benytte seg av andre.. akkurat som Apple. Det vi så i Windows 8 var bare et steg på veien.

 

Du mener seriøst at Windows 8 har gjort det er vanskeligere for deg å kombinere iPhone, Android-nettbrett og en bærbar PC med Windows?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda et Windows? Dette er verre enn World of Warcraft jo. Kommer en ny expansion hver gang man er blitt komfortabel med det nye. Vil ha tilbake vanilla-XP!Nå blir touch litt utdatert og ikke fresch nok, det nye nå er å sleike på skjermen, kombinert med en biometrisk styrepinne opp i rompa. For det er fremtiden må skjønne. Gjelder å tenke nytt...

 

Nei fyfaen heller. Windows XP ser ut som en hore med klovnesminke.

 

Tar heller Win 2000.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge de ikke forandrer infrastrukturen i Windows 8..Så er det uaktuellt, det at man blir kastet ut og inn i "Modern UI" over en lav sko fordi essensielle ting som Steam og Origin ikke kan kjøres fra Modern UI er helt latterlig. Windows 8 modern ui føles ut som et sånn shell man laster ned fra en open source side som funker greit, men som du velger å avinstallere etter et par dager pga at man det er litt lite støtte for det....Bare at i windows 8 kan man ikke det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sammenligningen W8 ig Vista er jeg ikke enig i. W8 er kanskje litt elsk eller hat, men Vista var bare morkent fra morra til kveld.

 

Det må da nesten være utelukkende positivt at MS fokuserer på videreutvikling av W8?

Til dere XP-elskere, XP fikk tross alt tre -3- service packs før ting funket bra, det tok mange år. Gi nå W8 en liten sjanse eller avvent med W7. Begge to har sine mangler og sine gode sider. Det finnes ikke et feilfritt OS noe sted på denne planeten uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo lov å håpe de har skjønt at metro fungerer dårlig på desktop i dagens form.AtW

 

Enig. Den gamle oppgavelinjen med start knappen var flott! Gjorde det enkelt å bytte mellom programmer uten å ta i bruk ALT-TAB, og brukervennlig var det også. Struktur og orden!

 

Med Winows 8 forsvart hele oppgavelinjen til fordel for fliser som standard. Mer rot, mindre struktur. Man kan fortsatt multitaske, men det hele er faktisk blitt mindre brukervennelig. Og ikke kan jeg ha mer enn to programmer oppe på skjermen samtidig??

 

Sant, Metro fungerer dårlig på desktop. Synes det fungerer dårlig på min bærbare også, men jeg er kanskje gammeldags.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Du kan fint endre utseende i Windows 8 til utseende i Windows XP.
Hmm? Hvor gjør jeg dette? Jeg må ha oversett det, det eneste jeg har funnet er å endre hvilken pastellfarge man kan bruke som overlay.

 

Du kan ikke ha Luna utseendet, men man kan vel gå tilbake til Windows 2000 utseendet? Men mulig jeg tar feil; sitter på en Windows 7 maskin nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...