Gå til innhold

Sniktitt: SMSgruppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan det er med Android, men alle iPhone- og iPad-brukere har lenge kunnet sende tekstmeldinger (samt MMS og iMessage) til flere mottakere. Hvis alle mottakerne har iMessage blir samtalen til en stor gruppesamtale akkurat som SMSgruppe, men med ordentlig formatering og navn på avsender.

 

Det er så å si gratis å sende iMessage, men jeg er usikker på om den sender én eller flere tekstmeldinger hvis du har flere mottakere, så her kan SMSgruppe ha en liten fordel.

Lenke til kommentar

Kjekt konsept, men jeg er ganske prinsipiell mostander av løsninger som baserer seg på SMS. SMS er en gammeldags, begrenset og forhåndsvis dyr måte å kommunisere på, og synes nettbaserte tjenester stort sett tilbyr bedre alternativ. :)

 

Enig i at SMS er for dyrt med tanke på hvor vanvittig lite data de bruker, er vel snakk om et par kilobyte (tror jeg), om ikke mindre.

 

Men samtidig er SMS mye mer til å stole på enn nettbaserte tjenester, serverproblemer osv vil du ikke oppleve med SMS, og mange eldre folk vil du iallefall ikke nå via facebook osv.

Lenke til kommentar

Fordelen med SMS er at man når alle. Man begrenser ikke kontaktlista si til de man har på FB eller som har en eplefon.

 

Lynmeldingstjenester vil nok ta livet av SMS (og taletelefoni) etter hvert, men ikke før det kommer en felles åpen standard. De fleste som lager slike tjenester er dessverre alt for opptatt med å låse kunder til sitt system og ekskludere alle andre. Det finnes heldigvis noen unntak, som dermed har potensiale til å ta over for både SMS og taletelefoni i framtida. Globalt.

Lenke til kommentar

Synes det virker som noe fjas :p

Har nok e-poster som blir sendt feil til lister, så ender det opp med at mange folk svarer til listen, så til slutt sender avsendern også e-post :p

 

Ellers er jo dette litt vel gammeldags nå som alle har smarttlf? Det er jo bare å bruke google+ for eksempel, lage sirkler der. Ev. bruke e-post på tlf...

Lenke til kommentar

Har flere ganger opplevd problemer med SMS, og opplever mail som vel så stabilt. Ved mail har jeg også mye større muligheter for filtrering og regler for håndtering, for å slippe all støyen på f.eks mobil.

Ellers finnes det mange alternativer som gjør nøyaktig det samme (så langt jeg kan se). Facebook er nevnt, men andre alternativer er Google+, diverse IM klienter osv.

 

Så lenge alle brukere må registrere/bekrefte seg, er terskelen for å ta dette i bruk omtrent det samme som f.eks Facebook/Google+/andre så langt jeg kan se.

Lenke til kommentar

WhatsApp er vel så vidt jeg kjenner til kun en messenger tjenester som sender til andre WhatsApp brukere, og kan ikke sende meldinger til andre som ikke har samme app.

Blir det ikke i praksis omtrent det samme med med SMSgruppe, da hver mottaker også må godkjenne at de vil være med? I tillegg til det fiktive nummeret de må forholde seg til.

 

Du får tildelt et kunstig - eller fiktivt - mobilnummer som er knyttet til ditt ordinære mobilnummer. Når du sender meldinger til dette nummeret sendes SMS-en til samtlige mottakere, men du betaler kun for å sende én. De øvrige i gruppen må godkjenne at de vil være med på dette, og får deretter sitt eget unike, fiktive nummer som de skal bruke på samme måte. Tjenestetilbyderen anbefaler at du lagrer det unike mobilnummeret i kontaktlisten din med navnet på gruppen.
Lenke til kommentar

Blir det ikke i praksis omtrent det samme med med SMSgruppe, da hver mottaker også må godkjenne at de vil være med? I tillegg til det fiktive nummeret de må forholde seg til.

Joda, omtrent, forskjellen er vel at SMS tjenesten kan bruke mot hvilken som helst mobiltelefon, og ikke kun smarttelefoner med riktig operativsystem og programvare installert.

Lenke til kommentar

sende sms til en gruppe, det er jo innebygget funksjonalitet i mobilen til bestemora mi (uten fargeskjerm).

Eneste fordelen her er at man slipper betale så mye.

 

Men leste noe om at "alle brukere må godkjenne" ?? i såfall er det jo ikke noe bedre en facebook, og andre tjenster.

Poenget med en sms tjeneste som dette bør jo være at man kan sende til folk uten at dem aktivt godkjenner eller gjlør tilltak for å bli med

Lenke til kommentar

sende sms til en gruppe, det er jo innebygget funksjonalitet i mobilen til bestemora mi (uten fargeskjerm).

Eneste fordelen her er at man slipper betale så mye.

 

Så å si alle mine gamle telefoner har kunnet sende meldinger til flere personer samtidig, men det blir da sendt som flere meldinger og jeg må betale for alle. Jeg tror det gjelder nesten alle telefoner, og det er her denne tjenesten gjør noe «nytt».

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...