Gå til innhold

World of Warcraft mistet 1,1 million brukere (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet.

 

I tillegg er det vel ikkje so nyskapande og genialt at ein berre må ha det? Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?

 

Eg synest eigentleg Grim Dawn verkar meir interessant. :)

 

Kay

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet.

 

I tillegg er det vel ikkje so nyskapande og genialt at ein berre må ha det? Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?

 

Eg synest eigentleg Grim Dawn verkar meir interessant. :)

 

Kay

 

Det er mange, inkludert meg selv, som har vært veldig glade i diablo-spillene. Så derfor er logon-kapasitetsproblemer de første dagene, og at du alltid må være på nett egentlig uten betydning. Det er et veldig bra spill, du burde prøve det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet.I tillegg er det vel ikkje so nyskapande og genialt at ein berre må ha det? Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?Eg synest eigentleg Grim Dawn verkar meir interessant. :)Kay
Det er mange, inkludert meg selv, som har vært veldig glade i diablo-spillene. Så derfor er logon-kapasitetsproblemer de første dagene, og at du alltid må være på nett egentlig uten betydning. Det er et veldig bra spill, du burde prøve det :)

 

Selv var jeg veldig glad i Diablo serien, og jeg har INGEN problem å være online for å spille det. Det jeg hadde problem med var auction house og loot systemet.

 

Det alene var game breaking for min del. Jeg vil farme loot, ikke føle at jeg må kjøpe de (eventuelt for ekte penger). Kom til Hell act 3 med 2 characters og fant ut at dette var slutten for Diablo for min del.

Lenke til kommentar

Eg synest det er utruleg at so mange vil ha Diablo 3, med tanke på den provoserande "alltid på nett"-politikken som har blitt innført, og dei tekniske problema. For min del var dette ein avgjerande grunn til at eg ikkje kjøpte spelet. I tillegg er det vel ikkje so nyskapande og genialt at ein berre må ha det? Inntrykket mitt frå demoen var at dette i hovudsak var Diablo 2 med finare grafikk og meir serverproblematikk. Eller har eg gått glipp av noko her?Eg synest eigentleg Grim Dawn verkar meir interessant. :)Kay

 

Tror nok du bare må venne deg til det. Always online spill kommer til å bli vanlige og vanligere, kommer mest sannsynlig til å være bransjestandard om få år. Piratkopiering av spill blir i praksis borte, selv om noen mener at man kan sette opp "pirat servere". Blir uansett ikke det samme som å spille på ordentlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

*trolle trolle trolle*Det er vel en god blanding av bøttevis med MMO'er som har kommet ut som har gjort det slikt.når det kommer til Diablo så har vel 50% av de som har kjøpt det lagt det på hylla igjen vel?

 

Er helt normalt at folk legger et spill på hylla etter noen måneder når man har fullført det. Det er ikke en MMO, og har derfor ikke samme levetiden (som mange trodde det skulle ha).

Lenke til kommentar

*trolle trolle trolle*Det er vel en god blanding av bøttevis med MMO'er som har kommet ut som har gjort det slikt.når det kommer til Diablo så har vel 50% av de som har kjøpt det lagt det på hylla igjen vel?

 

Er helt normalt at folk legger et spill på hylla etter noen måneder når man har fullført det. Det er ikke en MMO, og har derfor ikke samme levetiden (som mange trodde det skulle ha).

 

 

Både og, Diablo 3 går det ikke ann å bli ferdig med i den forstand att alt gear er random. Skulle man kun fullført storyen hadde alle spilt i 5 timer og vært ferdig med hele dritten. Og singleplayer/online co-op spill kan ha like lang leveltid som andre spill, det kommer bare ann på spilleren :)

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat uventet dette. WoW er jo inne i en lang dødtid nå frem til MoP release, da vil de nok se en økning igjen. Har jo ikke skjedd noe nytt i WoW på et snaut år, og da er det jo naturlig at en går lei. Selv har jeg Annual Pass, og logger egentlig bare inn for å dra inn litt gold til MoP :)

Lenke til kommentar
Tror nok du bare må venne deg til det. Always online spill kommer til å bli vanlige og vanligere, kommer mest sannsynlig til å være bransjestandard om få år.

Det er mogleg du har rett, men dette er ei utvikling eg ikkje ønsker å støtte, og enn so lenge der finst kurante alternativ, vil eg i hovudsak velge bort spel og utviklarar som eg oppfattar som mindre kundevenlege.

 

Heldigvis finst der òg utviklarar og i alle fall ein utgivar (GOG) som går andre vegen, og der skjer spennande ting innan flokkfinansiering. Eg trur alle Kickstarter-prosjekta so langt har hatt "DRM-free" som salsargument, og det eine forsøket på dag 1-DLC eg har sett der vart raskt trekt tilbake. Det blir spennande å sjå kva som skjer framover. Mykje av spelindustrien har utvikla seg i det eg oppfattar som ei negativ og stadig meir kundefiendleg retning i lengre tid, og der ser no ut til å vere ein motreaksjon under utvikling.

 

Og den vil eg støtte. :)

 

Kay

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fremdeles ganske utrolig at World of Warcraft fremdeles kan ha såpass mange aktive subscriptions så lenge etter release, når nye trippel-A titler som The Old Republic osv.. Går under 1mill iløpet av noen måneder.

 

Må innrømme at jeg selv finner World of Warcraft mer gjennomført, bedre balansert og polert enn stort sett samtlige andre MMO-spill jeg har prøvd meg på de siste årene (Warhammer Online, Lord of the Rings Online, Rift, Age of Conan, The Old Republic osv..) så jeg ender stort sett alltid opp med å gå tilbake til World of Warcraft etter 1-3mnd med andre, nye MMO-titler og det første "rushet" og gleden av noe "helt nytt" legger seg, men det er fremdeles oppsiktsvekkende at spillet gjør det såpass bra så mange år etter at det kom på markedet.

Lenke til kommentar

Fremdeles ganske utrolig at World of Warcraft fremdeles kan ha såpass mange aktive subscriptions så lenge etter release, når nye trippel-A titler som The Old Republic osv.. Går under 1mill iløpet av noen måneder.

 

Må innrømme at jeg selv finner World of Warcraft mer gjennomført, bedre balansert og polert enn stort sett samtlige andre MMO-spill jeg har prøvd meg på de siste årene (Warhammer Online, Lord of the Rings Online, Rift, Age of Conan, The Old Republic osv..) så jeg ender stort sett alltid opp med å gå tilbake til World of Warcraft etter 1-3mnd med andre, nye MMO-titler og det første "rushet" og gleden av noe "helt nytt" legger seg, men det er fremdeles oppsiktsvekkende at spillet gjør det såpass bra så mange år etter at det kom på markedet.

 

Startet du med WoW som første MMO? Jeg hadde det samme med LOTRO.. Jeg datt alltid tilbake til LOTRO, frem til F2P og deretter P2W.. Da testet jeg Aion, Rift og wow, men datt altid tilbake til første-mmoet mitt. Det er som regel det alle gjør, da det er der du fikk "wooooow, duuuuuude, aaaaawsoooome"-følelsene.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på å se hvordan WOW vil klare seg i den kommende konkurransen. Om Guild Wars 2 er like bra som jeg tror, og det tar av, da tror jeg WOW vil oppleve en ganske vesentlig endring i hvor villige folk er til å betale månedlige for å spille WOW.

 

WOW har alltid vært spillet jeg vender tilbake til, selv etter sju års spilling. Spill som Lord of the Rings, Everquest II, Age of Conan, Aion, og Rift, har ingen klart å holde på min interesse lenger et maks et par måneder, og jeg tror det samme vil være tilfelle med The Secret World.

 

Jeg tror også at Guild Wars 2 kan bidra til å sette en ny standard i forhold til folks villighet til å betale månedabonnement. Om jeg skal være villig til å betale månedsabonnement, så må det være kun til ett enkelt spill, og det må være det beste MMO som er tilgjengelig for øyeblikket. Den dagen det ikke lenger er WOW, så vil jeg stenge kontoen min, helt til spillet blir gratis, og det aner meg at den dagen er i ferd med å nærme seg.

 

Uansett, skal bli spennende å se i hvilken retning dette utvikler seg, jeg håper og tror at det vil bli mer eller mindre slutt på månedsabonnement i løpet av de neste fem årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo III er avinstallert for lengst. Men er veldig spent på Grim Dawn og har faktisk litt troen på Torchlight 2. Auction House har ødelagt D3.

 

Enig. Alle jeg kjenner har gjort det samme, det ekstreme fokuset på ah ødela for mye. Når det gjelder wow så er det vanskelig å si. Markedet ser ut til å endre seg, samtidig har spillet fortsatt latterlig mange som betaler jevnt.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Diablo III er avinstallert for lengst. Men er veldig spent på Grim Dawn og har faktisk litt troen på Torchlight 2. Auction House har ødelagt D3.

 

SÅ sant så sant! Gir ingen mening å spille D3 når dropratene er senket for å fungere balansert med AH... Goldfind er det nye magicfind. Er NULL spennende å farme med slike elendige droprates :'(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...