Gå til innhold

Slik blir nye MacBook Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper fortsatt på at Apple vil gi MBP13 et ordentlig løft, så kan den kanskje konkurrere med min Z21. Da må skjermoppløsningen opp.

 

Også trist at nettverksporten fungerer, men det er jo nettopp dette som er litt av styrken til Apple, nemlig at de våger å gjøre drastiske endringer som bidrar til å dytte markedet i en ny (og forhåpentligvis bedre) retning.

Lenke til kommentar

På tide å bytte ut min gode gamle MacBook Pro fra 2007 =)

Den har tjent meg lenge og godt nå, trenger en sprekere maskin.

"Retina" skjerm er velkommen, på tide at oppløsningen blir en del bedre på bærbare.

At den ikke har dedikert ethernet port kan jeg greie meg uten, laptopen skal brukes trådløst uansett. Hvis det er krise kan kablet nettverk gjøres via thunderbolt isteden.

 

Høres ut som dette kan bli en ganske god refresh av serien, gleder meg.

Lenke til kommentar
Thunderbolt er ikke noe alternativ for min del, 7-8000 kr for å få ordentlig nettverk er ikke verdt pengene.
For rundt 2000 kroner får du denne, som har en ethernet-port: http://www.macrumors.com/2012/01/09/ces-2012-belkin-thunderbolt-express-dock-to-launch-in-september-at-299/

Fremdeles mye penger bare for å få Gb nettverk som har vært standard på mine PCer siden 2003...

 

 

Lenke til kommentar

Fremdeles mye penger bare for å få Gb nettverk som har vært standard på mine PCer siden 2003...

 

Helt enig. Jeg hadde absolutt foretrukket Ethernet-port, men mangel på denne kommer ikke til å være det som eventuelt hindrer meg i å kjøpe den nye MacBook Pro-en.

Lenke til kommentar

Tror Apple kan gå på en smell med året modeller pga dette Retina opplegget. De fleste (ikke-superbrukere) ser ikke nevneverdig forskjell på displayet på nye og gamle Ipad, og så ser en økning i vekt og reduksjon av batteritid (selv med 70% større batterikapasitet). Kan se ut som Apple har gått litt vekk fra den gamle "sett sammen teknologi som fungerer" til en mer desperat jakt etter å forbedre hardware pga konkurransen fra Android.

Skjermkortene skal i hvertfall få kjørt seg om Apple velger å 4doble oppløsningen på MBene også.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem om eplet mangler ethernet.

 

macbook-air-usb-ethernet-adapter_1.jpg

Den har jo USB, og da kan du koble til et eksternt nettverkskort.

 

Min MacBook Pro har kun 2 USB-porter.

Det er dumt at det ikke er plass til mer utstyr, men jeg klarer meg likevel.

Jeg har nemlig en sånn:

 

6152591-2-200-0.gif

 

Det er ikke noe problem uten skjerm heller, fordi man kan koble til ekstern skjerm? Alle slike USB-påheng har sin kostnad, i penger, utseende, stabilitet, og størrelse/heft.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...