Gå til innhold

AMD drar en frekkis – Radeon 7970 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser jo bra ut dette, med bedre drivere så blir det nok enda bedre (BETA drivere i de testene som er ute nå). Klokker bra, bruker forholdsvis lite strøm, holder seg under 80 grader ved load, og er i noen tilfeller opptil 40% raskere enn GTX580.

 

Har det dukket opp noen prisinfo i norske nettbutikker enda?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ser jo bra ut dette, med bedre drivere så blir det nok enda bedre (BETA drivere i de testene som er ute nå). Klokker bra, bruker forholdsvis lite strøm, holder seg under 80 grader ved load, og er i noen tilfeller opptil 40% raskere enn GTX580.

 

Har det dukket opp noen prisinfo i norske nettbutikker enda?

 

ifølge sweclockers ca 5000sek :whistle: regner med 500-700kr billigere i Norge.

Lenke til kommentar

Biter bra ifra seg på DX11 titler iforhold til gtx580, men sliter av en eller annen grunn med BF3.

 

 

 

 

Edit.

 

Synd hardware ikke fikk tildelt kortet til test

 

 

 

 

 

 

hardware.no?

Kvifor er det synd?

Kan du ikkje engeslk? i såfall bruk google translate.

Å få ein norsk slapp test er da vel ikkje noke å sjå så langt etter.

 

Det er jo ein fordel for forbrukerene å få ein god test.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

fanboys trenger ikke begynne å forsøple tråden, vær så snill.

 

En annen ting, ser ut som kortet trekker 270W, det er 20W mer enn oppgitt, med litt klokking kan man vel forvente oppimot 300W? eller?

 

Sett litt på TechPowerUP sin test nå, og kortet yter ganske godt vil jeg si, i enkelte situasjoner så er det på høyde med 6990/590!

 

2 slike i Crossfire, i cant wait!!!

Endret av FiveInline
  • Liker 3
Lenke til kommentar
En annen ting, ser ut som kortet trekker 270W, det er 20W mer enn oppgitt, med litt klokking kan man vel forvente oppimot 300W? eller?

Guru3D: beregnet ca 195 Watt load og 3W idle, begge for kortet alene

Techpowerup: 12 Watt Idle, 45W for multi monitor 2D, 163W average crysis, 189W peak crysis, 270W Maximum Furmark, 53W blu-ray, alle for kortet alene

Tomshardware: 1W sleep, 5W single monitor idle, 40W multi monitor idle, 249W BF3 load, totalt for hele PCen.

Anandech: 113W idle, 103W long idle, 391W load metro2033, 357W load occt, totalt for hele PCen.

 

Alle tallene ser ikke helt realistiske ut (THG 1W idle for hele PCen), men det gir nok en viss pekepinn på effekten.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Venter nok på Nvidia's svar her ja.

Noen nevnte at det kun var "beta" drivere. Jaja, aldri sett noen bra AMD drivere jeg da.

 

det som er synn er at Nvidia sine drivere var overlegene for 5 år siden.. men siste årene, så har faktisk AMD sine drivere gått fint forbi..

 

Jeg har alltid likt Nvidia.. men faller mer og mer over på amd sine kort, da du får mer for pengene.. og jeg liker controllsenteret til amd bedre en nvidia sitt. men har ca 50/50 oppsett på div maskiner hjemme nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Venter nok på Nvidia's svar her ja.

Noen nevnte at det kun var "beta" drivere. Jaja, aldri sett noen bra AMD drivere jeg da.

Si fra når du går ut fra 2008 er du snill.

 

Var litt skeptisk med og kjøpe 6990 i November da det var mye snakk om at 7970 skulle være på høyde med dette.

 

Der tok de feil gitt ;)

Jeg har 6950 CFX og skal kjøpe dette kortet, fordelene er mange:


  •  
  • Ytelsen vil oppleves som bedre
  • Ingen CFX-relaterte grafiske artifakter
  • Bedre overklokking
  • Mindre plass
  • Mindre strømforbruk
  • Helt annen støyprofil
  • Ingen driverproblemer relatert til CFX, og dette er det mange av.

Det er nok øyet som ser, men i mine øyne er dette et langt bedre kort enn 6990 noensinne vil bli.

Er veldig spent på det faktiske lydnivået, er det like høyt som det ser ut som er det like greit å lete etter en annen kjøler med en gang.

Vannkjøling ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er veldig spent på det faktiske lydnivået, er det like høyt som det ser ut som er det like greit å lete etter en annen kjøler med en gang.

 

 

Ser ut som om det støyer litt under load. men det bruker kun 12W@idle trenger man vifte overhode da??

 

Imponerende at kortet bare drar rundt ca 190W,

 

 

Vannkjøling

 

Vannkjøling er helt unødvendig i disse tider med så mange bra luft kjølere

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...