Gå til innhold

AMD slipper Radeon HD 7000M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott synsing nok en gang.. Kom med noen priser som backer den siste delen av artikkelen din, skroting.. Du kan jo like godt anbefale vafler, så lenge du ikke vet hva de koster.. ><

 

Edit: Irriterer meg skikkelig at Anandtech også driver på med samme mølla.. Når 9800GTS (eller hva det var) kom ut, som en nesten ren rebranding av 8800GTX den også, så ble den jo en av tidenes bestselgere for nVidia.. Mao: mye for pengene..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Dog har heller ikke AMDs lansering så mye å gjøre med neste arkitetur, selv om navnet skulle indikere dette. Til tross for navnet benyttes nemlig den samme arkitekturen som ble brukt i 6000M-serien.

Rebranding igjen med andre ord :thumbdown:

 

Flott synsing nok en gang.. Kom med noen priser som backer den siste delen av artikkelen din, skroting.. Du kan jo like godt anbefale vafler, så lenge du ikke vet hva de koster.. ><

 

Edit: Irriterer meg skikkelig at Anandtech også driver på med samme mølla.. Når 9800GTS (eller hva det var) kom ut, som en nesten ren rebranding av 8800GTX den også, så ble den jo en av tidenes bestselgere for nVidia.. Mao: mye for pengene..

Så var det dette med å holde to tanker i hodet samtidig da: Det må da vel være lov til å være kritisk til rebranding av produkter selv om produktene i seg selv er greie. Rebranding er en uting fordi det gjør det forvirrende for forbrukerne å holde oversikt - irriterende for entusiastene, direkte villedende for hvermannsen. Salgstall er heller ikke akkurat noen god indikator for hvor godt et produkt er ut fra et forbrukerperspektiv.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er utidig synsing av artikkelforfatter å være negativ til disse produktene. Dette er som nevnt komponenter for laptoper, og disse brikkene vil trolig ikke påvirke prisen til laptoper noe nevneverdig. Altså vil man trolig ligge i ca samme prissjiktet for en komplett maskin basert på disse som foregående.

 

For all del, det er jo ikke en tabbe å kjøpe en maskin med en av disse brikkene, men som artikkelforfatteren nevner er det ingen grunn til å hive seg rundt for å anskaffe maskiner basert på disse brikkene.

 

Dette er en liten forbedring, med en navnsetting som trolig får forbrukere til å tro at den er mer enn den er. Ukultur, spør du meg. Spør du meg så er det ønskelig at HW reflekterer og legger mer av egne vurderinger i artiklene sine(med begrunnelse, selvsagt), i stedet for bare å kopiere informasjon fra nettsidene til AMD og andre IT-sider.

Lenke til kommentar

Flott synsing nok en gang.. Kom med noen priser som backer den siste delen av artikkelen din, skroting.. Du kan jo like godt anbefale vafler, så lenge du ikke vet hva de koster.. ><

 

Hva skal man med pris på en GPU for bærbar pc, tenkte du og kjøpe en løs GPU og lodde den på et kort kansje ?

 

Godt og se det går fremover for bærbare også, uansett vel dem nok bli svakere en dem vi kjøper for pc.

 

Flere hundre watt hadde jo smeltet hele laptoppen :)

Lenke til kommentar

Sier meg enig med andre her som ikke liker re-branding.

Dette er ikke en ny serie med GPUer, men bare en kopi av det samme med en mindre justering som fortjener mer en "+" eller "gt" eller et eller annet slik enn 1000 høyere i navn.

Nevneverdig er at 6xxx blir 7[x-1]xx eller 7[x-2]xx, så de degraderer under-serien, som forhåpentligvis i det minste blir reflektert i pris, og forventninger til hvordan ytelsen blir i de høyere segmentene med den nye arkitekturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...