Gå til innhold

– AMDs topp-skjermkort kommer alene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lillebroren Radeon HD 7950 skal lanseres på et senere tidspunkt.

Forståelig. Etterspørselen de første ukene vil være mye høyere enn vanlig etterspørsel og produksjonskapasiteten vil være lav i starten og øke gradvis øke etter hvert som yield øker. Da er det bare fornuftig strategi å selge storebroren en stund før man lanserer mellombror.

 

Men jeg blir overrasket om de fysisk mindre brikkene (78xx-serien og nedover) lar vente på seg. De vil sannsynligvis ha høyere yield med samme produksjonsteknikk på samme tidspunkt og produseres på andre produksjonslinjer.

 

Redigert: Har de utsatt XDR2-minne til senere modeller?

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Lillebroren Radeon HD 7950 skal lanseres på et senere tidspunkt.

Forståelig. Etterspørselen de første ukene vil være mye høyere enn vanlig etterspørsel og produksjonskapasiteten vil være lav i starten og øke gradvis øke etter hvert som yield øker. Da er det bare fornuftig strategi å selge storebroren en stund før man lanserer mellombror.

 

Men jeg blir overrasket om de fysisk mindre brikkene (78xx-serien og nedover) lar vente på seg. De vil sannsynligvis ha høyere yield med samme produksjonsteknikk på samme tidspunkt og produseres på andre produksjonslinjer.

 

Redigert: Har de utsatt XDR2-minne til senere modeller?

Helt enig med deg. Hvorfor ikke HD 7800-serien først?

 

Angående XDR2 går det rykter om at AMD lanserte dette som et rykte selv (rumorception) fordi de ikke var fornøyd med fremgangen til GDDR5, og at dette har løst seg. Det går et annet rykte om at de har gått over til 384-bit minnebuss også, akkurat dette er jeg noe skeptisk til siden det vil bryte kraftig med "sweet-spot"-strategien, men om det er sant vil vi nok se 3GB VRAM og ganske enorm båndbredde.

Lenke til kommentar

Vil vi se en vesentlig nedgang i prisen på dagens skjermkort når dette kommer på markedet?

 

Neppe.

 

Skjermkort er nesten (virktig å bite merke i nesten) god butikk om dagen, spesielet på toppkort. Siste toppkortene jeg har kjøpt er folk villige til å betale mer en jeg kjøpte det for grunnet leverings problemer, men jeg lar dem selvagt få kortet en del billigere. Så Mistapi, det er ikke så store tap videre ser ikke leveringen av GPU til å bli noe bedre på en stund enda, om savnet til rødt skulle bli stort ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

At AMD og Nvidia orker å lage nye kort , vi har kort nok i 10 år fremover. Neste generasjon konsoll vil fremdeles være mange år bak dagens gaming PC.

 

Hvorfor lager AMD slike stygge og ufyselige kort ? Kommune-grå murstein , fyysssjjj !!!

Hvis du tror at vi har nok kort for 10 år fremover tar du grundig feil. Et 580 vil nok kunne klare å kjøre nye spill til 2016, men ikke snakk om at det vil holde stort lenger enn dette. SLI hjelper ikke akkurat det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...