Gå til innhold

Derfor er Deus Ex-«sjefene» så vanskelige (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke hvorfor folk klage over at bossene er for vanskelige. Jeg syns dem var dårlige og elendig forhold til helheten til spillet. Bossene var ikke særlige vanskelige en gamle spill fra NES at folk klager er idiotisk. Det bør heller være glade for at spillet gir litt utfordring selv mener jeg bossene var enkle der EMP og Stungun var oppskriftene på fleste bossene.

Lenke til kommentar

Det største problemet mitt med disse kampene var at de ikke passet inn i hel heten til spillet, da det ga mest belønning for sniking og ikke dødelig alternativ.

 

Den første bossen er det ikke spesielt enkelt å observere hvordan han beveger seg, da han skyter mye og har kort reload tid. Så man er gjerne mer enn opptatt nok med å komme seg unna. Denne kampen sleit jeg mest med, med emp gjorde suses og ett lite hint fra forumet så gikk det ganske greit. De to neste ble bare enklere og enklere, hvor den tredje var latterlig enkel med fult oppgradert typhoon (som sikkert igjen er for kraftig). I den første kampen så har du alt du trenger i rommet, selv om du er pasifist.

 

Når det kommer til utfordringer, så setter jeg større pris på at det er godt nivå på utfordringene igjennom hele spillet, enn at mesteparten er relativt greit, og så skal man ha noen få vanskelig kamper. Boss kamper har aldri interessert meg.

Lenke til kommentar
. Folkene hos Eidos gav oss designet sitt og motoren sitt

En aldri så liten feil? Det er vel "motoren sin".

 

Bossene i Deus Ex er ikke videre vanskelige. Den siste slet jeg litt med fordi jeg ikke hadde prioritert våpenbruk med mine praxispoints, ellers var alt helt greit.

 

Den miderste bossen var forøvrig nesten idiotisk lett, i og med at den stoppet opp når den ble stunnet - med andre ord sto den bom stille så lenge kampen varte. Men: Dette syns jeg egentlig var veldig bra. Ikke fordi jeg hadde hatt noe imot en god sjefskamp, men fordi det viste at spillet tok høyde for oss som ikke var så sterkt bevæpnet, og også ga uttrykk for at ikke alle med litt ekstra under "panseret" var tilnærmet udødelige. Ett av mange Metal Gear Solid-"etterligninger" jeg virkelig satte pris på i Deus Ex Human Revolution.

 

Mitt store problem med de kampene er altså ikke gjennomføringen, det er at de karakterene man sloss mot er skuffende underspilt i manus. Det bygges ikke opp noe relevant forhold til dem, de er bare der i en mellomsekvens også slåss man med dem enten med en gang eller litt etterpå.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Så det var derfor boss-fightene var så utrolig dårlige... Alle kampene var jo totalt blottet for kreativitet. Det var en tålmodighetstest der det var om å gjøre å gjemme seg, for så å dukke opp og skyte av et magasin i hodet. Repeat. Selv med beste armor-oppgradering kunne man ikke gå rambo. Bossfights skal være spektakulære og minneverdige, kan ikke si det om disse. Spillet forøvrig var ganske awesome da! Eneste jeg har å klage på der er at ikke alle "batteriene" ble ladet opp, tåpelig.

Lenke til kommentar

Hallo? At både Eidos og Grip Entertainment kunne være så teite er helt utrolig. Hvorfor kunne ikke Eidos lage disse bossfights selv? Og hvorfor la en annen utvilker lage innhold til et spill de ikke hadde satt seg inn i?

 

"Her har du spillet vårt. Lag noen kule bossfights, for vi gidder ikke. Og vi driter i om det ødelegger flyten og gameplayet. Vi kommer til å gi det ut uansett. Jada!"

Lenke til kommentar

Den første "boss-fight'en" gav meg faktisk ganske mye problemer når jeg spilte på den vanskeligste graden.

 

Spesielt da jeg bare hadde oppgraderinger for å snike. Eneste som reddet meg er at jeg fikk "sniper-riflen" pga. forhåndsbestilling - selv om det var ganske vanskelig å treffe fyren - å "zoome" inn tok ofte for lang tid før han nådde meg igjen. Eneste våpen jeg ellers hadde var en pistol med litt "ammo" og "tranquilizer-gun".

Lenke til kommentar

Helheten i spillet skal da sies at den er bra! Men jeg skal være enig i at bossfights ble latterlig enkle. Faktisk, om du samlet på miner, slik som jeg gjorde, så va det bare å legge fram ett minefelt og vente på at det skulle smelle. Slik vant jeg vel alle bosskampene om jeg ikke husker helt feil.

Men det dro ned på spillet, absolutt. De burde ha hentet mer fra deus ex 1!

 

 

Tross dette var det ett godt spill, som jeg ikke angrer på at jeg kjøpte!

De penga fortjente de, selv om de kunne lagt litt mer arbeid i det.

Lenke til kommentar

Den første "boss-fight'en" gav meg faktisk ganske mye problemer <snip>

Spesielt da jeg bare hadde oppgraderinger for å snike. Eneste som reddet meg er at jeg fikk "sniper-riflen" pga. forhåndsbestilling

Alt du trenger av våpen er jo i rommet. Det er eksplosive tønner og gass tanker du kan kaste på han. Man finner granat(er?) og skyte våpen i side "rommene". I tillegg så er vel brannslukkings apparatene plagsomme (brukte de aldri, så er ikke helt sikker på hva de gjør). Det bør være nok av alternativer tilgjengelig, om man ikke har med seg noen ekstra våpen. Prøve aldri på hardeste vanskelighetsgrad, så mulig han tåler ekstra mye der, slik at man er nødt til å ha med seg noe ekstra.

 

Jeg begynte også med å prøve å skyte han "i senk", for min del fungerte det dårlig. Selv med en emp granat for å holde ham i ro en stund. En del av mine problemer var sprinting, jeg er vant med Battlefield hvor man holder shift inn for å sprinte, og her må man bare trykke en gang, så det måtte litt trening til for å venne meg av med BF vanene. Når jeg fant ut hvordan jeg kunne ta han på easy, så var det ikke så veldig mye vanskeligere å gjenta det samme på normal.

 

Hvis det kommer flere Deus Ex spill, så håper jeg de tar lærdom av dette. Ser ut som mange spillere er missfornøyd med hvordan boss kampene er håndtert.

Lenke til kommentar

Den første "boss-fight'en" gav meg faktisk ganske mye problemer når jeg spilte på den vanskeligste graden.

 

Spesielt da jeg bare hadde oppgraderinger for å snike. Eneste som reddet meg er at jeg fikk "sniper-riflen" pga. forhåndsbestilling - selv om det var ganske vanskelig å treffe fyren - å "zoome" inn tok ofte for lang tid før han nådde meg igjen. Eneste våpen jeg ellers hadde var en pistol med litt "ammo" og "tranquilizer-gun".

 

Stungun lå midt i rommet. Latterlig enkelt når man skjønner at man kan bruke den.

 

Angående tredje bossen uten augs: Flechette upgrade på assault rifle. Gå i ring fra hjørne til hjørne av den ytterste veggen.

 

Sistebossen med full cloaking og hacking er latterlig enkelt. Munch sjokolader. Cloak. Hack. Repeat.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Første bossen døde jeg på et par ganger før jeg fant ut at granater og bazooka var veien å gå. Andre bossen (damen) tok jeg med typhoon hver gang hun angrep - død på første forsøk uten å miste liv. Tredje gikk ned med en flashbang og seks granater fra granatkasteren, også uten å miste liv. Den fjerde var det bare mye løping med, men hun røk også med på første forsøk. Alt dette skjedde på den vanskeligste innstillingen. Poenget er ikke å skryte men å kritisere idéen om at bossene er for vanskelige. Blir det enklere enn dette, er det svært liten vits i å spille i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...