Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger


Gavekort

Anbefalte innlegg

Nå begynner snart den første testversjonen av Windows 8 å komme ut, og jeg tenkte at vi trenger en tråd her på Diskusjon, der vi kan diskutere våres opplevelser og tilbakemeldinger!

 

Jeg hørte et rykte om at Windows 8 test-versjon blir sluppet ut for utviklere klokken 4 i natt (GMT +1), og at dette skal være gratis å laste ned!

 

Jeg vil på forehånd si at jeg ikke kan garantere hvordan dette vil gå, eller om jeg kan ha misforstått noe, men dette er slik jeg fikk vite det på Microsoft sin Build-konferanse, som du kan se opptak av her: http://www.buildwindows.com/

 

Windows 8 utvikler-alpha vil slippes ut på dev.windows.com, og jeg håper på tilbakemeldinger og diskusjoner her! Jeg kan ikke garantere at du får tak i det, om du må ha en MSDN-bruker eller ikke. Men systemet skal være noenlunde det samme som Windows 7. smile.gif

 

http://www.youtube.com/watch?v=aebfjzdLxJA

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at noen har opprettet en tråd om dette allerede! Selv fikk jeg et meget positivt inntrykk av Windows 8 etter presentasjonen i kveld. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg veldig til å laste ned Alpha versjonen så fort som mulig!

 

Ut ifra det jeg har lest andre steder på nettet er det ikke nødvendig med en MSDN brukerkonto. Denne Alpha versjonen skal være tilgjengelig for alle og enhver som ønsker å prøve den ut :)

Lenke til kommentar

Ut ifra det jeg har lest andre steder på nettet er det ikke nødvendig med en MSDN brukerkonto. Denne Alpha versjonen skal være tilgjengelig for alle og enhver som ønsker å prøve den ut :)

 

Det var det jeg håpet på! I verste fall så må vi laste det ned lovlig fra torrent-sider! :)

 

Jeg skal snart forberede en virtuell maskin der jeg kan teste Windows 8! Etter å ha sett Build-konferansen til Microsoft, så har jeg fått meget høye forventninger til dette operativsystemet! :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Stemmer det brukere fra andre forum har observert at det ikke går an å installere dette som en VM i Vmware, virtualbox e.l. ? Isåfall er det noen spesiell grunn til dette, har de endelig fått nytt filsystem, som gjør at Oracle og Vmware må oppdatere driverne sine for å støtte operativsystemet?

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert den. Hadde tenkt å kjøre World Community Grid, men det vil ikke installere.

Får feilmeldingen

 

Failed to add user to the 'boinc_admins' group (BOINC Master).

 

Kompabilitetsmodus hjalp heller ikke. Noen ideer? Jeg har lyst til å bli den første som bruker Windows 8 til å beklampe AIDS.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nå har jeg installert den. Hadde tenkt å kjøre World Community Grid, men det vil ikke installere.

Får feilmeldingen

 

Failed to add user to the 'boinc_admins' group (BOINC Master).

 

Kompabilitetsmodus hjalp heller ikke. Noen ideer? Jeg har lyst til å bli den første som bruker Windows 8 til å beklampe AIDS.

 

Forsøkt å sette grupperettighetene manuelt? Kan jo være at det er noe registerendringer som ikke tillates av en annen grunn (bug) Isåfall har du ansvar å rapportere det ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der guiden foreslår 'username'.

 

- In the command prompt window that opened, type: net localgroup boinc_admins 'username' /add (press Enter), where 'username' (without the quotes) is the user name you want to add. As far as I know, the user name is not case sensitive.

 

 

Den liker ikke navnet som jeg er logget in som...

Hvordan søker jeg fram det alternativet som den vil jeg skal bruke?

Jeg bruker aldri kommandolinje i Windows. I Linux ville jeg skrevet root.

 

 

C:\Windows\system32>net localgroup boinc_admins Per Vers /add

There is no such global user or group: Per.

 

There is no such global user or group: Vers.

 

More help is available by typing NET HELPMSG 3783.

 

 

C:\Windows\system32>

 

 

PS. Skal dette gjøres før jeg installerer BOINC? For jeg får jo ikke installert det.

Hva gjør kommandoen net localgroup boinc_admins Per Vers /add ?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive der guiden foreslår 'username'.

 

- In the command prompt window that opened, type: net localgroup boinc_admins 'username' /add (press Enter), where 'username' (without the quotes) is the user name you want to add. As far as I know, the user name is not case sensitive.

 

 

Den liker ikke navnet som jeg er logget in som...

Hvordan søker jeg fram det alternativet som den vil jeg skal bruke?

Jeg bruker aldri kommandolinje i Windows. I Linux ville jeg skrevet root.

 

 

PS. Skal dette gjøres før jeg installerer BOINC? For jeg får jo ikke installert det.

Hva gjør kommandoen net localgroup boinc_admins Per Vers /add ?

 

Lenge siden jeg har brukt boinc. Skulle jeg gjette er det fordi du har mellomrom i brukernavnet? Forsøk å lage en testbruker uten mellomrom. se om det går bedre.

 

og svar på ditt spm:

 

net localgroup boinc_admins Per Vers /add (denne kommandoen legger til bruker per vers i gruppen boinc_admins)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...