Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger


Gavekort

Anbefalte innlegg

Viktigste blir uansett antivirus. Igjen; mange av de nye brukerne (tablets) kommer ikke til å installere antivirus på sin tab, ettersom de er vant til at en tablet bare er å "bruke med en gang", akkurat som en mobiltelefon. Skal MS ha MSE forhåndsinstallert ? Får de lov til det?

 

De har gjort om på Windows Defender i w8 til å inneholde både antivirus definisjoner og realtime protection med MSE definisjoner og i tillegg NIS.

Så brukere som installerer rett på tablet vil ha god beskyttelse med denne og SmartScreen filtering i browseren.

Installerer man AV fra andre produsenter tar dette over slik som i tidligere Windows versjon.

 

About Windows Defender:

 

Windows Defender Version: 6.2.8102.0

Antimalware Client Version: 6.2.8102.0

Engine Version: 1.1.7604.0

Antivirus definition: 1.111.2284.0

Antispyware definition: 1.111.2284.0

Network Inspection System Engine Version: 2.0.7468.0

Network Inspection System Definition Version: 10.2.0.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet Windows 8 i et lite døgn nå, og må si meg imponert av en så tidlig build.

Var dog litt uvant å ikke ha den tradisjonelle startmenyen lett tilgjengelig i venstre hjørnet.

 

Videre har jeg 2 spørsmål:

 

1. Har ikke Microsoft sluppet det nye filsystemet sitt enda? (protogon)

 

2.

 

Hvordan stopper jeg f.eks spillene i metro. Finner ikke noe avslutt der kun "reset game" og "start new". Går jeg tilbake til metro start bildet (win key) fortsetter spillet med lyd og slikt ?

 

Edit:

Eneste som funker er å gå inn ut av desktop..

 

 

Har samme "problem" som personen ovenfor. Hadde vært prikken over i'en med en alt+f4 funksjon i det minste.

 

 

Fant ut at de ble ordentlig pauset hvis jeg sveipet (med mus venstre billedkant)og ikke brukte win-key.

Lenke til kommentar

Takk Takk:)

Forresten, om dette er noe du planlegger å gjøre ofte, ville jeg kanskje anbefalt å kjøpe et kabinett til harddisken og installere Windows 8 på den eksterne harddisken. Å ta harddisker ut og inn av en laptop hele tiden ville jeg vært litt forsiktig med.

 

Vil nok bli redusert ytelse, men om du bare skal kjøre det for å teste litt ville jeg vurdert det.

Endret av Isosceles
Lenke til kommentar

Takk Takk:)

Forresten, om dette er noe du planlegger å gjøre ofte, ville jeg kanskje anbefalt å kjøpe et kabinett til harddisken og installere Windows 8 på den eksterne harddisken. Å ta harddisker ut og inn av en laptop hele tiden ville jeg vært litt forsiktig med.

 

Vil nok bli redusert ytelse, men om du bare skal kjøre det for å teste litt ville jeg vurdert det.

Nei det er bare for å prøve. venter på ny lader til en laptop som jeg installere windows 8 på. men er utålmodig...så vurderer å prøve på den jeg har w.7 på..

Lenke til kommentar

Har en PC hjemme med Linux. Tenker jeg legger inn Windows 8 på denne i tillegg. Noen som har lagt inn Win8 på en ekte datamaskin (altså; ikke virtuelt)?

 

Erfaringer?

 

Jeg bruker det nå på min primære laptop. Riktignok på en annen harddisk, så jeg enkelt kan bytte om det skulle bli problemer. Virker helt perfekt foreløpig, foruten om et par irritasjonsmoment beskrevet ovenfor. Alt av drivere og programvare virket akkurat som i win7. Kan om et par dager komme tilbake med et litt mer fyldig referat, da jeg for øyeblikket kun har brukt det i et døgn. Men ser lovende ut! Laptopen er forsåvidt en trofast Thinkpad x61s, sånn om det skulle være relevant...

Endret av MeFF
Lenke til kommentar

Har en PC hjemme med Linux. Tenker jeg legger inn Windows 8 på denne i tillegg. Noen som har lagt inn Win8 på en ekte datamaskin (altså; ikke virtuelt)?

 

Erfaringer?

 

Lagt inn på en ACER Timeline 4810TZ som jeg hadde "til overs".

Funker helt fint . Metro også .

 

Edit:

Eneste bakdelen er at jeg ikke får til switchable graphics med intel og discrete AMD kort og har nå satt permanent AMD kortet i bios som aktivt. Men dette er mangel på ATI mobility driver fra acer relatert.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Er det noen risiko å kjøre W8 i Virtualbox? Regner med at det ikke vil ha noen konsekvenser, men det det er alltid greit å forhøre seg når man ikke har drevet med viritualisering før.

Lenke til kommentar

Er det noen risiko å kjøre W8 i Virtualbox? Regner med at det ikke vil ha noen konsekvenser, men det det er alltid greit å forhøre seg når man ikke har drevet med viritualisering før.

 

Hele poenget med virtualisering er jo at det ikke skal påvirke det systemet du bruker til daglig. Alt som skjer i VirtualBox, blir i VirtualBox.

Om du får virus, sletter disken, kødder det skikkelig til, så er det bare å starte på nytt med en ny installasjon i VirtualBox, og ingen skade har skjedd ellers.

Lenke til kommentar

Jeg har det på virtualbox. Virker helt normalt. Var endel problemer med installering, failet 2 ganger før jeg satte opp en virtuell SCSI-kontroller og brukte den til virtual harddisk.

 

VB utgjør ingen risiko for ditt vanlige system, siden det bruker virtuelle harddisker som egentlig bare er en stor fil.

Så alt som lastes ned eller lagres havner bare inni den fila.

 

Har også flere linux-typer på VB. Alt virker som om det var en vanlig PC, og det bruker hardwaren i maskinen.

Og hvert system har sine egne separate filer, så ingenting kan blandes sammen og tulle med hverandre.

 

Windows sin "Virtual PC" derimot, er håpløs, da den emulerer grafikkhardware og lyd i software.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Er det noen risiko å kjøre W8 i Virtualbox? Regner med at det ikke vil ha noen konsekvenser, men det det er alltid greit å forhøre seg når man ikke har drevet med viritualisering før.

 

Hele poenget med virtualisering er jo at det ikke skal påvirke det systemet du bruker til daglig. Alt som skjer i VirtualBox, blir i VirtualBox.

Om du får virus, sletter disken, kødder det skikkelig til, så er det bare å starte på nytt med en ny installasjon i VirtualBox, og ingen skade har skjedd ellers.

 

Ok, det jeg tenkte. Takker for svar!

 

Da er det W8 når jeg er ferdig med nedlastingen. Får håpe jeg ikke noober det fullstendig til.

Lenke til kommentar

jeg har nå prøvd win8 på VM, og ønsker å installere det på harddisken sammen med win7 som er mitt nåværende operativsystem. Skjønt at man må splitte harddisken i to partisjoner, og installerer det på den nye? Kan jeg da dual-boote og velge på oppstarten hvilket OS jeg vil kjøre?

Har noen en god guide til dette? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...