Gå til innhold

Windows 8 RTM - Diskusjon, testing og meninger


Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er lisensen på denne preview'en?

Hvor lenge kan man bruke denne utgaven. Vurderer å installere w8 som standard os på en netbook jeg har som er supertreg. Prosessoren på den er svak men flaskehalsen er nok minnet, og siden w8 bruker mindre minne enn w7 så ønsker jeg å bytte permanent til w8 om det er mulig.

Lisensen varer evig, og de sa at det skulle komme updates også. Vet ikke helt om jeg hadde tørt å bruke en preview permanent tho.

Lenke til kommentar

Hva er lisensen på denne preview'en?

Hvor lenge kan man bruke denne utgaven. Vurderer å installere w8 som standard os på en netbook jeg har som er supertreg. Prosessoren på den er svak men flaskehalsen er nok minnet, og siden w8 bruker mindre minne enn w7 så ønsker jeg å bytte permanent til w8 om det er mulig.

Lisensen varer evig, og de sa at det skulle komme updates også. Vet ikke helt om jeg hadde tørt å bruke en preview permanent tho.

Stort sett dama som bruker den, sjekker vg og facebook. Ingenting farlig lagret på den maskinen. Men om lisensen går ut om 1 år blir jeg usikker.

Lenke til kommentar

Hva er lisensen på denne preview'en? Hvor lenge kan man bruke denne utgaven.

Preview'en er aktivert fram til 12. mars 2012[/b :cool:

 

Jeg hadde problemer med å installere Windows 8 i VirtualBox, så jeg installerte det like gjerne på en egen partisjon. Tror det var like greit egentlig, fordi dette funker utrolig bra! Jeg er imponert over hastigheten og alt flyter fantastisk flott. Har opplevd noen problemer i noen av Metro-UI programmene, men utenom det så går dette over all forventing.

 

Drivere for Windows 7 fungerer knirkefritt også - i hvert fall for meg. Fant ut at behovet for driverinstallasjon var nesten unødvendig, fordi alt fungerte "out of the box".

 

Her har Microsoft gjort en kjempejobb synes jeg! :)

Endret av Isosceles
Lenke til kommentar

Stort sett dama som bruker den, sjekker vg og facebook. Ingenting farlig lagret på den maskinen. Men om lisensen går ut om 1 år blir jeg usikker.

 

140911_win8_preview1_018.jpg

 

Husk at dette neppe er noe OS som fungerer 100% i det daglige da, det er jo ikke engang en beta versjon. Så installere dette på en pc som en som ikke er veldig datakyndig bruker, er vel nesten bare slemt gjort.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Her er noen skjermbilder fra testen min i dag:

 

To kjappe spørsmål - siden du tydligvis har skjønt mer enn meg :blush: :

1) Hvordan får du fram det første bildet? Fant det i Personalize i Control Panel, men jeg fikk det aldri fram noe sted ... Skjønte heller ikke hvordan du fikk fram klokke og status iconer.

2) Hvordan endret du bakgrunnsfargen på værmeldinga (dagene)

Lenke til kommentar

Hva er lisensen på denne preview'en? Hvor lenge kan man bruke denne utgaven.

Preview'en er aktivert fram til 12. mars 2012 - kl. 00:59 for å være nøyaktig :cool:

 

Jeg hadde problemer med å installere Windows 8 i VirtualBox, så jeg installerte det like gjerne på en egen partisjon. Tror det var like greit egentlig, fordi dette funker utrolig bra! Jeg er imponert over hastigheten og alt flyter fantastisk flott. Har opplevd noen problemer i noen av Metro-UI programmene, men utenom det så går dette over all forventing.

 

Drivere for Windows 7 fungerer knirkefritt også - i hvert fall for meg. Fant ut at behovet for driverinstallasjon var nesten unødvendig, fordi alt fungerte "out of the box".

 

Her har Microsoft gjort en kjempejobb synes jeg! :)

Ja, det fungerer svært bra så langt her også! Installerte på en tre år gammel Acer jeg sjeldent bruker og det flyter hvertfall langt bedre enn Vista som fulgte med. Når dette bare er en tidlig versjon gleder jeg meg veldig til det er ferdig! :)

Lenke til kommentar

Vil dere anbefale å installere windows 8, for å slippe å betale windows lisens?

 

Eller bør jeg vente mist til en beta versjon kommer?

Husker den windows 7 beta problemer med skjermkortdriver slik at spilling ble veldig kjedelig.

 

Så jeg antar at man risikerer både bluescreen og feilrapportering.

 

Slipper man å installere en eneste driver?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vil dere anbefale å installere windows 8, for å slippe å betale windows lisens?

 

 

Det er jo ingen måte å slippe å betale på da, preview versjonen, og alle fremtidige beta versjoner har "timebombs" som gjør de ubrukelige etter en viss tid.

Microsoft gir jo ikke bort et nytt OS gratis.

 

Dette er kun ment for testing og utvikling. Skal du aktivere dem, og fjerne tidsbombene må du uansett bruke piratvare, og da kan du jo like godt laste ned Windows 7 og aktivere den ulovlig.

Lenke til kommentar

1. Dette er lock screen skjermen. Om du trykker Win + L (altså låser datamaskinen), så vises dette.

 

Helt riktig...og dette bilde kan du bytte i kontrollpanelet:

 

140911_win8_preview1_011b.jpg

Funnet ut om det er mulig å bytte bakgrunn/farge på metro-grensesnittet også? Har sett bilder av en svart versjon, men har ikke funnet noe setting på dette enda.

Lenke til kommentar

Jeg mener å prøve den frem til sluttdato, så oppgraderer jeg til beta/rc også tilslutt har jeg den helt til datoen går ut.

 

Er det trygt å bruke windows 8 alpha? Eller riskerer man f.eks SSD disken går i stykker fordi det er ustabilt?

 

Hva du risikerer er det jo ingen som vet, men det man vet er at dette IKKE er et ferdig operativsystem, så alt kan jo skje. Hele meningen er jo at feil rapporteres inn slik at de kan rettes opp i fremtidige beta og til slutt den endelige versjonen.

 

Du MÅ regne med at det kan være ustabilt til tider. Hadde det vært dønn stabilt og fungerte 100% hadde de nok lansert det nå for å si det slik.

 

Men at en SSD disk går i stykker tviler jeg vel på.

 

Funnet ut om det er mulig å bytte bakgrunn/farge på metro-grensesnittet også? Har sett bilder av en svart versjon, men har ikke funnet noe setting på dette enda.

 

Du bør lese litt i denne tråden på MDL:

 

http://forums.mydigitallife.info/threads/29147-Download-Windows-8-Developer-Preview-Build-8102

 

Kan være du finner svaret der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...