Gå til innhold

Priskutt for 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er veldig lik DSen, det er ingen spennende, nye titler til den og 3D-effekten må man uansett slå av for å unngå hodepine.

 

Jeg er ikke kravstor. Smell ut en tittel jeg liker - og som jeg ikke har fra før - og jeg kjøper konsollen. Den eneste tittelen jeg er halvveis interessert i så langt er Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, men om den er i samme gate som 358/2 Days er jeg ikke overbegeistret. Ellers anbefaler jeg Tales of the Abyss til alle JRPG-fans som ikke spilte det på PS2 - det er en av de store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kommer ikke akkurat som en overraskelse. Nintendo har selv sagt at publikummets reaksjon var med på å øke prisen til maskinen, men det de ikke tenkte over var at folk reagerte på hele pakken.

 

Kid Icarus, Resident Evil Revelations, Ocarina of Time, Metal Gear Solid, Kingdom Hearts ble alle vist frem i tiden rundt E3, men bare et av dem har blitt lansert så langt. Og selv OoT klarte ikke å rekke lanseringen av konsollen. Når de i tillegg ikke klarte å lansere Nintendo Shop da konsollen ble lansert så er det ikke en overdrivelse å si at lanseringen var skuffende.

 

Jeg tror imidlertid at Nintendos største problem er at folk ikke vet at det er en helt ny platform. Det var lett å markedsføre touch-skjermen til DS og kontrolleren til Wii. Det er ikke like lett å vise frem 3D-effekten i en reklame. I tillegg ligner selve designet såpass mye på DSi's design at det kan være lett for foreldre og besteforeldre å blande sammen maskinene.

 

Når det er sagt så tror jeg at 3DS går en god høst i møte. Priskuttet, Mario Kart og Super Mario vil gi konsollen et betydelig løft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke 3DS-en bakoverkompatibel også? Da er den kanskje noe å vurdere for oss som ikke har noen DS i det hele tatt.

Jeg har hørt at størrelsesforholdet på 3DS-skjermene er annerledes enn på DS, og at det faktisk er å foretrekke å spille DS-spill på sin gamle DS.

http://www.technobuffalo.com/gaming/playing-ds-games-on-the-3ds-is-troublesome/

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Den har ikke tatt av helt nei, men synes ikke salget har vært så fryktelig dårlig heller. Grunnen tror jeg er spillene - veldig få spill som frister nok til å gå til innkjøp av konsollen.

 

Må si at designet på den er lekkert, og 3D effekten er ganske bra - men utover det er den ikke så veldig spennende kanskje?

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg kjøpte en 3DS var Ocarina of Time. Nå som jeg er ferdig med det rører jeg ikke konsollen. Trenger et fullverdig Pokèmon-RPG eller Majoras Mask for å holde på den.

 

Godt jeg ikke har det slikt. Har Nintendo 3DSen for kommende spill som Super Mario 3D, Kid Icarus, Resident Evil Relevations, Luigis Mansion 2, Super Paper Mario og Mario Kart 3D. Nok av gleder her mener da jeg. Men hadde ikke sagt nei takk til et nytt Pokemon spill til 3DSen ;)

 

De spillene jeg har til min 3DS er Zelda OoT, SSFIV, 3D Golf, Exite Bike og Rayman 3D!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...