Gå til innhold

Priskutt for 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Nintendo Co.,the world's largest maker of handheld video-game players,today announced its financial results for the fiscal year ended March 31,2011.

 

-Nintendo posted an operating loss of ¥37,712 million

 

-The company reported a net loss of ¥25,516 million

Lenke til kommentar

Er ikke 3DS-en bakoverkompatibel også? Da er den kanskje noe å vurdere for oss som ikke har noen DS i det hele tatt.

Jeg har hørt at størrelsesforholdet på 3DS-skjermene er annerledes enn på DS, og at det faktisk er å foretrekke å spille DS-spill på sin gamle DS.

http://www.technobuf...is-troublesome/

Størrelsesforholdet er så godt som identisk med DS/DSi. Problemet er at 3DS-en har høyere pikseltetthet, noe som gjør at man enten får mindre bilde, eller 'strukket' et mindre detaljert bilde opp for å fylle skjermene i høyden.

 

Jeg synes problemet er ganske lite, og spiller masse DS-spill på min 3DS. Den har også tilgang til hele DSiWare-katalogen. Men klart, det er et lite hakk bedre å spille på skjermer som har 1:1 pikselforhold.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Hvor kommer tallene i artikkelen fra? Jeg mener det ble meldt at den solgte 400 000 enheter i USA i lanseringsuken, og 113 000 i Storbritania i lanseringshelgen, så 700 000 totalt høres pussig ut.

Nå har visstnok Ocarina of Time solgt mer enn en million kopier; Da er det altså 300 000 som fortsatt mangler en 3DS å spille spillet med. wink.gif

 

Oppdatering: Det viser seg at det dermed ble solgt 0.71 millioner 3DS-maskiner forrige kvartal, i følge Eurogamer. Det høres mer riktig ut; i så fall er det vel sannsynlig at man har solgt noe sånt som 1.3-1.4 millioner enheter totalt. Uansett er dette selvsagt skuffende.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Det er helt riktig som det blir sagt her. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt er ikke prisen, men mangel på spill.

Hadde de lansert 4-5 KANONspill iløpet av den første månden, (sålangt bare ett (zelda)) så er det klart flere hadde meldt sin interesse for dette.

 

Jeg sitter fortsatt og venter på flere titler, og nå også en prisreduksjon de kunne spart seg ved smartere spill ved lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...