Gå til innhold

Lenovo X1 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Skulle ønske de tok til fornuften og byttet om på Control og Fn. Når jeg går fra docking til uten docking med jobb-PCen min, da føles det litt som å gå fra kjørende til gående på landeveien. Hadde de fått Ctrl nederst til venstre, så kunne jeg i det minste ha følt meg som syklende.

Jeg tipper det er mulig å endre i BIOS, som på alle andre Lenovo-maskiner.

Lenke til kommentar

Hvis de ansatte hos HW (og DinSide) ikke har tid til å lese og forstå artiklene før de oversetter dem bør de finne noe annet å gjøre. Man skriver ikke godt nok bare ved å bruke en ordliste og stavekontroll.

 

Lenovo X300 med 13.3" skjerm veier fra 1.33 kg, riktignok med svakere CPU.

Lenke til kommentar
Intel HD-grafikk :hmm:

Montro om det blir en flaskehals på lik linje med eldre Intel-grafikk som vi har sett.

Flaskehals i hvilken situasjon?

Jeg tror ikke at dette er en maskin som blir markedsført som en gaming-maskin, selv om den klarer litt av det også:

http://www.youtube.com/watch?v=dSPmFRYwjm0

 

Til akselerasjon av HD-dekoding (h.264) er grafikken mer enn kraftig nok, og med Quick Sync kan den til og med akselerere encoding. Så i multimedia-sammenheng kan den faktisk være kraftigere enn andre løsninger fra nVidia og ATi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det begynner å nærme seg noe bra dette!

 

Men jeg skulle gjerne hatt matt skjerm med litt høyre oppløsning og docking-port...

 

Ser ikke ut som det er noen maskiner som dekker alle krav dessverre.

Om litt tykkere maskiner går bra, så har du jo T410s og T420s.

Lenke til kommentar

Griselekker maskin, med unntak av tastaturet. Jeg har aldri opplevd at slike chiclet-tastatur, eller hva det nå kalles, er i nærheten av de tradisjonelle ThinkPad-tastaturene - selv ikke Lenovos egne chiclet-tastatur ... Dessuten er layouten som ThinkPad har pleid å ha helt ypperlig (Fn-tast inkludert), og jeg foretrekker frem/tilbake-tastene ved piltastene fremfor side opp/side ned-tastene på denne.

Lenke til kommentar

Det begynner å nærme seg noe bra dette!

 

Men jeg skulle gjerne hatt matt skjerm med litt høyre oppløsning og docking-port...

 

Ser ikke ut som det er noen maskiner som dekker alle krav dessverre.

Om litt tykkere maskiner går bra, så har du jo T410s og T420s.

 

Absolutt et godt alternativ! Men jeg er litt usikker på kvaliteten på skjermen i T420s med bakgrunn i hva jeg har lest...

Lenke til kommentar
Intel HD-grafikk :hmm:

Montro om det blir en flaskehals på lik linje med eldre Intel-grafikk som vi har sett.

Flaskehals i hvilken situasjon?

 

Jeg tror ikke at dette er en maskin som blir markedsført som en gaming-maskin, selv om den klarer litt av det også:

http://www.youtube.com/watch?v=dSPmFRYwjm0

 

Til akselerasjon av HD-dekoding (h.264) er grafikken mer enn kraftig nok, og med Quick Sync kan den til og med akselerere encoding. Så i multimedia-sammenheng kan den faktisk være kraftigere enn andre løsninger fra nVidia og ATi.

 

Jeg vet ikke egentlig. Men jeg har problemer å gjøre særlig spreke ting på 2 eldre bærbare PC'er som mangler tredjeparts GPU slik som AMD eller nVidia. På de maskinene er det en begredelig Intel-løsning, som egentlig ikke er noen løsning!

Lenke til kommentar

Intel-grafikk har vært begredelig tidligere, men har fått en skikkelig oppgradering i Sandy Brigde.

Og hva legger du i begrepet "spreke ting"? Jeg kommer ikke på andre situasjoner enn spill og annen 3d-rendring (CAD, simulering, osv.) som virkelig belaster skjermkortet, og hvis du har hatt problemer i andre situasjoner enn det ville jeg mistenkt prosessor eller noe annet (høy diskbelasting (løses med SSD), for lite minne, varmgang, osv.).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...