Gå til innhold

Kommentar: Hvem skriver vi for, egentlig? (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med den høylytte PS3-gjengen har en eller annen kreativ, konspiratorisk forklaring på hvorfor karaktergjennomsnittet i virkeligheten er såpass jevnt.

Gamer.no har selvsagt med vilje justert dette snittet over et par års tid for å kunne bombe akkurat Uncharted 2 ned til den forferdelige karakteren 7/10.

Lenke til kommentar

Regner med den høylytte PS3-gjengen har en eller annen kreativ, konspiratorisk forklaring på hvorfor karaktergjennomsnittet i virkeligheten er såpass jevnt.

Jeg er selv en av de som foretrekker å spille på PS3, men er nok ikke blant de høylytte. Synes anmeldelsen av Uncharted 2 var overraskende, spesielt med tanke på at spillet ellers fikk gode karakterer. Men i motsetning til (tydeligvis) en hel del andre, satt jeg igjen med inntrykket at her var det en som faktisk hadde spilt spillet med høye forventninger, og som hadde alle mulige forutsetninger for å like det, og ble skuffet. Jeg synes anmeldelsen var bra, og jeg likte begrunnelsene - det var lett å forstå.

 

Jeg tror nok anmeldelsen traff en nerve hos alle de som foretrekker å lese det samme over hele linja, som helst vil ha nettsider som "backer opp" deres eget valg om at "dette spillet er bra". Da passer det dårlig med anmeldelser som er kritiske og trekker ned inntrykket, om de er aldri så godt begrunnet og velfortjent.

 

Fortsett som dere gjør, ikke la en gjeng med sytekopper ødelegge :)

Lenke til kommentar

Synes det er veldig fint at gamer.no tør å bruke hele karakterskalen og gi 6ere og 7ere til storspill som dere synes fortjener det.

 

gidder ikke lese artikkelen, synes dere ikke har noe dere trenger forsvare, folk vil alltid klage på spillanmeldere, sånn er det bare.

 

Fanboy bloggposten var veldig morosm.

Lenke til kommentar

Jeg bruker så og si ikke forumet i det hele tatt, som dere kan se på antall poster jeg har postet. Men jeg føler jeg må kime inn her nå og si att i den tiden jeg har fulgt med på gamer.no, siden begynnelsen, så sitter jeg igjen med inntrykket av att dette er en side med integritet, gode skribenter og trofasthet mot leserne.

Jeg blir faktisk litt forbannet når jeg leser disse grunnløse anklagene. Greit at folk er uenig med anmeldelsen og vil diskutere det på en saklig måte, men å spekulere i juks for å få treff på siden og korrupsjon etc er bare helt hinsides.

 

Fortsett det gode arbeidet gamer.no :)

Lenke til kommentar

Godt å se dere svare de kraftige reaksjonene dere har fått. N4G har klikket i vinkel og per nå er den nest mest populære nyheten på siden deres Uncharted 2 anmeldelse. Da er det også noe annet jeg reagerer på.. Hvorfor bryr folk seg så enormt om et tall? Fra en (utifra internasjonal størrelse) veldig lite nettside?

 

Større spillsider som Eurogamer, Gametrailers og IGN må gi høye karakterer for å ikke bli slaktet og boykottet av enorme mengder med brukere som vil anklage dem for å favorisere en plattform, men når personer internasjonalt som aldri ville funnet frem til Gamer.no uten å klikke seg dit via N4G reagerer så kraftig som de gjør begynner jeg å lure litt på hvem det er som liker spill mest. Dem som liker enkeltplattformer eller dem som liker spillmediet som en helhet. Enkelte må vokse opp!

Lenke til kommentar

Hehe eg skal seriøst le visst uncharted 2 får noen awards i desember! Game of the year eller årets ps3 spill! Å så har dere gitt det 7\10! Tiden vill vise men eg har hvertfall bokmarka diskusjon siden å gleeder meg til det kommer ut!

 

Nå deles slike premieringer ut over en lav sko, så det skal du ikke se bort i fra at de gjør. Hva akter du i så fall å gjøre? Løpe gledeshikstende tilbake til artikkeldiskusjonen tilhørende anmeldelsen, lykkelig viftende med "Spillside #122s PS3 Game of the Year Award"-linken din mens du hyler HVA SA JEG, GAMER.NO? HVA SA JEG!? I så fall håper jeg også at Uncharted 2 vinner et eller annet.

 

Til han over under meg som fikk innlegget sitt slettet: http://www.destructoid.com/fact-ps3-fanboys-are-the-worst-149259.phtml

Selvinnsikt. Attain.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

hahaha! Lo faktiskt utruleg godt når eg las det sinte innlegget!

(Fjernet no, dog.)

 

Uansett, eit sitat:

The Sony fanboys are always the ones at the heart of controversy. Killzone 2 is another fine example. Do you ever remember a 360 game being completely overshadowed by fanboy hype and review rage? I certainly don't. Killzone 2, however, was thoroughly colored by the furor that surrounded its reviews. Sony loyalists famously raged over one site's 8/10 review score. Positive reviews were criticized just as much as negative ones by the Sony Defense Force, with some fans claiming they could "hear" the bias in Adam Sessler's voice when he gave the game a good video review. Things got so bad that Sessler actually raged against the fans in an edition of Sessler's Soapbox.

 

It doesn't matter whether or not the fanboys have played, or even like, the games in question. If the game's exclusive to the PS3, you WILL give it a high score or you shall live to see the wrath of enraged Sony fans. The sad thing is, and I don't think the PS3 loyalists realize this, their rage and anger and need to start fights effectively ruin the reputations of the games themselves. As explained, Killzone 2 was completely upstaged by the controversy surrounding it, controversy that developer Guerrilla had itself done nothing to earn. I dread to think how Killzone 2's developers actually felt to see their game become associated with public displays of stupidity and subjected to merciless mockery within the gaming community simply because an insane rabble reduced all discussion of their game to sheer absurdity.

Det er jo faktisk heilt sant. Eg flirar meg faktisk ihjel!

 

Stå på Gamer! Dykk er fantastiske!

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Tror heller gamer.no må ta et oppgjør med seg selv.

 

Hva mener dere egentlig?

 

Mener dere at Halo: ODST er et bedre spill enn Uncharted 2 siden dere gir det førstnevnte en 8`er og sistnevnte en 7`er?

 

Hvis dere mener ODST er et bedre spill så har dere ingen spillteft og jeg skal hvertfall ikke komme hit for å få info om GODE spill.

 

Hvis dere ikke mener det, så har karakterskalaen deres ingen mening og dere burde rett og slett bare slutte med det. Hold dere heller til en skriftlig anmeldelse uten tallkarakter.

Lenke til kommentar

Till dweebster23: Gjør deg selv en tjeneste og ikke se på karakteren. Hvis anmeldelsen gir deg et godt inntrykk av spill, men tallet på slutten ødelegger, er det ikke Gamer.no som gjør noe galt. Da er det du som er for opphengt i oppsummeringen av anmelderens subjektive mening om hvorvidt spillet er godt eller dårlig.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Som presisert tidligere på forumet er ikke tallskalaen til for å sammenligne spill, men for å beskrive hvor gode de er individuelt. Øystein Furevik skriver ikke for å være i samsvar med min skala, på samme måte som at jeg ikke gjør det for å være i samsvar med hans. Hvem er du til å komme med en fasit uansett, dweebster23?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...