Gå til innhold

Windows 8 kan bli som Office


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AAaaarrgh :wallbash:

 

Kan MS ikke få litt samsvar på designet sitt??! På den ene siden leverer de en nydelig minimalistisk interface med IE9 og så skal de forkludre resten av OS'et med ribbon fadesen...Jeg er overhodet ikke interessert i å sløse bort masse piksler på unødvendig store menyer.

 

Kanskje på tide for meg å ta en titt på Linux.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok at MS har gjort nok av undersøkelser som sier at ribbon øker produktiviteten, om ikke så hadde de aldri innført det.

 

Men når det kommer til ribbon i Windows, så er det nok for å gjøre Windows mer touchvennlig, og det vil nok være fullt mulig å deaktivere.

Lenke til kommentar

Tror nok at MS har gjort nok av undersøkelser som sier at ribbon øker produktiviteten, om ikke så hadde de aldri innført det.

 

:dontgetit: Huh!?

 

Tror MS har helt andre utfordringer å slite med. De har noen skrikende sikkerhetsutfordringer de nekter å ta tak i, samtidig som de sliter med stabilitetsproblemer og et super-bloated OS.

 

Og, nei - jeg tror ikke MS har gjort noen "undersøkelser som sier at ribbon øker produktiviteten" :nei:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Båndet i Office er genialt synes jeg. Det er ganske digg å slippe å lete både på verktøylinjene og i menyen når du er ute etter en funksjon. Det gjør i alle fall meg mer effektiv med Office.

 

Men når det er sagt, så tror jeg båndet er et steg tilbake for et så simpelt program som Windows Utforsker. Utforskern er bra som den er. Den kunne evt. blitt litt mer som IE9.

Lenke til kommentar

Nei nei nei! Keep it comming!

 

Elsker retningen Windows går i! Minimalistisk, stilrent og enkelt!

 

Sir, I believe we may have encountered our first disagreement.

 

Jeg liker å ha kontroll over OSet, de siste 2 Windoze utgavene har vært veldig restriktive....

 

Hva? Tror du jeg bruker Windows fordi jeg vil ha kontroll over operativsystemet mitt? Hvordan kan man gjøre Windows mer restriktivt når man allerede har lukket alt? Selv om Windows er lukket, så kan det fortsatt få lov til å ha et pent design, og en mer oversiktlig meny.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det skulle bli "fancy-shit" 3D desktop på WIN8 :p

 

Uansett hvile UI dubeditter som legges til kan de garantert slåes av, og man kan kjøre "win98"-lignende UI slik ALLE windowsene med fancy UI har gjort.

 

men "ribbon" er en interessant UI ide programmer som word, og paint har blitt betraktelig mer oversiktlige og gitt "ikke-proffesjonelle" tilgang på obskure men brukbare funksjoner i for eks. Word. Å bruke ribbon ville vært OK som en (slå av og på) tilleggsfunskjon til explorer winduene, men jeg misliker hvor gammeldags den har vært, men jeg vil og ha et "minimalist" alternativ, og tabbing i explorer.

 

-frank

Lenke til kommentar

Nei nei nei! Keep it comming!

 

Elsker retningen Windows går i! Minimalistisk, stilrent og enkelt!

 

Jeg håper det var ironisk ment, for ribbon designet er det absolutt motsatte av minimalisme. Istedenfor å gjemme det du ikke trenger, har du til enhver tid alt fremme. Når jeg åpner exploreren skal jeg ha mest mulig plass til å se filene mine. Jeg bør ikke være tvunget til å ha frem alle mulighetene under "folder options" med mindre jeg vil gjøre endringer der.

Lenke til kommentar

Men i h...

 

Autodesk har også innført båndshaiten på noen av programmene sine, og det er ikke akkurat mangel på brukere som avskyr konseptet. Mulig det finnes mange ulike måter å implementere noe slikt på, men selv for meg som er noget amatør i t.d. AutoCAD blir alt mye mer rotete, mindre intuitivt og tar lengre tid. De gode gamle menylinjene med knapper som man kunne flytte hit og dit var i mine øyne bedre.

 

Blir trolig ikke til at jeg oppgraderer eksisterende maskiner til W8, men om jeg skal kjøpe ny og windows blir slik kan det godt hende det blir W7 gitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...