Gå til innhold

Windows 8 kan bli som Office


Anbefalte innlegg

skal jeg føre til hadde det vært genialt om ribbon kunne skjules og åpnes igjen med en enkel tastatursnarvei, da hadde det hele vært noe helt annet ja!Men for meg er det ikke så mye som jeg kunne har tenkt meg i ribbon eller andre toppmenyer, jeg vil har det meste på høyreklikk meny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt ribbons i nesten et halvår på jobb nå.

 

Ja. Jeg har vent meg til å bruke ribbons.

 

Og nei, jeg hater ribbons. Trykke to ganger der det før holdt med étt trykk med musa. Det blir noen sekunder her og der i løpet av en time. Hva kan det bli på et år mon tro :nei:

 

Holder meg til LibreOffice eller OpenOffice hjemme, så får jeg det som jeg vil :D

Lenke til kommentar

Nei nei nei! Keep it comming!

 

Elsker retningen Windows går i! Minimalistisk, stilrent og enkelt!

 

Jeg håper det var ironisk ment, for ribbon designet er det absolutt motsatte av minimalisme. Istedenfor å gjemme det du ikke trenger, har du til enhver tid alt fremme. Når jeg åpner exploreren skal jeg ha mest mulig plass til å se filene mine. Jeg bør ikke være tvunget til å ha frem alle mulighetene under "folder options" med mindre jeg vil gjøre endringer der.

 

Det er ingen som tvinger deg til det. Ribbon fører faktisk til et veldig minimalistisk UI. I Office 2010 (som man vel kan ta som utgangspunkt når man snakker om Ribbon) har man en liten verktøylinje man selv konfigurerer som ikke tar mange pikslene med plass. Der kan du plassere dine favorittfunksjoner. Selve Ribbon kan man lett minimere, og da ender man opp med et veldig rent og minimalistisk UI som allikevel veldig hurtig gir tilgang på mange funksjoner. Selv syns jeg Ribbon er det beste som har skjedd med UI på over et tiår, og håper virkelig Microsoft tar det i bruk mer og mer. I filutforskeren gir det dog ikke særlig mening med mindre de legger til en del funksjonalitet (noe jeg gjerne ønsker velkommen).

 

 

skal jeg føre til hadde det vært genialt om ribbon kunne skjules og åpnes igjen med en enkel tastatursnarvei, da hadde det hele vært noe helt annet ja!Men for meg er det ikke så mye som jeg kunne har tenkt meg i ribbon eller andre toppmenyer, jeg vil har det meste på høyreklikk meny.

 

I Office 2010 er Ctrl + F1 hurtigtast for å hente opp/ned Ribbon. I tillegg til at man kan dobbeltklikke på de forskjellige kategoriene da. Selv syns jeg Ribbon er fantastisk til å finne fram i programmer man ikke bruker så ofte. Hvis man sitter med et program dag ut og dag inn er det uansett utvilsomt mest effektivt å lære seg tastatursnarveier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er på randen til katastrofe.

 

De kjørte rett å grøfta med den nye verktøylinja i w7, og viderefører trenden med stil.

 

Håper vi i alle fall får muligheten til å velge det "gammeldagse". MS har jo vært flinke mpt bakoverkompatibilitet av brukergrensesnittet. Kan fremdeles så w7 til å se ut som xp :whistle:

Lenke til kommentar

 

:dontgetit: Huh!?

 

Tror MS har helt andre utfordringer å slite med. De har noen skrikende sikkerhetsutfordringer de nekter å ta tak i, samtidig som de sliter med stabilitetsproblemer og et super-bloated OS.

 

Og, nei - jeg tror ikke MS har gjort noen "undersøkelser som sier at ribbon øker produktiviteten" :nei:

 

Å påstå at Micrsoft ikke tar tak i sikkerhetsutfordringene er jo tåpelig, Microsoft jobber hardt med sikkerhet, og er f.eks. sikkrere enn OSX. Påstandene om stabilitetsproblemer og bloat stiller jeg meg også uforstående til. Har ikke opplevd en eneste kræsj som dukket opp pga Windows. Og bloat? Nøyaktig hva i Windows er det som er bloat?

Lenke til kommentar

 

:dontgetit: Huh!?

 

Tror MS har helt andre utfordringer å slite med. De har noen skrikende sikkerhetsutfordringer de nekter å ta tak i, samtidig som de sliter med stabilitetsproblemer og et super-bloated OS.

 

Og, nei - jeg tror ikke MS har gjort noen "undersøkelser som sier at ribbon øker produktiviteten" :nei:

 

Å påstå at Micrsoft ikke tar tak i sikkerhetsutfordringene er jo tåpelig, Microsoft jobber hardt med sikkerhet, og er f.eks. sikkrere enn OSX. Påstandene om stabilitetsproblemer og bloat stiller jeg meg også uforstående til. Har ikke opplevd en eneste kræsj som dukket opp pga Windows. Og bloat? Nøyaktig hva i Windows er det som er bloat?

 

Hele windows er jo bloat, win7 vokser ukontrollert i størrelse fordi den tar vare på alt mulig av gamle drivere og dll-filer og dill, lagrer overalt og kombinerer det med den sinnsyke winsxs-mappa, så man har ikke noen reell mulighet til å få det til å ta mindre plass igjen heller uten å risikere masse trøbbel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva? Tror du jeg bruker Windows fordi jeg vil ha kontroll over operativsystemet mitt? Hvordan kan man gjøre Windows mer restriktivt når man allerede har lukket alt? Selv om Windows er lukket, så kan det fortsatt få lov til å ha et pent design, og en mer oversiktlig meny.

 

Nei, jeg tror ikke du bruker Windows fordi du vil ha kontroll over OSet, og jeg er klar over at de har lukket alt.

 

Du har vel egentlig ett poeng, men synes de burde gå en annen retning enn ribbon.. kjenner jeg MS rett gir de ikke gammel-stil UI uten ihvertfall å gjemme det i 3-4 forskjellige vinduer.

 

Jeg liker ikke retningen Windows har gått siden Windows XP.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Skulle ønske MS en dag oppdaget at de bare laget er OS som skal drive våre brukerprogrammer og ikke noe mer. Alle oss som bruker Windows på jobb er kun interresert i et OS som raskest mulig kjører programmer, som støtter hardware og er enkelt å konfigurere. Alt de fancy stashet kan de droppe !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...