Gå til innhold

NEC med LED-skjermer for bedrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kan de kjøres i portrett?

Jeg er på utkikk etter en 19-21" skjerm med 1900x1200 (eller eventuelt 1680x1050 om den er veldig billig 19") til å kjøre i portrett som sekundær/tertiær skjerm. Hovedsaklig til å vise en nettleser side, musikk program, VT, notater, etc.

 

Ikke akkurat riktig størrelse, men jeg bruker en 23" Nec MultiSync EA231WMi og er storfornøyd med den. Det er 23" og widescreen (1920x1080) så den blir HØY i portrettmodus, men veldig bra bilde og kan bøyes og brettes på alle tenkelige måter.

 

Ser at den skal brukes til nettleser/musikk og slikt, så kanskje enda mindre aktuelt siden den koster litt pga bildekvaliteten (IPS-plate <3)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en 22" (1680x1050) som jeg har ved siden av i vanlig stilling, siden den ikke har portrett mulighet i foten. Fikk den skit-billig på salg hos PS (1100kr tror jeg). Jeg vurderer å hacke en portrett løsning til den med et par bordbiter og skruer/spiker/gaffa og tvinge den i portrett modus i CCC. :whistle:

Grunnen til at jeg vil ha det i portrett er at det blir trangt ved siden av 24" hovedskjermen på skrivebordet.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hvilken type panel brukes?

En bit informasjon som er nesten like viktig som oppløsning, men som altfor sjelden tas med i artikler :(

Hva? Forventer du at skribenter skal gjøre selvstendig research utover oppgulpet produsentene presenterer i pressemeldinger?

Det tar jo hele to minutter å google fram at det med den prisen selvsagt dreier seg om et TN-panel

 

;)

Lenke til kommentar

LED er ikke så veldig strømsparende i forhold til CCFL baklys. CCFL er mye mer effektivt med tanke på lysutbytte per Watt enn det glødetrådpærer er. Man kan godt sammenligne CCFL med en god sparepære.

 

Skal man spare strøm så er det en ting som gjelder for både CCFL og LED baklys: Sett ned lysstyrken via innstillingene på skjermen. (Å bare ha en mørk skrivebordsbakgrunn gir ingen besparelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...