Gå til innhold

Microsoft kjøper Adobe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det ville dette være både positivt og negativt.

Microsoft har kompetanse Adobe kunne nyte godt av (eksempelvis forbedre Adobes gudsforlatte installasjonsrutiner som trolig har forårsaket flere hjerteinfarkt enn hurtigmat), mens Microsoft på sin side ikke hadde hatt vondt av en solid pakke for for grafikk, video og design (Expressions just doesn't cut it).

 

 

Det ville neppe vært for bra for Apple og *nix, da Microsoft ikke nødvendigvis hadde tatt seg bryet med å sørge for sømløs videreføring av produkter mot OS X, og Flash Player for *nix hadde gått en usikker tid i møte.

 

 

 

 

Alt i alt tviler jeg på at det blir noe oppkjøp, men det ville vært spennende om det ble det, både på godt og vondt.

Lenke til kommentar

Lignende spørsmål er

- PDF vs XPF

- Windows Movie maker vs Adobe Premiere og After effects

- Windows Live Photo Gallery 2011 vs Adobe Photoshop Album

- DNG vs jpeg XT

og en rekke flere programmer.

 

Kort oppsummert tror jeg en sammenslåing av selskapene vil føre til at mange programmer og formater som konkurrerer i dag vil miste den ene av de to konkurrentene. Med andre ord redusert konkurranse på en rekke områder. Konkurranse er som kjent bra for forbrukere/verdensborgere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Med oppkjøpspremie man må ut med minst $18 billion for adobe, kanskje over $20 billions. MS har vel penger til det siden de prøvde seg med $40 billioner på bordet for Yahoo, men la oss for guds skyld ikke håpe at dette blir en realitet. På den andre siden er oppkjøp stort sett det MS kan foreta seg for å ekspandere i overskuelig fremtid så faren er reell.

Endret av kozel
Lenke til kommentar

Med oppkjøpspremie man må ut med minst $18 billion for adobe, kanskje over $20 billions. MS har vel penger til det siden de prøvde seg med $40 billioner på bordet for Yahoo, men la oss for guds skyld ikke håpe at dette blir en realitet. På den andre siden er oppkjøp stort sett det MS kan foreta seg for å ekspandere i overskuelig fremtid så faren er reell.

 

En engelsk "billion" er en norsk milliard.

 

Er ikke sikker på p, dette er et klokt trekk fra Microsofts side. De har allerede nok problemer med monopollover o.l.

Det kan kanskje hende at Apples markedsandel har økt såpass mye at dette ikke lengre er et problem. Har ikke sett noen tall på dette i det siste. Kanskje noen andre har en lenke?

Apple leverer jo mange program som konkurrerer med Adobe med MacOS. Kan hende FTC og EU tillater MS og gjøre det samme da.

 

Jeg tror mange Adobe-produkter hadde blitt mye bedre under MS. Skal for eksempel ikke stort til for å forbedre Adobe Reader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...