Gå til innhold

Test: Telio Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk flest kastet telefonbordet sitt for over 10 år siden og de få som ennå ikke har gjort det har neppe satt opp nettverksplugg under telefonbordet. Med andre ord blir det ny telefonplass ved PCen. Der vil denne løsningen konkurrere med blant annet Skype og fullverdige nettmuligheter med tastatur, mus og skikkelig nettleser.

 

Jeg ser bilder av TV-programmet og Matprat.net. Dette kunne vært kjekt å ha henholdsvis foran TVen og på kjøkkenet. En kablet tilkobling vil dermed bli en hemsko. Har man en bærbar PC med trådløst nett og Skype er man veldig mye friere. Kjøper man en av de minste og billigste så blir det både langt mer fleksibelt til omtrent samme pris.

 

Konklusjon: Dette produktet kommer til å floppe.

 

Redigert: Det er noe muffens med prisene.

Selve Telio Touch-enheten koster 2195 kroner uten abonnement. Dersom du vil ha abonnementet Telio Mini med bindingstid i 12 måneder koster den 1495 kroner (og 159 kroner i måneden for abonnementet) og med bindingstid på Telio Medium koster den 995 kroner (og 199 kroner i måneden for abonnementet).

12*159 kr = 1908 kr. Dermed stemmer det ikke at telefonen med 12 måneder binding koster 1495 kr. Det samme gjelder for 12*199 kr = 2388 kr. Altså langt mer enn de 995 kr dere skriver.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fasttelefon. Hahahaha.

Er barnehagen stengt i dag? Skulle tro noen sa prompe..

 

 

Dette blir vel en typisk gadget som støver ned. Har selv IP telefon ifra telio, som er genialt for oss som ringer mye til utlandet. Men vil ikke akkurat løpe å kjøpe denne. Sikkert greit for folk uten smartmobiler...

Endret av Androod
Lenke til kommentar

Folk flest kastet telefonbordet sitt for over 10 år siden og de få som ennå ikke har gjort det har neppe satt opp nettverksplugg under telefonbordet. Med andre ord blir det ny telefonplass ved PCen. Der vil denne løsningen konkurrere med blant annet Skype og fullverdige nettmuligheter med tastatur, mus og skikkelig nettleser.

 

Jeg ser bilder av TV-programmet og Matprat.net. Dette kunne vært kjekt å ha henholdsvis foran TVen og på kjøkkenet. En kablet tilkobling vil dermed bli en hemsko. Har man en bærbar PC med trådløst nett og Skype er man veldig mye friere. Kjøper man en av de minste og billigste så blir det både langt mer fleksibelt til omtrent samme pris.

 

I følge telio sin hjemmeside kan man koble til enheten via trådløst nettverk.. så man kan plassere denne saken hvor man vil så lenge man har strøm.. og trådløs dekning. Hvor praktisk det blir å flytte med seg denne saken til kjøkkenet for å lage mat, til tv-stua for å sjekke tv-programmet osv blir jo selvsagt en annen sak. :)

Kan liksom ikke helst se for meg at jeg hadde undersøkt matprat sine tips på en slik enhet når jeg kunne gjort det enklere på laptop/stasjonær/mobil. Men tror ikke jeg er i målgruppen for en slik sak som dette. Men har du derimot angst for PCer, tastaturer, operativsystemer og tror at alle ikoner kan slette innholdet på harddisken - da er kanskje dette noe for deg?

Lenke til kommentar

Folk flest kastet telefonbordet sitt for over 10 år siden og de få som ennå ikke har gjort det har neppe satt opp nettverksplugg under telefonbordet. Med andre ord blir det ny telefonplass ved PCen. Der vil denne løsningen konkurrere med blant annet Skype og fullverdige nettmuligheter med tastatur, mus og skikkelig nettleser.

 

Jeg ser bilder av TV-programmet og Matprat.net. Dette kunne vært kjekt å ha henholdsvis foran TVen og på kjøkkenet. En kablet tilkobling vil dermed bli en hemsko. Har man en bærbar PC med trådløst nett og Skype er man veldig mye friere. Kjøper man en av de minste og billigste så blir det både langt mer fleksibelt til omtrent samme pris.

 

Konklusjon: Dette produktet kommer til å floppe.

 

 

Folk flest har fortsatt mer enn nok med å slå på en pc, Skype er ikke engang et alternativ for andre enn de over middels tech-guys.

 

Produkter som dette har, akkurat som papiravisen, fortsatt et marked, og vil ha det all den tid den digitale kløften er så bebodd som den er :)

Lenke til kommentar

Jeg føler denne faller mellom to stoler. Generasjonen som bruker fasttelefonen aktivt i dag, er gjerne ikke de mest teknologifrelste. (Finnes selvsagt unntak her der man f.eks ringer mye til utlandet, men dette vil jeg tro er en mindre gruppe.) Disse har nok med å ringe, og de bruker pc til de enkle oppgavene på nett. De har verken ønske eller behov for enda en dings som de må sette seg inn i.

 

Unge i dag velger sjeldent å installere fasttelefon (meg selv inkludert). Jeg har nett på mobil, samt bærbar med alle muligheter. Å installere fasttelefon vil for min del være å gå baklengs inn i fremtiden, samme hvor fancy den er. Poenget er at den gir meg ikke noe særlig nytt.

 

Om jeg av en eller annen årsak skulle ønske en fasttelefon (f.eks i tilfelle der man har barn som ikke selv har mobil), vil jeg heller skaffe meg en enkel mobil med kontantkort/OneCall med gratisminutter som kan ligge fast hjemme.

 

Bare mine tanker, og mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Folk flest kastet telefonbordet sitt for over 10 år siden og de få som ennå ikke har gjort det har neppe satt opp nettverksplugg under telefonbordet. Med andre ord blir det ny telefonplass ved PCen. Der vil denne løsningen konkurrere med blant annet Skype og fullverdige nettmuligheter med tastatur, mus og skikkelig nettleser.

 

Jeg ser bilder av TV-programmet og Matprat.net. Dette kunne vært kjekt å ha henholdsvis foran TVen og på kjøkkenet. En kablet tilkobling vil dermed bli en hemsko. Har man en bærbar PC med trådløst nett og Skype er man veldig mye friere. Kjøper man en av de minste og billigste så blir det både langt mer fleksibelt til omtrent samme pris.

 

Konklusjon: Dette produktet kommer til å floppe.

 

Redigert: Det er noe muffens med prisene.

Selve Telio Touch-enheten koster 2195 kroner uten abonnement. Dersom du vil ha abonnementet Telio Mini med bindingstid i 12 måneder koster den 1495 kroner (og 159 kroner i måneden for abonnementet) og med bindingstid på Telio Medium koster den 995 kroner (og 199 kroner i måneden for abonnementet).

12*159 kr = 1908 kr. Dermed stemmer det ikke at telefonen med 12 måneder binding koster 1495 kr. Det samme gjelder for 12*199 kr = 2388 kr. Altså langt mer enn de 995 kr dere skriver.

Hei,

 

Dette er ikke noe jeg har regnet ut selv. Det er priser fra Telios nettsider, og de kan fint gi "rabatt" dersom man tegner bindingstid uten at noe er feil.

http://www.telio.ch/no/privat/tjenester/teliotouch

 

Edit: Ah, nå skjønner jeg hva du mener. Det er ikke totalpris jeg har oppgitt i artikkelen, det er prisen man betaler kontant for Telio Touch når man tegner bindingstid. Ser at dette må tydeliggjøres i testen.

 

Forøvrig har 65 prosent av husstandene fortsatt fasttelefon. Ifølge Post- og teletilsynet var det 1 783 426 fasttelefonabonnementer i 2009. Av dette er 1 399 012 private.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Forøvrig har 65 prosent av husstandene fortsatt fasttelefon. Ifølge Post- og teletilsynet var det 1 783 426 fasttelefonabonnementer i 2009. Av dette er 1 399 012 private.

 

Dette må jo være fordi en blir påtvunget å betale for fasttelefonlinje når en signerer bredbånd hos enkelte av aktørene. Tipper tallene for hvor mange som har fasttelefon i bruk er MYE lavere.

Lenke til kommentar

Totalpris er det eneste sammenlignbare. Kjøper man to produkter i ett så er det den samlede prisen som gjelder. Man blir bare forvirret av å få oppgitt flere priser på delprodukter i en pakke man ikke kan dele opp.

 

Overraskende tall. Jeg synes det høres så rart ut at jeg ikke får meg til å tro på at private hjem har 3,64 ganger flere fasttelefoner enn alle offentlige etater og bedrifter til sammen. Det er forsåvidt tatt ut i fra egen erfaring. Jeg kjenner bare en eneste person som har fasttelefon hjemme, men jeg kjenner hundrevis som har fasttelefon på jobb og mobiltelefon til jobb og/eller privat bruk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Men kjenner du til alle som har et fasttelefon-abn i bredbåndsavtalen for å få en billigere totalpris?

 

Har man for eks Altibox så vil det være billigere å velge en pakke med Internett, Telefon og TV, enn Internett og TV. Selv om det er kun de to siste man er på jakt etter. Høyere hastighet for man også i pakken. Tipper mange gjør dette, uten å faktisk ta telefonen i bruk.

Lenke til kommentar

Vel, det der som "man blir tvunget til" er linjeleie, og er nettopp når man IKKE har fasttelefon.

Det er forovrig svært mange som fremdeles bruker fasttelefon, det kan jeg skrive under på, som ansatt på support for telefoni og bredbånd :-)

 

Edit: Også hos oss er det billigere å ha Bredbånd og fasttelefon enn bredbånd uten fasttelefon. Det er også spesielt dyrt å ha bredbåndstelefoni med mindre du faktisk bruker den. Det er svært mange som har bredbåndstelefoni hos oss, og det fører ikke med seg noen fordeler prismessig i det hele tatt.

Jeg har bare vært borti et fåtall av kunder som sier at de ikke har telefonen koblet til i det hele tatt, og ikke spesielt mange kunder som sier at de ikke bruker telefonen. Og telefon blir aktuelt i samtlige feilsøk vi gjør.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Totalpris er det eneste sammenlignbare. Kjøper man to produkter i ett så er det den samlede prisen som gjelder. Man blir bare forvirret av å få oppgitt flere priser på delprodukter i en pakke man ikke kan dele opp.

 

Overraskende tall. Jeg synes det høres så rart ut at jeg ikke får meg til å tro på at private hjem har 3,64 ganger flere fasttelefoner enn alle offentlige etater og bedrifter til sammen. Det er forsåvidt tatt ut i fra egen erfaring. Jeg kjenner bare en eneste person som har fasttelefon hjemme, men jeg kjenner hundrevis som har fasttelefon på jobb og mobiltelefon til jobb og/eller privat bruk.

Ekomrapport 2009

http://www.npt.no/portal/page/portal/PG_NPT_NO_NO/PAG_NPT_NO_HOME/_PAG_NPT_NO_VIS_NYHET?p_d_i=-121&p_d_c=&p_d_v=119026

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

snip

Redigert: Det er noe muffens med prisene.

Selve Telio Touch-enheten koster 2195 kroner uten abonnement. Dersom du vil ha abonnementet Telio Mini med bindingstid i 12 måneder koster den 1495 kroner (og 159 kroner i måneden for abonnementet) og med bindingstid på Telio Medium koster den 995 kroner (og 199 kroner i måneden for abonnementet).

12*159 kr = 1908 kr. Dermed stemmer det ikke at telefonen med 12 måneder binding koster 1495 kr. Det samme gjelder for 12*199 kr = 2388 kr. Altså langt mer enn de 995 kr dere skriver.

 

Koster vel 1495 + en måneds pris på 159kr om jeg har fortstått riktig

 

Bestill Telio Touch i dag, betal kun kr 1495,- i etablering!

 

 

• Det koster ingenting å ringe hjemmetelefoner Norge

• Det koster ingenting å ringe store deler av verden

• Du betaler kun 159,- per måned

 

• Superenkel tilkobling med oppkoblingsgaranti

• Du kan ringe alle, alle kan ringe deg

Lenke til kommentar

Jeg føler denne faller mellom to stoler. Generasjonen som bruker fasttelefonen aktivt i dag, er gjerne ikke de mest teknologifrelste. (Finnes selvsagt unntak her der man f.eks ringer mye til utlandet, men dette vil jeg tro er en mindre gruppe.) Disse har nok med å ringe, og de bruker pc til de enkle oppgavene på nett. De har verken ønske eller behov for enda en dings som de må sette seg inn i.

 

Bare mine tanker, og mulig jeg tar feil...

Ja, du tar helt feil. Hva i alle dager har det med å være teknologi "frelst" eller ikke? Du tar jo klinkende feil hvis det er årsaken, folk med gadget mani vil jo ha det som finnes. Det er faktisk snakk om behov (og penger). VOIP er alt annet enn å gå "tilbake" i tid, det er fryktelig kjekt å ha for mange. Ringer du mye til utlandet, ja da får du veldig fine mobil regninger. Her er IP telefoni fra teilo stort sett gratis. Skal du til utlandet, å må ringe hjem? Bruk mobilen din, og få en skikkelig fet regning. Her kan du bruke en soft telefon og ringe hjem uten kostnad (kommer også mobile apps for dette). Det finnes mange fordeler med å ha IP telefoni for veldig mange. Det er ingen low tech aura over dette i det hele tatt. Om dingsen som er omtalt her er nødvendig, det er en annen sak.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...