Gå til innhold

Ludo trenger 16 000 flere kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en uke siden hadde dere en artikkel om at Ludo går så det suser. Jeg trodde det betydde at de gikk med solid overskudd, men så feil kan man ta. De trenger altså en dobling av kunder før de kan begynne å betale underskuddet fra innkjøringsfasen.

 

Hvis de har brukt 3,5 måneder til nå (med 450 nye kunder/dag) så vil det etter mine beregninger ta ytterligere 3,5 måneder med 450 nye kunder per dag før de kan begynne å betale første krone av gjelda. Ikke 36 dager.

 

En høy grad av automatisering og kun 11 ansatte lover i hvert fall bra for kundene. Jeg har ikke sjekket prisene deres ennå. Synes dere det er generelt bra priser?

 

Redigert: Hva er adressen deres? Jeg har prøvd ludo.no, ludo.com, ludo.net, ludo.nu, ludo.se og ludo.eu

 

Redigert: Jeg fant! ludomobile.no

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jøss, det er jo svært gode priser. Men hvordan kan de tjene penger på kunder som har "terningkast 6" og ringer ganske lite? Det høres jo ut som et pengesluk uten like. Ikke at jeg har noe i mot at Idar Vollvik sponser meg med ringeminutter, men det kan jo umulig vare dersom det går med tap.

Lenke til kommentar

Prisene er da ikke bedre enn Onecall hadde før de begynte å ta betalt for oppstarten?

Da var det flere av vennene mine som ikke fikk mobilregning i det hele tatt.

Husker jeg rett var det 120 min. og 90 sms gratis. Brukte man ikke mer enn det, fikk man heller ikke regning.

Hvordan de tjener penger er ikke vanskelig å forklare. Det er sånne som meg som lar seg lokke av gratis minutter og smser, men bruker langt utover det som er gratis. Når da prisen er marginalt høyere enn det den måtte minimum vært, tar de fort inn igjen det de har gitt "gratis".

 

Eks: Jeg fikk tilbud om Tele2 Champion, med 100 gratis min. i mnd som bonus. Jøss tenkte jeg, det er grisebillig fra før, og med 100 fri min. i tillegg er det jo konge.

MEN, når jeg da fra før har regninger på 6-700 kr, og man vet at champion har minuttpris på 0.39, har man faktisk bare fått 39kr i rabatt :p

Lenke til kommentar

Måten de tjener penger på er jo gjennom de som har andre abonnementer enn terningkast 6, termineringsprisene (for en ludobruker å ringe til f.eks netcom ksoter det vell maks 50-60 øre minuttet, mens når en netcombruker ringer en ludobruker er prisen trolig dobbelt så høy. I tillegg påpekes noe viktig i artikkelen på NA24: Jo flere kunder, jo større volumrabatter som virituell operatør. Om prisene holder seg og innkjøpsprisen deres pr sms f.eks går ned fra 32 øre til 25 øre grunnet større volum så gjør det mye for sluttresultatet! (Fiktive priser, aner ikke hva det koster dem bare så det er sagt). I tillegg tenker de jo å drive ludoshop med diverse ting og tang som de sikkert kan dra inn noen kroner på. Jeg tror og håper ludo lykkes, vi trenger dem for konkurransens skyld!

Lenke til kommentar
Redigert: Hva er adressen deres? Jeg har prøvd ludo.no, ludo.com, ludo.net, ludo.nu, ludo.se og ludo.eu

 

Redigert: Jeg fant! ludomobile.no

 

Du valgte altså å prøve alle disse domenen før du tok den logiske varianten med å skrive ludo i søkefeltet på nettleseren din og klikke på første treff? Trodde du var litt sånn dreven i denne surfinga ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Jøss, det er jo svært gode priser. Men hvordan kan de tjene penger på kunder som har "terningkast 6" og ringer ganske lite? Det høres jo ut som et pengesluk uten like. Ikke at jeg har noe i mot at Idar Vollvik sponser meg med ringeminutter, men det kan jo umulig vare dersom det går med tap.

Terminering + overprising av alt som begynner med 0 eller 8. Fem kroner for sms til USA (inntil de ble ferska) klinger også godt i kassa. Den vanlige historien med andre ord.

Lenke til kommentar
Dette håper jeg de aldri klarer. Vollvik trenger flere nederlag, og operatøren har ikke akkurat fremstått særlig seriøst hittil.

 

Ludomobil har framstått mer seriøs enn hva Tele2 gjorde (ja, jeg tenker på reklamen på ludo.no)

 

Håper bare ikke Ludomobil går konkurs, for nå har jeg bestilt meg Terningkast 6 :)

 

Edit: Imponert over at Ludomobil bare har 11 ansatte :)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Idar Vollvik kommer til å kjøre på med tap helt til han får nok kunder til at han kan selge dem til et annet selskap. Det er dette han har gjort hele tiden, og det er slik han kommer til å fortsette.

 

Tiden vil vise, men jeg tror han har lært leksen sin og dermed kommer til å drive selskapet istedet for å selge det.

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt jeg også. Går fra OneCall til Ludo Terningkast 6. Jeg bruker mobilen ganske lite, så inntil OneCall startet å ta seg betalt for oppstartsavgiften hadde jeg effektivt gratis telefon. :) Håper at det samme blir tilfelle nå med Ludo!

 

Vurderer det samme, men der OneCall har 99 øre pr. mb har Ludo 4 kr.. Hender at det blir litt datatrafikk på meg, men må nesten finne ut vanlig forbruk først..

Trur det blir lønnsomt å bytte uansett.

Lenke til kommentar

Er jo innlysende at Ludo tjener penger på tre ting, abonnomentene sine, (Bortsett fra T6, som sannsyneligvis de fleste Ludo-kundene har) som mia_tuk sier, utendlandspriser og 0/8-nummer fører også til profitt, og sist men ikke minst, penger på termineringsavgift.

 

Men etter å ha kikket på regnskapstallene til OneCall fra 2008, vet jeg ikke hvor vidt dette er en spesielt smart måte å tjene penger på...

 

Uansett, konkurranse liker vi forbrukere, så får håpe de overlever :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...