Gå til innhold

Windows 7 klar i juni?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis forskjellen mellom 7 og Vista er mindre enn mellom Vista og XP, hvorfor slipper de ikke bare 7 som en "service pack"? Jeg mener, det er ikke ENOOOORME forskjeller mellom Vista og XP, annet enn et fancypants skrivebord med gjennomsiktige vinduer og sånt og DX10, pluss en forlengelse av "er du sikker på at du vil forsette?" "helt sikker?" "vet du hva du gjør?" "heeeelt sikker?" "la gå da... Vent litt, har du piratkopiert denne??" etc.. Jada, jeg vet det er noen endringer på kernelnivå, men det har liten betydning for den daglige Bruker.

Lenke til kommentar
Så hvis forskjellen mellom 7 og Vista er mindre enn mellom Vista og XP, hvorfor slipper de ikke bare 7 som en "service pack"? Jeg mener, det er ikke ENOOOORME forskjeller mellom Vista og XP, annet enn et fancypants skrivebord med gjennomsiktige vinduer og sånt og DX10, pluss en forlengelse av "er du sikker på at du vil forsette?" "helt sikker?" "vet du hva du gjør?" "heeeelt sikker?" "la gå da... Vent litt, har du piratkopiert denne??" etc.. Jada, jeg vet det er noen endringer på kernelnivå, men det har liten betydning for den daglige Bruker.

 

fordi microsoft trenger noe dem kan selge lisenser for (eller med andre ord, selge "luft") til bedrifter i massive mengder?

 

dem fleste bedrifter har allerede XP på arbeidstasjonene (eller muligens 2k) men ingen virker som dem planlegger å gå over til vista av bekymring for at dem må ta massive kostnader i maskinvareoppgraderinger, uten å egentlig få noe ut av det (flesteparten fungerer som terminaler opp mot exchange og annet som er de virkelige arbeidshestene, godt parkert på server-rommet).

Lenke til kommentar
Så hvis forskjellen mellom 7 og Vista er mindre enn mellom Vista og XP, hvorfor slipper de ikke bare 7 som en "service pack"?

 

Rimelig enkelt, den får nytt navn som ikke har noen negativ historikk.

 

Og ikke minst dem kan selge enda en ny versjon, blir mye alla Window sServer 2003 R2 som ble ny release og ikke gratis oppgradering kun for å tilfredstille dem som betalte for software assurance.

 

(litt antagelser og litt info fra hp om nå gamle 2003R2)

Lenke til kommentar

Merkelig hvor fort folk glemmer ting egentlig.. Var da stor misnøye med stabiliteten til WinXP også, da det var nytt. Tok en stund før SP1 kom, og da begynte det å bli brukbart, men det nådde ikke sitt fulle potensial før SP2 kom. SP1 kom ca ett år etter release, og SP2 kom en god stund etter det.

 

Men selvfølgelig, Vista har blitt et monster av et operativsystem. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så tungt, og okkupere nærmere 23gb harddisk på pc'n min.. Noen burde sende det OS'et til en skikkelig slankefarm.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

:tease:

 

:huh:

 

Poenget mitt var det at Vista vs. XP går mer på personlige preferanser snarere enn faktiske forskjeller.

 

XP er dønn stabilt, men det er sannelig Vista og.

 

Jeg har kjørt Vista siden Beta 2, og kan med hånda på hjertet si at de eneste problemene jeg har hatt har etter RC er relatert til dårlige drivere.

 

Har hatt ett par ATI-crash, og en crash relatert til driveren for fingerleseren :)

 

 

I min erfaring kjører de fleste med ustabile Vistaer enten latterig dårlig hardware (256mb ram o.s.v), eller er cracket.

 

 

I min erfaring er ikke Vista tregere enn XP heller. Min gamle P4 3,2, 1GB minne, 9800 Pro (ATI sin, ikke nVidia :p) kjører det så absolutt godkjent.

 

 

Jeg elsker søket i startmenyen på Vista, det nye søket i utforskeren (som er indeksert), det nye designet. Selv UAC liker jeg. Det er ikke implementert bra nok enda, men det er ett steg i riktig retning. Men jeg fatter også at ikke andre liker disse tingene. Det er ingen grunn til å flame hverandre.

 

Jeg liker ikke XP, men jeg går da ikke rundt å flamer av den grunn? :huh:

 

 

Min O/S historie går noe slikt:

---------------------------------------------------------/- Win2K

Win 3.1 --> Win 95 --> Win 98SE --> WinXP -|- Win Vista

---------------------------------------------------------\- Linux (Ubuntu)

 

 

En skam at jeg ikke oppdaget Win2K før XP ...

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
XP er dønn stabilt, men det er sannelig Vista og.

 

Spørs hvordan du definerer stabilt..

2 pc'er, en med nvidia 8800GTS, en med ett ATI X1650 kort, 4gb ram, quad cores, ett IP35-pro abit hovedkort og ett gigabit GA-P35-DS4, begge to klikker i suspend/resume. Begge to funker fett på suspend/resume i linux (men på nvidia boksen er det en 30 sec delay på resume, når jeg bytter til ati kortet i samme pc'en tar det 2 sec å resume).

 

Har testet det i XP og Vista for å sjekke om det var linux suspend2ram som var problemet på lang resume på nvidia pc'en, men det er nvidia linux driverne.

Lenke til kommentar

Jeg hater å si det, men jeg gleder meg faktisk litt.

 

Vista er ikke så gale. Det er faktisk veldig bruktbart.

 

Men man må se ting litt i perspektiv; Hvor fordømrade lang tid kan det virkelig ta å fikse startmenyen, lage aero og halvimplementere UAC?

 

Selvfølelig er det større og flere oppgraderinger enn dette, men de er ikke merkbare, og i såfall er de negative (RAM-bruk, harddisk-bruk, og mongo ting som Readyboost).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...