Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

AnonymDude, du må slutte å være så snill, jenter vil ikke ha sånne gutter som deg :)

 

Det gjelder å være litt badboy iblant :p

 

Mja ... Min erfaring er at man kan være så snill man bare gidder, så lenge man ikke har noen underliggende motiver for å være det og ikke gjør det på bekostning av seg selv og sine egne verdier.

 

David DeAngelo hadde en fin tommelfingerregel på dette: Ikke gjør noe for dama som du ikke ville gjort for bestekompisen din. Dette gjelder såklart mest i startfasen, da man neppe kjøper blomster for å minnes at det er 10 år siden man ble kjent med bestevennen sin, men en liten markering av at det er ti år siden man ble sammen med dama kan helt klart gå an.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De må ha syke issues!

 

 

 

"Ingen er så hyggelig helt uten videre"

 

Da må det virkelig ha hendt deg noe, eller store tillitsproblemer. De har nå ihvertfall mista trua på menneskeheten.

 

(Om ikke du er karen som spanderer tusenvis av kroner da, gir dem ting etc)

 

Neinei, så gjerrig som jeg er :) Var egentlig bare meg selv, har ikke noe bedre svar enn det. Merkelig.

 

Har en teorí:

Jeg har kun lest de første sidene på denne tråden. Jeg tenker på det med den emosjonelle delen av hjernen og den logiske delen av hjernen. Kanskje i dette tilfelle, at hyggelige gutter treffer mer på den logiske hjernen, mens badboys (som blir nevnt under her) treffer mer på den emosjonelle?

 

Syke og syke. De har vel bare møtt på veldig mange menn som kun er ute etter en ting da?

Det stemmer nok.

 

AnonymDude, du må slutte å være så snill, jenter vil ikke ha sånne gutter som deg :)

 

Det gjelder å være litt badboy iblant :p

Det er her jeg blir forvirret. Hvorfor klarer ikke enkelte jenter og skille ''badboys'' fra hyggelige?

 

Hva er det de sier, som får jenta til å tenke ''Jøss, han her er jo ikke ute etter noe? Spennende.''

 

Jeg syns det interessant, derfor jeg spør så mye :)

 

Anonymous poster hash: 60bc2...b85

 

Anonymous poster hash: 60bc2...b85

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De må ha syke issues!

 

 

 

"Ingen er så hyggelig helt uten videre"

 

Da må det virkelig ha hendt deg noe, eller store tillitsproblemer. De har nå ihvertfall mista trua på menneskeheten.

 

(Om ikke du er karen som spanderer tusenvis av kroner da, gir dem ting etc)

 

Neinei, så gjerrig som jeg er :) Var egentlig bare meg selv, har ikke noe bedre svar enn det. Merkelig.

 

Har en teorí:

Jeg har kun lest de første sidene på denne tråden. Jeg tenker på det med den emosjonelle delen av hjernen og den logiske delen av hjernen. Kanskje i dette tilfelle, at hyggelige gutter treffer mer på den logiske hjernen, mens badboys (som blir nevnt under her) treffer mer på den emosjonelle?

 

Pja ... Det er ikke nødvendigvis slik at hyggelige gutter "treffer" den logiske delen av hjernen mer enn "bad boys" (gud, jeg avskyr det uttrykket), men mer at de hyggelige guttene ikke klarer å "treffe" de riktige følelsene, i det minste ikke like bra som de med mer drag.

 

 

Det er her jeg blir forvirret. Hvorfor klarer ikke enkelte jenter og skille ''badboys'' fra hyggelige?

 

Hva er det de sier, som får jenta til å tenke ''Jøss, han her er jo ikke ute etter noe? Spennende.''

 

Det er ikke det at han ikke er ute etter noe, men i mange tilfeller mer at han ikke er ute etter noe spesielt fra henne, gjerne fordi han vet han kan få andre damer hvis det går til helvete med den han prøver seg på akkurat nå. Dessuten er han gjerne selvsikker, har litt "gi faen"-holdning og oppfører seg generelt som om det ikke er viktig at hun liker ham, noe som igjen har en tendens til å pirre nysgjerrigheten og få henne til å investere mer.

 

En fyr som heter Mark Manson brukte uttrykket "polariserende", og jeg tror det passer bra her. Ideen er at mannen står for det han mener selv om det, i mangel på et bedre ord, ikke er "politisk korrekt" (selvsagt innen rimelighetens grenser) og tør utfordre henne der de som bare er hyggelige har en tendens til å jatte med, og dermed på sett og vis "tvinger" henne til å gjøre seg opp en mening om ham. Dette skaper følelser og får henne til å investere tid og energi i tanken, noe som igjen har en tendens til å øke tiltrekningen.

 

Videre har disse mennene nærmest kullsviertro på at ting kommer til å fungere, noe som fører til at ting oftere vil fungere fordi denne overbevisningen også smitter over på jenta. Sagt med andre ord - tror du hardt nok så vil det fungere (oftere).

 

En mann med mye "drag" har også en tendens til å sette seg i velgerposisjonen, dvs at han forsøker å finne ut om hun er god nok for ham, istedenfor omvendt. En hyggelig mann gjør (iallfall tilsynelatende) ikke dette, og kvalifisering (med tilhørende belønning hvis hun "består") ser ut til å høre til sjeldenhetene.

 

Ut ifra det du skriver om hvordan du opplever jenter så virker det også som du mangler en klar intensjon ut over det å være hyggelig, noe som i såfall vil spenne bein for deg siden du sannsynligvis ikke vil forsøke å ta ting videre mot hva som enn er målet ditt med å treffe jenter. Dog, dette er kun et skudd i mørket basert på egne observasjoner og erfaringer, så ta det med en klype salt.

 

[/rant]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mehh... Snakket med ei jente en stund nå, og forsøker å pushe om å treffes snarest mulig. Hun gir dog aldri noe definitivt svar, men virker ut til å investere mye tid i meg mtp. snapchat og lange meldinger. Vet ikke om jeg er en reserveløsning eller selvtillitsboost.

 

Tips?

 

Anonymous poster hash: 23f73...bc0

 

Lover dårlig. Prøv å sette opp et konkret tidspunkt, gjerne to forskjellige dager. Hvis hun ikke kan, så next

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg prater med jenter finner jeg ofte at det blir kjedelig å svare på spørsmål på en ordentlig måte. Når hun spør meg hvor jeg er fra og hvor gammel jeg er, prøver jeg da å få henne til å gjette og fiske etter svarene. F.eks.

 

"Hvor er du fra?

"Hører du ikke på dialekten min hvor jeg er fra?",

"Jeg er så dårlig på dialekter"

"Du får prøve å gjette da"

 

Veldig kjedelig eksempel, men jeg pleier ofte å tilnærme meg spørsmål slik. Er dette bra eller dårlig? Og kan det ha konsekvenser hvis jeg gjør det for mye?

Endret av Mos Def
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg prater med jenter finner jeg ofte at det blir kjedelig å svare på spørsmål på en ordentlig måte. Når hun spør meg hvor jeg er fra og hvor gammel jeg er, prøver jeg da å få henne til å gjette og fiske etter svarene. F.eks.

 

"Hvor er du fra?

"Hører du ikke på dialekten min hvor jeg er fra?",

"Jeg er så dårlig på dialekter"

"Du får prøve å gjette da"

 

Veldig kjedelig eksempel, men jeg pleier ofte å tilnærme meg spørsmål slik. Er dette bra eller dårlig? Og kan det ha konsekvenser hvis jeg gjør det for mye?

 

Hvis du gjør det for mye så kan det bli kjedelig og frustrerende for den som forsøker å snakke med deg, fordi det føles som man ikke blir kjent med den "ekte" deg. En kompis av meg sammenlignet det med å krydre mat med kajennepepper - et lite dryss kan gi mer smak, men hvis du overdriver så blir det fort uspiselig.

 

Konsekvensen av å gjøre det for ofte er som regel at jenta blir lei og går. Dog, de gir deg som regel signaler, f eks i form av uttalelser som "slutt å kødd da" eller lignende. Som en personlig tommelfingerregel bruker jeg å gi et seriøst svar på andre eller tredje forsøk, da jeg har brent meg ganske hardt på å vitse for mye :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen her som har endt opp med å dra ut alene?

 

Ofte dere drar ut alene for å game? Gamer dere i edru tilstand eller drikker dere litt for å få litt bedre mot?

 

 

Siden jeg har flytta og typ ingen av de jeg har i vennekretsen er 20/eller gidder ikke dra til Oslo. Og de som er gamle nok studerer andre steder og er sjeldent hjemme, men når de er pleier jeg å dra ut med dem.

 

Begynner å bli litt lei av å ikke dra ut kun fordi jeg ikke har noen å dra med, syns det virker jævlig stuslig å sitte alene i leiligheten for og drikke også dra ut mutters alene.

 

Kan jo hende det er veldig godt for meg selvom, da jeg må tvinge meg selv til å approache folk siden jeg er alene.

 

Tanker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjorde det en gang fordi satt hjemme foran PCen og var lei at det ikke skjedde no..

Så tenkte det blir ikke bedre enn man lager sjæl så dro ut og tok noen pils, følte det var skikkelig loner opplegg, men siden jeg kjenner en del folk i byen jeg bor i så ble jeg likevel ikke alene. Men det ble ikke noe picking-up den kvelden nei :p

Lenke til kommentar

Hender innimellom at jeg drar ut alene enten frivillig eller ufrivillig (folk ditcher i siste sekund osv.). Det er ikke noe stress egentlig, men det er litt mer avhengig av hvor jeg drar da siden jeg i utgangspunktet ikke har noe(n) som drar meg "opp". Må være et sted jeg vet spiller musikk jeg liker e.l. og jeg drar aldri ut full alene. Skal jeg dra ut aleine blir det noen få øl og så ut, mye lettere å få kontakt med folk når man er noenlunde oppegående.

 

Skal sies at jeg dro ofte ut alene før da jeg jobbet som DJ på stedet jeg normalt pleide å spille på. Etter hvert som jeg jobbet/var ute der ble jeg også kjent med en del av stamgjestene så det var alltids noen å møte der uansett når jeg dro ut. Nå har jeg ikke tid til å dra ut så mye mer generelt sett, men hvis du bare legger ned litt innsats, finner et sted du liker og frekventerer der noenlunde jevnlig så blir man automatisk kjent med en del av de som vanker der. Gjerne dra ut noen av dagene hvor det ikke er fullt så mye trøkk (fredag/lørdag) så er det lettere å komme i kontakt med folk.

 

Edit: Jeg pleier sjelden å gå veldig hardt inn for å sjekke uansett, men det er like lett/vanskelig om man drar alene. Fordelen er vel at man føler at man snakke med ukjente folk og kanskje presser seg selv litt lenger enn normalt, men det kan slå andre veien også, at man blir sittende i en krok for seg selv til man blir full og drar hjem :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Ait, takk for innspill.

 

Veit at det kommer sikkert til å bli jævlig, men bedre det enn å sitte hjemme og deppe mens jeg ser netflix og hater livet.

 

Livet er for kort til ikke å prøve.

Ja, har gjort dette endel.. men da har jeg somregel "bekjente" el lignende som jeg vet skal ut. Og tar gjerne noen pils mens jeg gamer litt online med kompiser.. Hehe :p

Lenke til kommentar

Aiiight, update buddies! Som dere skjønner ble det ikke mus.

 

 

Men en kompis ble med ut, første som skjer at jeg ser 2 jenter som går alene, jeg løper bort og hei! Hva heter dere? Bam, åpnet med engang. Vi ble med de 2 jentene hele kvelden, etter ett bytte så ble jeg kjent med hun andre. Masse kroppskontakt, litt kyssing og masse kosing. Jeg holdt tilbake endel og prøvde å skape spenning, merket at hun reagerte sykt bra på meg sånn følelsesmessig. Men desverre var hun aldri altfor bestemt om at hun ikke skulle bli med noen hjem, og hun andre sa hun fulgte venninna. Så ble ikke noe mer enn nummervekslisng og litt kyssing etc. Alt i alt en bra kveld egentlig, kan nesten 100% si at jeg hadde pult om ikke det var for venninne blocken.

 

Litt kjipt, men jeg tjente uansett på det.

 

 

EDIT: Når jeg tenker tilbake hadde jeg kanskje en mulig til å få dratt alene med hun, for da vi gikk ut fikk jeg hun til å gå bort fra dem med meg også når jeg snudde hun for å ga tilbake mot dem så ville hun ikke forstyrre. Da skulle jeg bare bedt hun bli med i taxi og sendt melding til venninna med en eller annen unnskyldning.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...