Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Hvor er det du skal på ferie? Fortell også hva du skal gjøre der så dette ikke blir en kjedelig telletråd.

 

Neste stedet jeg skal er: Italia/Frankrike i sommer. Jeg skal være der i 3 uker. Skal besøke slekt, være på steder jeg aldri har vært før og besøke steder jeg har vært og vil dra til igjen f.eks. Venezia. Skal også prøve å komme meg på en AC Milan kamp/trening.

Jeg elsker Italia, og har veldig lyst å dra til Venezia igjen og. :)  Har vært der. Så tenker på Venezia og. Men har ikke bestemt meg. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er fristet til å dra til USA. Ser flere av dere nevner USA. :)  Og det er interessant å ta turen over å se. Jeg tenker at New York i seg selv er ganske interessant. Er ikke den så veldig lange flyturen over dit egentlig. Men spørs hvor billig en kan få en slik tur. I New York er det ganske varmt om sommeren. Så New York neste sommer hadde vært noe. Tenker på å dra en tur på høstferie i år, men er ikke sikker. 

Lenke til kommentar

Georgia for 4 gang litt senere denne månden, Island og Skotland i september,  Cuba og Saint Petersburg for 3 gang i Oktober, Beirut i Novemeber,  og Japan over nyttår. Hadde nytt år i Osaka for 2 år siden, håper nyttår i Tokyo blir mere spennende:)

Endret av wailer
Lenke til kommentar

 

Skulle egentlig vært til Armenia denne måneden, men det ble for liten tid til det, og når jeg så at vi skulle hatt mellomlanding i Athen og jeg faktisk ikke har vært der blir det neste reisemål om et par uker.

Husk at returbilletten blir kansellert om du ikke benytter deg av (hele) utreisen.

 

Takk for påminnelse, det kommer ikke klart frem, men jeg bestilte ikke billetter til Armenia, det var bare en plan som ble valgt bort, så alt skal gå rimelig greit med billetter kun t/r Athen. Bare vi takler varmen der nå så. 

Lenke til kommentar

 

 

Skulle egentlig vært til Armenia denne måneden, men det ble for liten tid til det, og når jeg så at vi skulle hatt mellomlanding i Athen og jeg faktisk ikke har vært der blir det neste reisemål om et par uker.

Husk at returbilletten blir kansellert om du ikke benytter deg av (hele) utreisen.

 

Takk for påminnelse, det kommer ikke klart frem, men jeg bestilte ikke billetter til Armenia, det var bare en plan som ble valgt bort, så alt skal gå rimelig greit med billetter kun t/r Athen. Bare vi takler varmen der nå så. 

 

 

Kjør på med aircondition. Da går det fint. Vi hadde det ganske varmt på ferie i år også. Det var kokende varme, og jeg tenkte på de som bodde på plassen. De har virkelig varme hete tider der man svir på beina bare man går ute selv med sandaler på.  Men en løsning var å kjøre på med full guffe med vifte og aircondition for å kjøle seg ned. Da var det faktisk deilig!. Dermed kan man faktisk egentlig bosette seg i varmen ;) . Airconditon og vifte er løsningen! Samt å løpe ut i sjøen for å forsøke å avkjøle seg litt selv om sjøen er lunken varm. Og varmen er jo deilig!. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Irland i september, Irland i oktober og Irland i november. Elsker Irland!

Bare Dublin eller er du blant det fåtall som også reiser andre steder i det landet?

 

 

Prøver helst å unngå Dublin, men litt tid må det jo bli der også. Det er så mange andre vakre steder i Irland. Har venner i Kilkenny, Belfast og Galway, men er også veldig glad i Kerry. Studerer irsk, så Aran-øyene besøkes også relativt ofte! Prøver for tida å finne Geocacher i alle fylkene. Er på 18/32 hittil :green: (reiser kun med buss og bor på vandrerhjem, men det er litt av poenget at jeg skal oppleve landet mens jeg Geocacher, ikke bare rase gjennom det i bil). 

Lenke til kommentar

Prøver helst å unngå Dublin, men litt tid må det jo bli der også. Det er så mange andre vakre steder i Irland. Har venner i Kilkenny, Belfast og Galway, men er også veldig glad i Kerry. Studerer irsk, så Aran-øyene besøkes også relativt ofte! Prøver for tida å finne Geocacher i alle fylkene. Er på 18/32 hittil :green: (reiser kun med buss og bor på vandrerhjem, men det er litt av poenget at jeg skal oppleve landet mens jeg Geocacher, ikke bare rase gjennom det i bil). 

Har vært et par ganger i Irland, men har bestandig endt opp med å fly til Dublin og ha det som base for dagsreiser. Har prøvd få til å fly en helgetur til Cork, men priser og flytider er ubrukelige.

 

Drev med geocaching før og fant mange fine steder. Nå er det pokestops som det er letter tilgjengelig og som viser mye interessant.

Lenke til kommentar

 

Prøver helst å unngå Dublin, men litt tid må det jo bli der også. Det er så mange andre vakre steder i Irland. Har venner i Kilkenny, Belfast og Galway, men er også veldig glad i Kerry. Studerer irsk, så Aran-øyene besøkes også relativt ofte! Prøver for tida å finne Geocacher i alle fylkene. Er på 18/32 hittil :green: (reiser kun med buss og bor på vandrerhjem, men det er litt av poenget at jeg skal oppleve landet mens jeg Geocacher, ikke bare rase gjennom det i bil). 

Har vært et par ganger i Irland, men har bestandig endt opp med å fly til Dublin og ha det som base for dagsreiser. Har prøvd få til å fly en helgetur til Cork, men priser og flytider er ubrukelige.

 

Drev med geocaching før og fant mange fine steder. Nå er det pokestops som det er letter tilgjengelig og som viser mye interessant.

 

 

Ja, jeg flyr alltid til Dublin. Det er billig, og landet er såpass lite, at det er ikke mer enn fire timers busstur maks for å komme dit man vil, og jeg elsker buss! Er god kunde hos Bus Eireann :p 

 

Jeg driver litt med Pokemon Go også, men foretrekker Geocaching. Blir mer stolt av hva jeg får til der, når jeg kan bruke flere timer på å bestige et fjell for å få én cache, eller reise til et utlandet kun for å fargelegge statistikkartene grønne, istedenfor å sitte i Frognerparken og legge ut Lures, men jeg skjønner at noen foretrekker Pokemon, og det er bra at flere har fått øynene opp for den typen spill! 

Lenke til kommentar

Ja, jeg flyr alltid til Dublin. Det er billig, og landet er såpass lite, at det er ikke mer enn fire timers busstur maks for å komme dit man vil, og jeg elsker buss! Er god kunde hos Bus Eireann :p

Jeg driver litt med Pokemon Go også, men foretrekker Geocaching. Blir mer stolt av hva jeg får til der, når jeg kan bruke flere timer på å bestige et fjell for å få én cache, eller reise til et utlandet kun for å fargelegge statistikkartene grønne, istedenfor å sitte i Frognerparken og legge ut Lures, men jeg skjønner at noen foretrekker Pokemon, og det er bra at flere har fått øynene opp for den typen spill! 

 

Om man først skal inn til sentrum og så ta 4 timers busstur etter at man har landet i Dublin 21:00 fredag kveld så går det ikke for en helgetur.

 

Å bare sitte i Frognerparken hørtes absolutt kjedelig ut. Det som er morsomt er alle de små stedene man ikke kjenner til og som vanligvis ikke kommer i noen guidebok, men som er markert i Ingress og Pokemon.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg flyr alltid til Dublin. Det er billig, og landet er såpass lite, at det er ikke mer enn fire timers busstur maks for å komme dit man vil, og jeg elsker buss! Er god kunde hos Bus Eireann :p

Jeg driver litt med Pokemon Go også, men foretrekker Geocaching. Blir mer stolt av hva jeg får til der, når jeg kan bruke flere timer på å bestige et fjell for å få én cache, eller reise til et utlandet kun for å fargelegge statistikkartene grønne, istedenfor å sitte i Frognerparken og legge ut Lures, men jeg skjønner at noen foretrekker Pokemon, og det er bra at flere har fått øynene opp for den typen spill! 

 

Om man først skal inn til sentrum og så ta 4 timers busstur etter at man har landet i Dublin 21:00 fredag kveld så går det ikke for en helgetur.

 

Å bare sitte i Frognerparken hørtes absolutt kjedelig ut. Det som er morsomt er alle de små stedene man ikke kjenner til og som vanligvis ikke kommer i noen guidebok, men som er markert i Ingress og Pokemon.

 

 

Nei nei, det skjønner jeg godt. Jeg pleier å være der ganske lenge når jeg først drar til Irland. Fire timer er absolutt maks da. Synes ikke to timer buss til Galway er så ille om man er på helgetur. 

 

Skjønner at stedene er interessante og Pokemon Go er en bra måte å oppdage dem på! Men jeg er også glad i fysiske utfordringer og fjelltopper og lange turer i naturen, og der er ikke Pokemon Go helt optimalt ennå. Og batterisluket da.. uff. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...