Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor er jeg alltid outsider?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har opp gjennom årene fått høre at jeg er vakker, snill og grei, men likevel liker ikke enkelte jenter meg. Gutter og menn kommer jeg fort overens med da jeg har to brødre og kun sønner. Men jentene derimot virker som om de har noe imot meg. Jeg har reflektert over minen holdninger og om jeg fremstår som kald eller arrogant. Men dette avkrefter mine få venner og familie. Jeg blir lei meg når jeg føler meg utenfor , og føler ikke lenger tilhørighet i denne byen. Jeg kan legge til at mine interesser er en blanding av forskning og sminke så jeg er en typisk nerd som ser ok ut med mote og sminke ?

 

Anonymous poster hash: 64c0c...8d4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har kanskje noe i mot deg fordi du kommer over ens med gutter. Det er noen jenter som ser på gutter som kun kjærestekandidater og mener de ikke kan være venner med jenter. Når du da stepper inn og blir venner med dem raser det inne i disse jentene, og de vil prøve å gjøre deg til en upopulær person for å få deg deprimert og vekk fra guttene deres.
(Dette har jeg lært av kvinneguiden, hehe)

Altså er jeg enig med posten over: de føler seg truet.
Eventuelt kan det hende at du har blitt close med en gutt som en av sjefs-jentene blant dem du omgås har et crush på, og hun prøver å stenge deg ute for å få deg vekk.

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Det er også en mulig forklaring. Men vi blir aldri for nærmere. Jeg er lykkelig gift, og dette gjelder også dama til broren til mannen min. Hun hatet meg visst før hun engang hadde møtt meg. Det tok henne hele 2 år å snakke med meg og i den tiden snakket hun bare stygt om meg til hele slekta.

 

De andre jentene er vel voksne damer som burde visst bedre. Naboer for eksempel, han ble beskyldt for å ha et forhold med meg av kona. Hvordan hun kunne komme på noe slikt er det ingen som vet. Jeg vet bare at jeg føler meg ekstrem ensom om dagen

 

Anonymous poster hash: 64c0c...8d4

Lenke til kommentar

 

... men likevel liker ikke enkelte jenter meg.

Er det en spesiell type jenter som ikke liker deg?

 

Kan jo være mange grunner til at jenter ikke skulle like ei annen jente. En vanlig grunn til det er at de føler seg truet. Truet, som i at de får konkurranse.

Jeg er helt ny her så jeg vet dessverre ikke hvordan jeg svarer tilbake.

 

Det er tilfeldige damer. Som naboen, en kollega, dama til broren til mannen min , og nå 2 søstre som ikke engang kjenner meg. På lørdag var jeg på fest med mannen min. Da satt det en gruppe jenter og kommenterte meg og oss hele tiden. Etter at han dro hjem satt jeg bare alene og følte meg utenfor .

 

Anonymous poster hash: 64c0c...8d4

Lenke til kommentar

Jeg har opp gjennom årene fått høre at jeg er vakker, snill og grei, men likevel liker ikke enkelte jenter meg. Gutter og menn kommer jeg fort overens med da jeg har to brødre og kun sønner. Men jentene derimot virker som om de har noe imot meg. Jeg har reflektert over minen holdninger og om jeg fremstår som kald eller arrogant. Men dette avkrefter mine få venner og familie. Jeg blir lei meg når jeg føler meg utenfor , og føler ikke lenger tilhørighet i denne byen. Jeg kan legge til at mine interesser er en blanding av forskning og sminke så jeg er en typisk nerd som ser ok ut med mote og sminke ?

 

Anonymous poster hash: 64c0c...8d4

 

Du er ei typisk kul jente som attpåtill er "vakker". Gutter liker deg fordi du er pen og lett å prate med.

 

Andre jenter får ikke en typisk jente-connection med deg fordi du tenker mer som en gutt, og fordi du selv sannsynligvis er dritt lei typisk jente-prat. Hvor mange jenter er interessert i forskning? Jeg tror du synes ei typisk jentes interesser er like lite interessant som de synes du er. Dermed fryser du dem ut på samme måte som de fryser deg ut. Du prøver imidlertid å gi dem en sjanse, fordi du har overbevist deg selv om at du vil det. Dette er din kognitive dissonans. Og det viser seg gang på gang at det ikke nytter. Det eksisterer generelt sett ikke et felles fundament for å bygge et forhold mellom deg og ei typisk jente.

 

Jeg har møtt noen jenter som deg, som alle har følt seg uttafor. Først hadde jeg problemer med å skjønne det, for de var alle pene, smarte, og var langt mer vennlige og imøtekommende enn bitchy. Fellesnevneren for alle var imidlertid at de kom lettere overens med gutter enn jenter, og at de selv var dritt lei typisk jente-prat. "Vanlige" samtaler hvor folk prater om andre folk var uinteressant. Jeg antar du er på samme måten.

Lenke til kommentar

If one person acts like an asshole they're probably the asshole, if almost everyone you meet though, it's probably you.

Sier ikke at du er en ''asshole'', men fellesnevneren er deg, så det er logisk å anta at det er ett eller annet du sier eller gjør som skremmer vekk kvinner. Kanskje du er FOR vennlig med kjærestene deres? Intensjon betyr lite når det kan virke som om du er skikkelig keen på typen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...