Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Yadda yadda yadda yadda, back to topic? Hvor mange likes kommentarfeltet har og hvem som egentlig snakker sant har vel lite med aksjer å gjøre, og hører vel mer hjemme i en tråd om denne saken?

Det har alt med aksjer å gjøre. Er med på å sette verdien.

 

Men sånn back to topic, noen som sitter med utenlandske?

 

Det som er interresant å å snakke om i så fall er om all motstanden mot prosjektet kommer til å føre til en politisk endring o.l, ikke hvem som har mest likes på facebook og at miljøvernere er så dumme osv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-374430

Noen som har noen gode bøker å anbefale? Gjerne engelsk. Er ganske ny når det gjelder aksjehandel, men har jo lært litt teori på høyskolen.

 

Ja anbefalinger på value investing bøker tas imot.

 

Denne er anbefalt av selveste Warren Buffet, en gammel bok men fortsatt lest av mange idag. 

 

http://www.amazon.com/The-Intelligent-Investor-Definitive-Investing/dp/0060555661

Lenke til kommentar

Ja anbefalinger på value investing bøker tas imot.

 

 

 

Noen som har noen gode bøker å anbefale? Gjerne engelsk. Er ganske ny når det gjelder aksjehandel, men har jo lært litt teori på høyskolen.

 

Ja anbefalinger på value investing bøker tas imot.

 

Denne er anbefalt av selveste Warren Buffet, en gammel bok men fortsatt lest av mange idag. 

 

http://www.amazon.com/The-Intelligent-Investor-Definitive-Investing/dp/0060555661

 

 

Den er jo også oversatt til norsk. Er litt usikker på om jeg skal gå for den engelske eller norske versjonen.  :hmm:

 

Den intelligente investor - Hegnar Bokklub

 

Har ikke noe problemer med engelske bøker, leste blant annet The Reminiscenes of a Stock operator, men tenker kanskje at hvis boka finnes på norsk er det den man burde gå for? Tycks?

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Synes egentlig engelske bøker er generellt bedre å lese enn norske. Nå er jeg kanskje litt inhabil, i og med at masteren min går på engelsk, men det er en del ord og utrykk det ikke finnes gode norske oversettelser for, og dessuten rapporteres jo det meste (alt jeg har sett, hvertfall) av regnskaper for børsnoterte selskaper på engelsk.

 

Men det er smak og behag, som alt annet..

Lenke til kommentar

Synes egentlig engelske bøker er generellt bedre å lese enn norske. Nå er jeg kanskje litt inhabil, i og med at masteren min går på engelsk, men det er en del ord og utrykk det ikke finnes gode norske oversettelser for, og dessuten rapporteres jo det meste (alt jeg har sett, hvertfall) av regnskaper for børsnoterte selskaper på engelsk.

 

Men det er smak og behag, som alt annet..

 

Tenker vel kanskje at man uansett vil lære mer av å lese boka på engelsk? Det er jo det man lærer av, det å lese litt mer komplekse bøker som utvikler ditt ordforråd på engelsk. 

Lenke til kommentar

Tenker vel kanskje at man uansett vil lære mer av å lese boka på engelsk? Det er jo det man lærer av, det å lese litt mer komplekse bøker som utvikler ditt ordforråd på engelsk. 

Tja, jeg tror kanskje man lærer mest av å lese bøker som "dummer" ting litt ned og gjør ting så enkelt som mulig å forstå i starten. Hegnar sin "Aksjeskolen" er jo blandt annet en veldig grei innføring i hvordan markedene fungerer på ett helt basic plan. Det er ikke til å unngå at en del finansiell økonomi er relativt komplisert, derfor tror jeg man i starten burde holde seg til enklere bøker.

 

Er man derimot mer viderekommen er det jo mye bedre å lese på engelsk, i og med at de fleste bøker som tar for seg mer isolerte og kompliserte emner er skrevet på engelsk. Og er man virkelig interessert finnes det jo en haug av forskningsartikler der ute man kan ta tak i, og disse er jo gjerne utelukkende skrevet på engelsk.

Endret av hvorre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg realiserte gevinst på aksjer i fjor, men jeg har ikke fylt ut noen papirer i forbindelse med selvangivelsen om dette. Jeg er ganskje nybegynner når det kommer til aksjer og selvangivelse. Må man alltid fylle ut noe manelt når man har aksjer? Bare når man kjøper og selger? Og hva skjer hvis jeg ikke fyller ut? taper jeg noen penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...