Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Tja, tittelen på tråden passer kanskje ikke så bra til innhold som det, men synes det er bedre at videoer og lignende til multiplattformspill blir postet her enn -bare- i PS4 eller Xbone trådene for eksempel. Generell kategorien er jeg ikke mye innom egentlig og da jeg har hovedfokuset av all spilling på konsoller så er jeg mye mer innom de sidene som er under konsollseksjonen. Men, mulig det er bare meg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ser ut som at begge er ganske populære Ja. Og begge er utsolgt nå xD

ingen av de er utsolgt, man kan bare ikke bestille på nett, konsollene kan bare kjøpes i butikk
Rart jeg la inn en bestilling på nett i stad til den prisen da.

 

Da var det 100+ på lager av ps4. Og det var fra nettbutikken. Collect@store var ikke tilgjengelig slik det er nå også. Så ja. De er utsolgt på nett.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som at begge er ganske populære Ja. Og begge er utsolgt nå xD

ingen av de er utsolgt, man kan bare ikke bestille på nett, konsollene kan bare kjøpes i butikk
Rart jeg la inn en bestilling på nett i stad til den prisen da.

 

Da var det 100+ på lager av ps4.

er bare ett visst antall konsoller som selges til den prisen og når grensa blir nådd fjerner de muligheten for bestilling på nett

 

6RcZ29L.png

 

er ikke akkuratt ukjent att butikker gjør det på denne måten

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Kjøpte i natt en PS4 til 2790,- på CDON , men vurderer å avbestille og heller gå for Xbox One+Fifa 16 (på net on net for 2290 ,-) siden jeg er vant med xb360 fra før. Vil det være et godt valg, eller bør jeg gå for PS4?

 

Vil forresten spill og kontroller fra 360 fungere på Xbox One?   

Endret av Unitedmann_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte i natt en PS4 til 2790,- på CDON , men vurderer å avbestille og heller gå for Xbox One+Fifa 16 (på net on net for 2290 ,-) siden jeg er vant med xb360 fra før. Vil det være et godt valg, eller bør jeg gå for PS4?

 

Vil forresten spill og kontroller fra 360 fungere på Xbox One?   

 

Noen spill vil fungere. Er utvalgte titler fra x360 som fungerer på One, men flere gjøres tilgjengelig hele tiden. Kontrollerne fra X360 vil ikke fungere på One. 

Dersom vennekretsen fortsatt er på Xbox-platformen så hadde jeg vel vurdert Xbox One. 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd begge deler? Hvilken gir best spillopplevelse og helhetsinntrykk, og mest for pengene? Har lest mange tester og reviews, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør gå for. 

 

Ett til spørsmål:

 

Jeg spiller fra hybelen på et nettverk som drives av skolen, og må oppgi både brukernavn og passord for å logge meg inn. Vil jeg kunne logge meg inn på dette nettverket, i og med at jeg må oppgi brukernavn, og ikke bare passord?

Endret av Unitedmann_
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd begge deler? Hvilken gir best spillopplevelse og helhetsinntrykk, og mest for pengene? Har lest mange tester og reviews, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør gå for. 

 

Ett til spørsmål:

 

Jeg spiller fra hybelen på et nettverk som drives av skolen, og må oppgi både brukernavn og passord for å logge meg inn. Vil jeg kunne logge meg inn på dette nettverket, i og med at jeg må oppgi brukernavn, og ikke bare passord?

begge konsollene krever abb for å spille online, begge har sine eksklusive spill som aldri kommer til den andre konsollen, her er full liste fra begge:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_4_games

&

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_One_games

 

ps4 kjører somregel høyere oppløsning i 90% av alle multiplatformspill

 

ps4 har simple menyer som er lette og kjappe å navigere, og xbox 1 har noe mer rotete meny da de kjører windows 10 (har selv ikke testa xbox one etter de fikk win 10 menyen, hadde bare konsollen i 3mnd før den ble solgt pga lite bruk og lite plass i tv benken og den kjørte da win 8 som OS)

 

alt jeg kan si er gå for konsollen som har flest eksklusive spill du selv vil ha, alle multiplats kommer jo somregel til begge konsoller før eller siden

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd begge deler? Hvilken gir best spillopplevelse og helhetsinntrykk, og mest for pengene? Har lest mange tester og reviews, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør gå for. 

 

Ett til spørsmål:

 

Jeg spiller fra hybelen på et nettverk som drives av skolen, og må oppgi både brukernavn og passord for å logge meg inn. Vil jeg kunne logge meg inn på dette nettverket, i og med at jeg må oppgi brukernavn, og ikke bare passord?

 

Kjøp Xbox One du, ettersom du har 360 erfaring. Kontrollen er noen hakk opp, selvom det ikke føles sånn i starten. 

Kommer konstant spill fra 360 som du kan spille på Xbox One, så om du har cdene eller kjøpt de over store så skal de være tilgjengelig dersom selskapene har gitt Microsoft lov, noe sikkert 90% kommer til å gjøre.

Du får mer for pengene på Xbox. Menyene er ikke rotete i det hele tatt, men sånt er selvfølgelig tilvenning. Når jeg kjøpe meg touch telefon for første gang så var det et helvete å skrive meldinger blant annet. Angret hvert eneste sekund før det bare kom et punkt hvor jeg ikke har sett meg tilbake og angrer absolutt ikke nå.

PS4 er mer utsatt for nedtid fordi det er den populæreste konsollen. Det er ikke utelukket at det samme kan skje i år når flere hundretusen av kids får en PS4 til jul. I fjor så fikk man knapt spilt onlien i romjula blant annet.

 

Grafikkmessig så er PS4 bittelitt bedre. Men det er snakk om såpass lite at man ikke henger seg opp i det. Med mindre man er veldig PC person som sitter der med 10k+ pcene sine.

 

For å ikke snakke om alle spillene du får med Games with gold og deriblant EA Access hvor du får latterlig mange spill for 30kr. Perfekt oppstart om spillbibloteket er litt tørt og man venter til et eller flere spesielle spill kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er det noen som har prøvd begge deler? Hvilken gir best spillopplevelse og helhetsinntrykk, og mest for pengene? Har lest mange tester og reviews, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør gå for. 

 

Ett til spørsmål:

 

Jeg spiller fra hybelen på et nettverk som drives av skolen, og må oppgi både brukernavn og passord for å logge meg inn. Vil jeg kunne logge meg inn på dette nettverket, i og med at jeg må oppgi brukernavn, og ikke bare passord?

Jeg har de begge og i bruk er det 55-60/45-40 til PS4. Nå har riktig nok MS oppdatert xb1 og jeg vil si at den ble enda mer rotete etter oppdateringen. Det tar for lang tid å få gjort det jeg vil på maskin, nemlig spille! Når det kommer til BC så er det en funksjon jeg ikke bryr meg om da jeg allerede har de gamle konsollene, og jeg kjøper ikke en maskin fra nåværende generasjon for å spille forrige. Men det er jo en personlig mening ofc. 

Lenke til kommentar

For min del blir Xbox 360 og PS3 mer brukt enn PS4 fordi utvalget av spill er så mye bedre. Kvaliteten på Nextgen teknisk sett er jo klart endel bedre, men det er ikke avgjørende for min del. Den første Xbox'en (før 360'en) er også i bruk av og til, og det er vel ca tilsvarende en Celeron 733 MHz med noe lignende G-Force 2 på grafikksiden :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd begge deler? Hvilken gir best spillopplevelse og helhetsinntrykk, og mest for pengene? Har lest mange tester og reviews, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg bør gå for. 

 

Ett til spørsmål:

 

Jeg spiller fra hybelen på et nettverk som drives av skolen, og må oppgi både brukernavn og passord for å logge meg inn. Vil jeg kunne logge meg inn på dette nettverket, i og med at jeg må oppgi brukernavn, og ikke bare passord?

 

Nå eier jeg alle konsolenne denne genrasjonen, men det jeg i all hovedsak bruker til gaming er PC for å få det på det rene med en gang. Når det kommer til hvilken konsoll jeg foretrekker rent hardware og interface messig er PS4 en klar vinner, jeg liker langt bedre meny systemet og hardwaren er merkbart kraftigere i forhold til xbox one. Når det er nevnt slik situasjonen er i dag å jeg skulle valgt en konsoll hadde det nok blitt Xbox One ene og alene på grunn av spillpakken Rare Replay som kun er tilgjengelig på xbox one (naturlig nok ettersom Microsoft eier Rare).

 

Jeg mener derfor at det enkleste for deg er å sette deg ned å se gjennom eksklusive spill til de forskjellige konsolenne og finne ut hvilken du har mest lyst å spille, om dene ene utveier den andre i eksklusive titler du kunne tenkt deg å spille velger du den, enkelt og greit. Å henge seg opp i interface og hardware er ikke noe betydelig vits me mindre du kun har tenkt å spille multiplatform spill, da vil PS4 ofte bli det bedre valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...