Gå til innhold

Sniktitt: Fallout 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Bør man ha spilt Fallout 1 og 2 før man prøver seg på den tredige, hørtes ut som et veldig bra spill, så hvis det er en god historie (som går igjenom hele serien ala Half-life) eller noe du kommer til og mangle hvis du hopper rett på Fallout 3, så bør jeg spille de først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør man ha spilt Fallout 1 og 2 før man prøver seg på den tredige, hørtes ut som et veldig bra spill, så hvis det er en god historie (som går igjenom hele serien ala Half-life) eller noe du kommer til og mangle hvis du hopper rett på Fallout 3, så bør jeg spille de først?

Tviler på at du trenger det.

Lenke til kommentar

Må si jeg begynner å komme litt på gli, etter en stund som skeptiker til at noen skal tukle med skaperverket, spesielt når det er Bethesda som skal sette i gang med den fantasiløsheten jeg opplevde i Oblivion. Ut ifra denne sniktitten får jeg inntrykk av at Bethesda til en viss grad har lært av en del ting Oblivion gjorde feil. De ser også ut til å ha dannet seg et bilde av hva som var essensen i de to forrige Fallout spillene.

 

Nå kan man jo bare håpe på det beste, for min del har jeg ingen store forventninger, bare store krav. Jeg legger ikke forventninger i at dette skal bli årets spill for meg, og håper derfor jeg blir positivt overrasket :)

Lenke til kommentar

Det blir interessant å se, jeg tør ikke å ha al for store forventinger til dette spillet, da fallhøyden fra fallout2 er enorm, vi snakker tross alt om noe som kanskje er det beste singleplayer-spillet til PC noensinne. Det kan dog virke som de har prøvd å ta litt lærdom a hva om gjør fallout 2 bra, blant annet at det er totalt ulinæert, at verden reagerer helt annerledes ettersom hvordan du oppfører deg. osv. Vansklig å si etter en slik kort gjennomspilling.

 

Mange synes sikkert sammenlikningen med oblivion er interessant, mspesielt mange yngre har jo spillt oblivion men ikke fallout 2, personlig synes jeg det ikkee r så spennende å sammenlkne dette med oblivion.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig har jeg ikke nok erfaring med de tidligere Fallout-spillene til å tilby dere dyptgående analyser rundt hva som er nytt og hva som er beholdt.

 

Da burde vel kanskje noen andre fått oppdraget om å skrive denne sniktitten? Det blir litt som om en politisk redaktør skulle ha dekket turnkonkurransen i OL. :shrug:

 

 

Hva er galt med en fersk innfallsvinkel??

 

Dessuten er det OL i Kina og det har vært plenty av politiske journalister som har uttalt seg om OL, ja til og med sportjournalister har uttalt seg politisk :p

 

For min del håper jeg at man ikke blir straffet for mye av å være kjeltring eller ond i spillet. Hadde lyst på dette spillet, men det kan virke som om Fallout 3 kan bli kjedelig. Ingen fast travel?? Og hvor gøy kan det være å se samme turnbased filmfrekvensen om igjen og om igjen?

 

Meh...

Lenke til kommentar
Hva er galt med en fersk innfallsvinkel??

Du kan jo se for deg hva folk ville ha sagt dersom Epic hadde tatt over produksjonen av Half-Life 3 og at artikkelforfatteren hadde vært mer interessert i sammenhengen mellom Half Life 3 og Unreal, enn sammenhengen mellom Half Life 3 og forgjengerne.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg ikke nok erfaring med de tidligere Fallout-spillene til å tilby dere dyptgående analyser rundt hva som er nytt og hva som er beholdt.

 

Da burde vel kanskje noen andre fått oppdraget om å skrive denne sniktitten? Det blir litt som om en politisk redaktør skulle ha dekket turnkonkurransen i OL. :shrug:

 

 

Hva er galt med en fersk innfallsvinkel??

 

Dessuten er det OL i Kina og det har vært plenty av politiske journalister som har uttalt seg om OL, ja til og med sportjournalister har uttalt seg politisk :p

 

For min del håper jeg at man ikke blir straffet for mye av å være kjeltring eller ond i spillet. Hadde lyst på dette spillet, men det kan virke som om Fallout 3 kan bli kjedelig. Ingen fast travel?? Og hvor gøy kan det være å se samme turnbased filmfrekvensen om igjen og om igjen?

 

Meh...

 

Forsåvidt ingenting, men nå synes jeg ikek sammenlikningen med oblivion er så fersk, hadde det bugnet over av sammenlikninsartikler med de tidligere spillene, og ingen særlig sammenlikning med oblivion hadde saken vært en annen.

 

Om det er som de tidligere spillene, så blir man ikke straffet som så dan, man bare brenner endel bruer, og får endel fiender, men det gjør du om du er snill også, bare at du får andre fiender, og brenner andre bruer. Fallout-serien har jo vært en av relativt få RPGer der det faktisk fungerer ordentlig å være ond.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp.

Liker personlig Karma systemet, jeg ender som regel opp på å redde alle sammen og å bli utnyttet som en annen tulling, men fant det faktisk morsomt å være virkelig slem da jeg sist spillte og da gikk det ikke ut på å slakte alle sammen men å ta de valgene som var de mest egoistiske og ondskapsfulle som var mulig.

 

Gidda ikke å få tatoert Slaver i panna, mye mer morsomt å plante explosiver på den gjengen der og løpe ut hovedøra og vente med shotgun rifle når det sier pang :D

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

 

I tilegg til bedre grafikk og kontroller, så er det jo en viktig ting PC-versjonen har, nemlig mye bedre mulighet for moddere, Fallout 1 og 2 har jo et meget trofast communit, om fallout3 blir bra kommer det sikkert noen bra mods.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

 

I tilegg til bedre grafikk og kontroller, så er det jo en viktig ting PC-versjonen har, nemlig mye bedre mulighet for moddere, Fallout 1 og 2 har jo et meget trofast communit, om fallout3 blir bra kommer det sikkert noen bra mods.

 

AtW

Får også håpe Bethseda gjør det enkelt for moddere med å komme med et gratis mod kit slik som på Morrowind og Oblivion.

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

 

I tilegg til bedre grafikk og kontroller, så er det jo en viktig ting PC-versjonen har, nemlig mye bedre mulighet for moddere, Fallout 1 og 2 har jo et meget trofast communit, om fallout3 blir bra kommer det sikkert noen bra mods.

 

AtW

 

Tar det som en selvfølge at F3 kommer med muligheter for å bli moddet på alle 3 utgaver.

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

 

I tilegg til bedre grafikk og kontroller, så er det jo en viktig ting PC-versjonen har, nemlig mye bedre mulighet for moddere, Fallout 1 og 2 har jo et meget trofast communit, om fallout3 blir bra kommer det sikkert noen bra mods.

 

AtW

 

Tar det som en selvfølge at F3 kommer med muligheter for å bli moddet på alle 3 utgaver.

 

 

Se for deg en remake av fallout 1 og 2 MOD, det hadde faen meg vært rått!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...