Gå til innhold

Sniktitt: Fallout 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig har jeg ikke nok erfaring med de tidligere Fallout-spillene til å tilby dere dyptgående analyser rundt hva som er nytt og hva som er beholdt.

 

Da burde vel kanskje noen andre fått oppdraget om å skrive denne sniktitten? Det blir litt som om en politisk redaktør skulle ha dekket turnkonkurransen i OL. :shrug:

 

Fint at du er saklig.

 

Man trenger ikke ha ubenhørlig bred erfaring fra tidligere spill i en serie for å bedømme om det neste er bra. Dessuten er som nevnt linken til Oblivion meget sterk og relevant.

 

Dette er på mange måter bundet mer opp til Bethesdas tidligere spill enn mekanikken i Fallout 1 og 2.

 

Det er heller ikke slik at vi har en stor kø med Gamer.no-journalister her nede som har spilt igjennom alle spillene som har kommet ut siden tidenes morgen - dessverre.

Lenke til kommentar

Dersom man skal levere en sniktitt på et av tidenes mest etterlengtede spill så bør man definitivt ha kjennskap til forgjengerne. Jeg forventer på ingen måte at du skal ha 10000+ poster på NMA, men en viss minimumskunnskap er alikevel forventet når man tar på seg en slik oppgave.

 

Jeg blir meget overrasket dersom ikke brorparten av Gamer.no sine journalister ikke har prøvd de øvrige spillene i Fallout-serien.

Lenke til kommentar
Produsenten mener man lærte mye av sine feil i Oblivion, slik som [...] et automatisk system som gjorde at man skalerte nivået på monstre rundt deg i forhold til dine evner.

 

Betyr dette at fiendene ikke blir skalert ? dette alene var grunnen til at jeg hoppa over oblivion

Lenke til kommentar
Produsenten mener man lærte mye av sine feil i Oblivion, slik som [...] et automatisk system som gjorde at man skalerte nivået på monstre rundt deg i forhold til dine evner.

 

Betyr dette at fiendene ikke blir skalert ? dette alene var grunnen til at jeg hoppa over oblivion

 

Fremgår jo det hvis du leser hele artikkelen, ja det betyr det.

Lenke til kommentar
Dersom man skal levere en sniktitt på et av tidenes mest etterlengtede spill så bør man definitivt ha kjennskap til forgjengerne. Jeg forventer på ingen måte at du skal ha 10000+ poster på NMA, men en viss minimumskunnskap er alikevel forventet når man tar på seg en slik oppgave.

 

Jeg blir meget overrasket dersom ikke brorparten av Gamer.no sine journalister ikke har prøvd de øvrige spillene i Fallout-serien.

 

Jeg har så absolutt kunnskap til serien, men jeg er tidlig ærlig i artikkelen at jeg ikke vil gå inn i dypere sammenligninger fordi jeg mener det ikke ville gjort en slik sammenligning rettferdig.

 

Helt fair at du ikke er fornøyd, men vi gjør så absolutt vårt beste for å levere det dere vil ha her nede.

Lenke til kommentar
Helt fair at du ikke er fornøyd, men vi gjør så absolutt vårt beste for å levere det dere vil ha her nede.

Det er derfor jeg skriver dette. ;)

 

Jeg ser frem til dette spillet med delte meninger. På den ene siden så liker jeg Bethesda og deres tidligere spill, men jeg er ikke sikker på om de har gjort de rette valgene i Fallout 3. :-\

Lenke til kommentar
Helt fair at du ikke er fornøyd, men vi gjør så absolutt vårt beste for å levere det dere vil ha her nede.

Det er derfor jeg skriver dette. ;)

 

Jeg ser frem til dette spillet med delte meninger. På den ene siden så liker jeg Bethesda og deres tidligere spill, men jeg er ikke sikker på om de har gjort de rette valgene i Fallout 3. :-\

Jeg synes det var en god artikkel, da jeg ikke har spilt hverken Fallout 1 eller 2... Jeg har ingen formening om spillet er annerledes enn forgjengerne så lenge det er bra. Og om det er bra spiller det ingen rolle for meg om ting var løst på andre måter i de gamle spillene.

Lenke til kommentar
hvordan er systemkravene på dette?

Tipper de blir på noe slikt (bare tipping så ingenting er sikkert):

 

Minium:

Microsoft Windows XP / Microsoft WindowsVista

Intel Pentium 4 2.8 GHz / AMD 64 3000+ or better

768 MB RAM (XP) / 1 GB RAM (Vista) or more

Geforce 6800 / ATI Radeon X800 or better

DirectX 9.0c

8-12 GB harddrive space

 

Men hvis du skal kjøre spillet på noe bedre en på det dårligste vil man nok trenge betydelig bedre hardware.

Lenke til kommentar
Jeg blir meget overrasket dersom ikke brorparten av Gamer.no sine journalister ikke har prøvd de øvrige spillene i Fallout-serien.

Usikker på akkurat dette; poenget er uansett at vi ikke har råd til å sende hele staben nedover, og at det er umulig for alle å kunne alt.

 

Hvis vi skal følge logikken din om at slik dyp forkunnskap er påkrevet vil det med andre ord si at du heller ønsker at vi ikke skrev en sak i det hele tatt. Eller?

 

Selvsagt forsøker vi å bruke våre kunnskaper og ressurser på de spillene hvor de kommer til nytte. :)

Lenke til kommentar
Jeg blir meget overrasket dersom ikke brorparten av Gamer.no sine journalister ikke har prøvd de øvrige spillene i Fallout-serien.

Usikker på akkurat dette; poenget er uansett at vi ikke har råd til å sende hele staben nedover, og at det er umulig for alle å kunne alt.

 

Hvis vi skal følge logikken din om at slik dyp forkunnskap er påkrevet vil det med andre ord si at du heller ønsker at vi ikke skrev en sak i det hele tatt. Eller?

 

Selvsagt forsøker vi å bruke våre kunnskaper og ressurser på de spillene hvor de kommer til nytte. :)

 

Som en erfaren Fallout spiller har jeg lyst til å stille deg følgende spørsmål :

 

1.- En del av sjarmen til Fallout 1 og 2 var faktisk at det fantes mange mange "Random" Encounters, noen var hentet fra Monty Phyton , andre var tatt fra filmserier (star trek) og andre var bare små morosaker (eksploderende kuer, tatt fra diablo), disse sekvensene dukket opp når man reiste mellom steder ved hjelp av spillets kart. Finnes de fortsatt eller er hele verdenskartet nå et stort kart?

Regner med at de ikke lenger er "Random".

 

2.- Hvor godt ivaretatt er SCARS systemet og perks? Stemmer det at pga amerikanske beta testere så ble systemet justert sånn at man får en perk pr level istedenfor 1 pr 3 (eller 4 med trait fra oppstart) ?

 

3.- Fallout 1 og 2 har både Sex, horestrøk og utrolige mange morsomme Traits : Gravedigger , Gigolo , Children killer ,Made man : er noe av dette ivarettat i det hele tatt eller ser vi nå på et spill som frir til det brede publikum. Kan man fortsatt få seg noe hos damene / herrene?

 

4.- F1 og F2 har jo også noen veldig stilige måter å ta livet av fienden sine på, blandt annet ved å laserkutte dem i to eller i enda mindre deler, har dette blitt videreutviklet med feks kropsdeler som kan blåses av (Soldier of fortune) og mer?

Lenke til kommentar
Jeg blir meget overrasket dersom ikke brorparten av Gamer.no sine journalister ikke har prøvd de øvrige spillene i Fallout-serien.

Usikker på akkurat dette; poenget er uansett at vi ikke har råd til å sende hele staben nedover, og at det er umulig for alle å kunne alt.

 

Hvis vi skal følge logikken din om at slik dyp forkunnskap er påkrevet vil det med andre ord si at du heller ønsker at vi ikke skrev en sak i det hele tatt. Eller?

 

Selvsagt forsøker vi å bruke våre kunnskaper og ressurser på de spillene hvor de kommer til nytte. :)

 

Som en erfaren Fallout spiller har jeg lyst til å stille deg følgende spørsmål :

 

1.- En del av sjarmen til Fallout 1 og 2 var faktisk at det fantes mange mange "Random" Encounters, noen var hentet fra Monty Phyton , andre var tatt fra filmserier (star trek) og andre var bare små morosaker (eksploderende kuer, tatt fra diablo), disse sekvensene dukket opp når man reiste mellom steder ved hjelp av spillets kart. Finnes de fortsatt eller er hele verdenskartet nå et stort kart?

Regner med at de ikke lenger er "Random".

 

2.- Hvor godt ivaretatt er SCARS systemet og perks? Stemmer det at pga amerikanske beta testere så ble systemet justert sånn at man får en perk pr level istedenfor 1 pr 3 (eller 4 med trait fra oppstart) ?

 

3.- Fallout 1 og 2 har både Sex, horestrøk og utrolige mange morsomme Traits : Gravedigger , Gigolo , Children killer ,Made man : er noe av dette ivarettat i det hele tatt eller ser vi nå på et spill som frir til det brede publikum. Kan man fortsatt få seg noe hos damene / herrene?

 

4.- F1 og F2 har jo også noen veldig stilige måter å ta livet av fienden sine på, blandt annet ved å laserkutte dem i to eller i enda mindre deler, har dette blitt videreutviklet med feks kropsdeler som kan blåses av (Soldier of fortune) og mer?

 

Fikk bare spilt Fallout 3 i litt over en time, men skal dele deg jeg kan med deg:

 

1. Ble ikke opplevd i testen.

 

2. I løpet av testen gikk jeg bare opp ett nivå, men jeg kan da fortelle deg at jeg fikk en "perk".

 

3. Spillet virker å fri til et bredere publikum, men jeg hadde i hvert fall en halvlang samtale med en prostituert på min lille reise.

 

4. Ved hjelp av det halvturbaserte kampsystemet kan du få oppfylt dine lemkuttingsfantasier. Her er det mulig å skyte av bein, armer og se hoder eksplodere. Det fulle våpenarsenalet kjenner jeg imidlertid ikke til

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...