Gå til innhold

Sniktitt: Fallout 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg tar en sammeligning mellom Oblivion på 360 vs pc på low og medium så er det 360en som går seierene ut. Men bildene er tatt med 480p istede for 720p, og jeg har jo 720p så da kan 360 være high til pc angående Oblivion

Dette skjer garantert med Fallout 3, må ha high på pc for å slå 360 sin grafikk.

 

http://www.gamespot.com/features/6147028/p-2.html

 

Og bildene der er tatt med 480p og ikke 720p, så det er derfor det er litt blurry.

 

Fallout 3 blir lekkert spill til 360/PS3 til dem som har dem maskinene :)

Lenke til kommentar
Når jeg tar en sammeligning mellom Oblivion på 360 vs pc på low og medium så er det 360en som går seierene ut. Men bildene er tatt med 480p istede for 720p, og jeg har jo 720p så da kan 360 være high til pc angående Oblivion

Dette skjer garantert med Fallout 3, må ha high på pc for å slå 360 sin grafikk.

 

http://www.gamespot.com/features/6147028/p-2.html

 

Og bildene der er tatt med 480p og ikke 720p, så det er derfor det er litt blurry.

 

Fallout 3 blir lekkert spill til 360/PS3 til dem som har dem maskinene :)

 

Bildene er jo skalrt ned til 480p både på PC og xbox i artikkelen du lenker til, som greit viser at xboxen er litt bedre enn 6600GT, mens dårligere enn et kort i 7-serien. Det er vel i det området det vil ligge nå også, uansett hvilke innstillinger de kaller high eller ikke, det er jo bare en sett med forbestemete innstillinger, hva et spill setter som "high", kan jo variere ganske mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når jeg tar en sammeligning mellom Oblivion på 360 vs pc på low og medium så er det 360en som går seierene ut. Men bildene er tatt med 480p istede for 720p, og jeg har jo 720p så da kan 360 være high til pc angående Oblivion

Dette skjer garantert med Fallout 3, må ha high på pc for å slå 360 sin grafikk.

 

http://www.gamespot.com/features/6147028/p-2.html

 

Og bildene der er tatt med 480p og ikke 720p, så det er derfor det er litt blurry.

 

Fallout 3 blir lekkert spill til 360/PS3 til dem som har dem maskinene :)

 

Du bør kanskje lese hvilket skjermkort som blir brukt til sammenligning der Hign End Pc : GeForce 7900 GTX graphics...

Dagens high end Pc'er moser Xbox360 uansett hvordan du snur og vender på det, man kan rett og slett ikke ta 3 år gammel Hw og prøve å sammenligne med dagens hw.

Lenke til kommentar

Argh. Oblivion, oblivion, oblivion, oblivion, oblivion :wallbash::realmad:

Jeg tror jeg blir gæren. Dette lover dårlig. Har lest så mange artikler om spillet nå, og det er skremmende å se Oblivion bli nevnt i alle. Jeg har begynt å si at graden av en RPGs elendighet øker proporsjonalt med antall ganger Oblivion blir nevnt i previews.

Hvilket betyr at Fallout 3 nå ser ut til å ha samme rollespill kvalitet som Ataris ET.

Takk Gud for at det kommer ut på PC slik at det kanskje er en minimal sjanse for at Bethesda gidder å gi ut en CS.

Uten det så ser vi på en ny FPS som ville blendet med mengden hvis ikke det var for muligheten til å banne til folk på tre forskjellige måter. Hvilket forresten er hva som blir sett på som modent nå tydeligvis. Barnedrap (dog det eneste jeg synes Bethesda hadde rett i å fjerne), moral, vanskelige valg (da snakker jeg ikke om Megaton), konsekvenser osv er tydeligvis ikke modent lenger. Og så går det ikke an å sikte på underlivet lenger. Det var tydeligvis for umodent, men teddybjørner som sprenger folk i fillebiter er visst helt greit.

 

Jeg skal ikke si noe mer for jeg kunne skrevet resten av natten om hvorfor Oblivion kan fraskrives RPG stempelet og i beste fall ende opp som en grei action JRPG, bortsett fra at Bethesda ikke er japanske.

Og dette til tross for at jeg hadde litt moro med Oblivon og enda mer gøy med Morrowind (som til og med kan kalles en RPG). Jeg har det gøy med kabal også, men det betyr ikke at jeg ønsker at alle gode spillserier skal bli forvandlet til kortspill, uansett hvor "tilgjengelig" (hater det ordet) Fallout, Elder Scrolls, MGS, GTA osv ville bli for 80+ generasjonen som kortspill.

 

(Vet jeg høres hissig ut, men er deilig å få blåst fra seg litt av og til. :) )

Lenke til kommentar
Argh. Oblivion, oblivion, oblivion, oblivion, oblivion :wallbash::realmad:

Jeg tror jeg blir gæren. Dette lover dårlig. Har lest så mange artikler om spillet nå, og det er skremmende å se Oblivion bli nevnt i alle.

 

 

Jeg tror det bare er å innse at flere og flere klassikere tilrettelegges dagens konsollspillend, sukkeroppblåste ungdom i kapitalistens navn :) Å se en slik klassiker bli redusert til Serious Sam 3 var like grusomt som da Sid Meyer presenterte Civilisation Revolutions -Med forenklede forskningstrær og mere actionpreget strategi. :cry:

 

 

Personlig har jeg ikke nok erfaring med de tidligere Fallout-spillene til å tilby dere dyptgående analyser rundt hva som er nytt og hva som er beholdt.

Buuuuuuuu! :hrm: (Hvor gjorde jeg av fanboy-hatten forresten?)

Lenke til kommentar

off. likte ikke oblivion kjempegodt. og er trist hvordan dette sammenliknes med oblivion i stedet for de foregående spillene i serien.

 

å sammenlikne The elder scrolls serien og fallout serien er som å sammenlikne Leirdueskyting med 100m sprint, ja bgge er sporter men de har da virkelig ikke noe mer med hverandre å gjøre.

 

Hovedgrunnen til at jeg elsket fallout 1 & 2 var den enorme friheten og den dybden interplay hadde skapt. som nevnt tidligere ville hvordan du lagde karakteren din bestemme hvordan spill du spilte. dette gjorde spillet evig i mine øyne. Håper de har beholdt turn-based combat og humoren. også den nakene brutaliteten.

 

Var en flott artikkel for all del, regner med at det er hva det store flertallet ville høre om, men selv skulle jeg gjerne hørt mer om fallout enn oblivion. no offence skjønner godt siden du ikke har mye kjennskap til serien. (hadde gladelig gitt venstre lilletå for å få prøvespilt spillet)

Lenke til kommentar
Så godt Mikael testet det på Xbox 360, det er den versjonen jeg har forhåndsbestilt og betalt :D

 

Dette spillet skal nytes på HDTV og hjemmekinoen med 360 som sparker fra seg med lekker grafikk!!

 

Tror ikke at det vil være noen stor forskjell mellom versjonene annet enn kontrollsystemet og litt forskjellig kvalitet på grafikken.

 

Kan se for meg at pc får den beste grafikken, deretter Xbox 360 (enklere å porte over) og at Ps3 versjonen blir den som sliter mest. Håper på at Ps3 versjonen ikke blir handikappa , men når det er multiplatform spill så skjer det som regel alltid at en eller annen versjon blir ræva på et eller annet.

 

I tilegg til bedre grafikk og kontroller, så er det jo en viktig ting PC-versjonen har, nemlig mye bedre mulighet for moddere, Fallout 1 og 2 har jo et meget trofast communit, om fallout3 blir bra kommer det sikkert noen bra mods.

 

AtW

 

Tar det som en selvfølge at F3 kommer med muligheter for å bli moddet på alle 3 utgaver.

Tviler sterkt på muligheter til modifikasjoner på konsoll utgavene.

Lenke til kommentar

Det er litt artig å si at Oblivion var en nedtur iforhold til Morrowind. Jeg ønsker med dette innlegge i sette leseren inn i hoved elementene rundt spillene som er involvert i skapelsen av Fallout 3.

 

Jeg har spilt og rundet alle Elder scrolls spillene;

Arena

DaggerFall

Morrowind

Oblivion

 

Arena var fantastisk iforhold til da tidens teknologi. DaggerFall var gedigent. Morrowind var for min den nedtur, men så kom Oblivion som en opptur igjen. Den største nedturen fra Morrowind til Oblivion var lovet om bedre AI, uten at den synlig var forbedret.

 

Så videre til Fallout titlene, som jeg også har spilt og runnet;

Fallout 1

Fallout 2

Fallout 3

 

Dybden i karakter bygging i Fallout er dypere og mer fritt enn i Elder Scrolls. Du blir ikke tvunget til å kun bli bedre i skills du bruker, men har disse valgene selv. Du har også tilleggs *perk*er som gir deg en dypere personlighet (jinxed f.eks gjør at du og alle rundt deg har flere uhell. Dette er morro i en kombinasjon med max luck). Visuelt var fallout 1 og 2 identiske. Det var kun innholdet som var endret. Fallout 1's spill tid var rundt 12-24 timer, mens Fallout 2 på nesten det 5 dobbelte. Det er mer av alt i Fallout 2. Likevel er mitt personlige inntrykk at Fallout 1's historie hadde en bedre handling enn nr.2.

 

Så konklusjonen min er at dersom vi får det visuelle og interaktive fra Oblivion, kombinert med innhold fra fallout serien har vi virkelig noe å glede oss til.

 

Anbefaler alle som ikke har prøvd fallout spillene å prøve disse litt. Fallout 1 er da å anbefale for spillet er raskere å runne. Og som produsenten sier er historien i Fallout 3 tettere knyttet til Fallout 1.

 

Lykke til, og vi har alle her til felles at vi gleder oss til å spille Fallout 3 :)

 

 

Edit:

Ønsker å legge til at det var en 2-3 titler til Elder scrolls ; redguard, battlespire. men disse var litt avvikende fra de andre spillene for spilleren hadde mindre frihet.

 

Og for fallout titlene hadde vi Fallout Tactics som også begrenset spillerens frihet.

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar

Fallout 1 og 2 er såvist ikke visuelt identisk, fyr opp begge og merk forskjellen i oppløsning, farge og brukergrensesnitt samt nye innlegg i systemet det bygger på. Det er samme kamera vinkel og visuell stil, men Fallout 2 ser mye bedre ut.

 

Er ikke så begeistret for Oblivion pratet jeg heller, Oblivion gjorde endel ting riktig, men på toppen av det så mye galt som for min del tok vekk mye av underholdningen. Level-scaling, en copy paste verden. Beste utstyr fant jeg på en landeveis røver som angrep meg.

 

RPG'er skal, etter min mening, ta deg fra å være en stakkars vanlig person til å bli en mektig kriger eller magiker. Min magiker ble kun svakere og svakere siden jeg var dum nok til å ikke investere alle mine egenskaper i kamp. Som kriger var byvaktene alltid sterkere enn meg, kun ved å lure ai'en og utnytte kamp systemets svakheter kunne jeg vinne. Jeg reddet verden, mens byvakten kan banke livskiten utav meg. Litt av en helt...

 

Nei, tror jeg holder meg til de gamle Fallout spillene om jeg vil spille Fallout. Dette blir vel mer action RPG akkurat som Oblivion.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har sett noe mere in-game video el?

Er ganske spennt på hvordan dette spillet blir, og håper noen kommer med noen bar mods som av-Bethesdafiserer spillet (jeg har ikke så stor tiltro til dem etter Oblivion).

 

Nåda, det ser egentlig greit ut nå med Lev systemet, I korte trekk så har man soner som har en level range avhengig av hva du har, dvs går du inn i sonen med lev 1 og monstrene har en lev på 7 og range 0-5(+0-5 avhengig om du er lev 7-20) så ender du opp med lev 7 monstre der.

 

Eller et annet eksempel, man går inn i en sone med Lev 20, monstrene i utgangspunktet er Lev 2 med en range på 0-3 , der ender man garantert opp mot lev 5 monstre.

 

Dette systemet har blitt brukt før i et par spill for å gjøre spillet utfordrende og for å gjøre deler av spillet begrenset til riktig tidspunkt.

 

Så videre til Fallout titlene, som jeg også har spilt og runnet;

Fallout 1

Fallout 2

Fallout 3

 

har du runnet Fallout 3? :whistle:

 

Tipper han mente antall fallout spill.

 

Fallout 1

Fallout 2

Fallout Tactics.

Fallout Brotherhood of Steel Ps2.

Fallout Van Burren Demo.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...