Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Har det kommet noen flere grafikkoppdateringer? F.eks, var det bare shadows på karakteren min når jeg spilte OB, og relativt dårlig teksturloading.. Tenker ikke på patch 4.1.1, men noe litt mer.. Hvis grafikken ikke blir oppdatert videre, vil til og med wow ha bedre grafikk etter WoTLK, der wow får dynamiske skygger på characters :dontgetit:

Skal LITT mer til en dynamiske skygger for at WoW kommer opp til Warhammer standarden hehe. Og warhammer får stadig bedre og bedre grafikk det også.

Nå er ikke akkurat warhammer standarden så veldig høy :p Må si at jeg elsker gameplayet, men grafikken kunne jo ærlig talt vært mye bedre.. skal innrømme at det slår wow, men hvilke andre nye/kommende spill slår det? AoC og Lotro ligger jo milevis forran, og kommende spill som Aion og darkfall har vel og en del bedre grafikk..

Jeg vet at det er mye på grunn av RvR, men de kunne fint hatt muligheter for at de med en mid/high-end data kunne sette opp grafikken en smule :)

Endret av Redalon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det da meningen at folk skal kunne spille RvR med hundre folk på skjermen selv uten de beste pcene på markedet. For min del er ikke grafikken det viktigste, supergod grafikk bare øker vanskeligheten ved å legge inn nye ting i spillet ettersom arbeidet med teksturering og slikt blir veldig komplisert. Jeg har selv en relativt ny maskin og med alt på det høyeste synes jeg det ser flott ut.

Et MMO er like bra som summen av alle delene, og for min del teller grafikken veldig lite. Ta AoC som et eksempel, en av grunnene til at spillet floppet var de latterlige kravene til maskinvare. Veldig mange av de som spiller MMO spill har ikke råd til å skifte PC hvert år. :p

Jeg håper og tror at dette spille kan få en ordentlig solid spillerbase. Det er utrolig morro og jeg har ikke fått denne følelsen i et MMO siden jeg første gang spilte WoW. :)

Nå står det bare på hvordan de fortsetter å støtte spillet igjennom patcher og service for at det skal bli en slager.

Skrevet

Dør til et keep, sykt med HP, vi sto å hamra en god stund før vi kom igjen.

post-21999-1221520545_thumb.jpg

Noe form for seige våpen/kanon hadde gjort seg, men ble litt i dyreste laget for oss å skaffe der og da.

-----

PQ Chapter 5 for Empire, stor jævel av en boss.

post-21999-1221520336_thumb.jpg

Men når han kom ned til så mye HP

post-21999-1221520402_thumb.jpg

Så ville han rett og slett ikke dø, prøvde reset, men samme skjedde igjen. Så enten er den bugga, eller så må et eller annet mystisk gjøres.

Skrevet

Noen som vet noe om reisingå? liksom vis jeg er en goblin kan jeg og hvordan kan jeg komme meg til en annen begynnelseplass enn goblin liksom?

har sett noen zelots i goblin basen så lurte på hvordan de kommer seg bort?

Skrevet

Nå fikk jeg plutselig lyst til å prøve det ut, når jeg ser at alle har positive erfaringer. Har desverre ikke tid og jeg vil ihvertfall ikke ha tid før neste år. Får vente litt.

Skrevet

I en FAQ står det at du fritt kan dra mellom byer innen din faksjon (chaos eller order), men du må vel gå første gangen du skal til en ny by, akkurat som i alle andre MMO'r.

Skrevet

Har nettopp hatt en 10 timers session med en gjeng venner. Herregud så gøy det har vært. Jeg må si tier2 er enda gøyere enn tier 1 da det blir litt mer utfordrende der. Tier1 er jo helt krise lett om man har en tank, en healer og litt dps. Stonetroll crossing scenarioet er også sinnsvakt gøyt. Og PQene, for ikke å nevne dem, mye bra selv om de to første i Tier 2 er litt i overkant vanskelig (på den føsrte spawner opp til 4 hero mobs som adder uansett).

Spillet her går nok ned i historien som beste MMO erfaring for min del. Noe jeg ikke hadde trodd for noen måneder siden.

Skrevet (endret)
Noen som vet noe om reisingå? liksom vis jeg er en goblin kan jeg og hvordan kan jeg komme meg til en annen begynnelseplass enn goblin liksom?

har sett noen zelots i goblin basen så lurte på hvordan de kommer seg bort?

Dra til nærmeste warcamp og du kan fly til alle andre områdene i din "lvl-range", samt hovedstaden.

Endret av Zlash
Skrevet

Okay, finnes det en detaliert WoW vs WAR liste? WoW var skøy før tbc, og så ødela de alt. Er WAR det WoW var før tbc, pluss mer, eller er det noe helt annet.

Kan noen gamle WoW geeks si de største forskjellene etc? Vurderer å starte.

Skrevet
Poenget er at War burde ha mer enn bare litt bedre grafikk enn et 4 år gammelt spill :p

helt ærelig får jeg ikke inntrykk av at Mythic har brukt alt det potensialet som Oblivion-motoren har..

nå har de da jobba på WAR i over 5 år..

Skrevet

Sikker på det? Trodde utviklinga hadde vart i rundt 3år jeg? Ifølge Kreenandgraev.com hvert fall?

Uansett så syntes ikke jeg heller at WAR har noe spesielt bedre grafikk enn World of Warcraft, for de som mener det har dere virkelig prøvd WoW i det siste, WoW med alt pumpet på maks, samt full AA / AF og litt tweaks i ATI Try Tools ser veldig bra ut! For ikke å snakke om at view distance fullstendig knuser WAR?

Ikke for å virke som en WoW fanboy, gikk lei av det spillet for godt over et år siden, prøvde det igjen for litt over 1mnd siden for så å gå lei etter et par dager. Men det å si at WAR knuser WoW på grafikk får meg til å lure på om vi spiller samme spill?

Greit at WoW kanskje er enda mer stylized / cartoonish enn hva WAR er, men allikevell føles WoW sin grafikk mye mer gjennomført og "polert". Mens tidvis i WAR tenker jeg, "er det virkelig sånn her utviklerne har ment at det skal se ut"?

Det kan vell ha mye å gjøre med at alt fra view distance til AA / AF i WAR er mer eller mindre ødelagt? Og det ser ikke ut som det kan påtvinges noe AA / AF via ATI Try Tools heller? :(

Det unnskylder jo ikke WAR da, nå er jo release her og disse tingene er fremdeles ikke fikset, så det må EA Mythic ta på sin egen kappe. Og nå får jo WoW attpåtil enda bedre grafikk med Wrath of the Lich-King også?

Nå er det jo gameplay > grafikk som gjelder, men allikevell så burde en kunne forvente litt bedre grafikk enn et 3år gammelt spill som ikke engang hadde den beste grafikken da det kom for 3år siden? For ikke å snakke om at ting har utviklet seg, og det å lage pen grafikk det siste året har vært lettere enn det var for over 3år siden da WoW var under utvikling?

WAR har sine punkter hvor det er bedre enn WoW, og det er spesielt på "nær-bilder", spesielt av ansikter på karakterer osv så har WAR noen kule effekter og mer detaljert grafikk enn hva WoW har, men nå du ser ting på litt avstand så føles WoW mye mer polert, det kan være på grunn av total mangel på view distance og AA / AF i WAR som gjør dette, og at det forhåpentligvis blir rettet på snart, men sånn overall så føler jeg at på de tre - fire dagene jeg spilte WoW for litt over en måned siden føltes grafikken mer polert, glattere og generelt bedre enn hva WAR har gjort?

Og sist men ikke minst, det er en del temmelig dårlige animasjoner i WAR?

Animasjonene holder jo ikke nivå med WoW i det hele tatt, og spesielt for oss som spiller spell-casters så føles dette veldig skuffende da det å kaste spells nærmest blir flaut på grunn av dårlig animasjon :(

Eneste med greie animasjoner er Bright Wizard? Alt mulig annet skuffer i mine øyne.

Er jo også endel andre animasjoner som virker helt feilplasert? Animasjonen til hestene får det til å virke som de glir over bakken?

Og sist men ikke minst LYDEN? Må være noe av det tameste jeg har hørt i et spill siden det forrige årtusen, lyden er rett og slett (bortsett fra lyden i hovedmenyen) elendig? :thumbdown:

Bortsett fra det så stråler spillet! Gameplayet er fantastisk morro!

WAR blir det stikk motsatte av Age of Conan, hvor grafikken og lyden var helt fanatstisk, mens gameplayet ble gørra kjedelig etter en liten stund da det var total ripp-off av alt annet som var på markedet fra før av, og det attpåtil ble manko på ting å gjøre etterhvert også!

WAR på sin side syntes jeg skuffer når det kommer til generel grafikk, bortsett fra at nær-bildene holder mål, animasjonene er rett og slett for dårlige, og lyden skrur jeg rett og slett av fordi den er.. tragisk? Mens alt som heter gameplay fungerer som en drøm! PubliQuests er GENIALT! RvR er sinnssykt morsomt!

Skrevet

Personlig likte jeg wow grafikken hundre ganger bedre enn grafikken i AoC. Jeg ser jo at rent teknisk så er AoC grafikken bedre, men wow grafikk skaper en mye bedre stemning i mine øyne:)

Og stemning > teknisk kvalitet

Nå har ikke jeg fått WAR enda, men etter hva jeg kan se så er det mer stemning over WAR enn det er i Aoc. Minner masse om wow-steming etter hva jeg kan se fra bilder. Men som sagt..har ikke fått spillet enda...

Skrevet

Gleder meg stort til dette spillet, men har hørt at combat er veldig langsom, og det med grafikken bekymrer meg litt, er liksom så mye gøyere og utforske verdenene hvis den ser litt pen ut, lotro så jo bare helt perfekt ut!

Skrevet (endret)
Gleder meg stort til dette spillet, men har hørt at combat er veldig langsom, og det med grafikken bekymrer meg litt, er liksom så mye gøyere og utforske verdenene hvis den ser litt pen ut, lotro så jo bare helt perfekt ut!

Men totalt ødelagt av utrolig dårlig kvalitet på måten NPC'ene var laget på, med hjelmer som så ut som dem var malt på hodet dems, og totalt og øyeskjærende dårlig animasjon av så enkle ting som å gå en vaktrunde....så ut som dem hadde skitt i buksen og gikk med bena langt fra hverandre...

Endret av gamer73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...