Gå til innhold

[Løst]Diskusjon.no er veldig treg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks.

 

Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller.

 

Am I right?

Vi sliter tidvis med table locks ja, og ja vi bruker MyISAM. Det er tabellen med alle postene som er "utfordringen", og siden ikke innoDB støtter fulltekstsindekser bruker vi ikke det.

 

Årsaken til låsene er søking, så derfor jobber vi med å skrive om alle søkemotorene i forumet til å bruke et eksternt system som da gjør at vi slipper de låsene.

 

Men akkurat nå er jo problemene relatert til at vi faktisk mangler en server ;)

Lenke til kommentar
Foreslår at drifts-gjengen sjekker hvor ofte de har langvarige table locks.

 

Tipper databasen er mysql med myisam-tabeller.

 

Am I right?

Vi sliter tidvis med table locks ja, og ja vi bruker MyISAM. Det er tabellen med alle postene som er "utfordringen", og siden ikke innoDB støtter fulltekstsindekser bruker vi ikke det.

 

Årsaken til låsene er søking, så derfor jobber vi med å skrive om alle søkemotorene i forumet til å bruke et eksternt system som da gjør at vi slipper de låsene.

 

Men akkurat nå er jo problemene relatert til at vi faktisk mangler en server ;)

 

Jaja. Jeg er kjent med problematikken, for å si det sånn.. Og ja, å kjøre de tunge søkene mot en annen database er L.Ø.S.N.I.N.G.E.N. Inntill det er så mye søk mot den databasen at replikeringen ikke får tid til å gå over midt mellom alle table locks.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vet ikke om du sier det som en reaksjon på at du allerede vet det eller ikke, men det ble for ikke mange timene siden startet en tråd i "Nyheter fra forumet" med emnetittel: Godt nyttår med nye servere!. Om du allerede vet det og det var en reaksjon på posten hans fra Oktober kunne du likevel spurt om hvorfor det har tatt så lang tid i den andre tråden siden den er mer relevant.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Vell vi har allerede blitt henvist til denne tråden via en annen nyere tråd. Derfor brukte jeg denne.

 

Og nei, jeg har ikke sett godt nyttår og nye servere tråden. Sorry, jeg prøvde faktisk å unngå og opprette nok en tråd. Skal Søke gjennom ALT neste gang.

Var forøvrig ingenting som tydet på at det var kommet noen nye servere i det jeg postet spørsmålet ;). Er forøvig veldig trett av at forumet ikke virker som det skal, så skal prøve å spare meg for de verste kommentarene. Nå ser det jo ut som ting er på gang :)

 

Edit: La forøvrig ikke merke til at tråden var fra oktober, tok linken for god fisk.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
La forøvrig ikke merke til at tråden var fra oktober, tok linken for god fisk.
Denne tråden er minst like aktuell som da den ble startet. Det tok over ett minutt fra jeg tykket på svar-knappen til svarboksen kom opp. :ermm:

Det er til tider helt umulig å poste noe i forumet. Synes det er spesielt ille i kveld.

Det er gjort noen tiltak for å få forumet mer responsivt, men det trenger sårt nye servere !

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...