Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde taxisjåfør, uten bilnr. Vits?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde et svært ubehagelig opplevelse på vei hjem fra byen i går.

 

Jeg og to venninner skulle ta taxi hjem. De satt seg bak, jeg satt meg foran. Siden de skulle av litt før meg, ble vi enig med sjåføren om at de skulle betale taksen til huset dems, så skulle han kjøre meg hjem for en 50-lapp. Da venninnene mine gikk ut, begynte han å spørre meg om ting som om jeg hadde kjæreste, om jeg bodde alene o.l.

Jeg svarte kort og ventet bare på å få komme hjem. Så begynte han å ta på meg låret, noe jeg såklart ble sint for og ba han om å stoppe bilen. Det ville han ikke, og fortsatte med å ta på meg mens han ba meg om å ikke være så sint!

 

Til slutt begynte jeg bare å skrike og dælje løs på han til han stoppet og lot meg gå av.

 

Venninnen min betalte cash hun også, så det er vel ingen mulighet for å spore opp sjåføren sånn sett. Ikke tenkte jeg på å prøve å notere meg bilnummeret heller da jeg bare løp alt jeg greide. Eneste jeg husker er hvilket firma det var. Hjelper det å rapportere det? Evnt anmelde det til politet. Jeg var ganske full, så han hadde nok greid å utnytte meg dersom jeg ikke hadde blitt helt hysterisk.

 

Jeg kommer aldri til å tørre å ta taxi alene igjen. Skikkelig ekkelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heyhey, look at the bright side, du trenkte ikke betale?

 

Skjerpings mann, dette er ikke humordelen av forumet.

 

Når det gjelder den aktuelle saken er det ikke tvil, lever en anmeldelse så raskt som mulig. Som flere har nevnt her finnes det muligheter for å finne ut hvem som kjørte bilen. I tillegg kan en anmeldelse være med på å hindre at denne sjåføren vil gjøre noe tilsvarende mot andre. Du skal selvfølgelig ikke finne deg i å bli behandlet på denne måten. Godt at du kom deg ut i tide.

Lenke til kommentar

Anmeld saken, som sak med ukjent gjerningsmann, og ta samtidig en telefon til det aktuelle selskapet og forklar saken. Si at anmeldelsen vil følges opp, og at du forventer en tilbakemelding. Be samtidig om en kontaktadresse, enten elektronisk eller geografisk, og send en skriftlig henvendelse.

 

Selskapene er ikke tjent med å ha disse sjåførene ansatt, og ønsker nok å luke dem ut så fort som mulig..

 

Når du skal hjem i fremtiden, får du ringe HW protection agency, vi har lokalkontorer alle steder i landet du kan ta drosje, og du er garantert en kvisete og litt blek bodyguard i det minste :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt en del taxi selv og tror bare du kan glemme å anmelde det. Du vet ikke hvilken taxi det var eller hvem som kjørte. Du har heller ingen kvittering eller noe referansenummer.

 

Dette skjedde på en lørdagskveld i Norges hovedstad med flere hundre taxier i den mest travle perioden....

 

Anmeld gjerne saken, men slik som omstendighetene er så har du ikke noen sjangs for å få noen dømt. Det er ingen oversikt som sier hvor man tar opp kunder, og med mindre du kastet et blikk på takstameteret som fortalte deg nøyaktig når sjåføren startet turen eller stoppet den så stiller du svakt.

 

Neste gang du tar taxi så send en melding til noen du kjenner med nummeret som står på taket, eller rett og slett bare lagre det. Da er det en smal sak å finne sjåføren.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv på en taxisentral. (Ikke i Oslo).

 

Så lenge turen ikke er bestilt via en taxixsentral er det svært vanskelig, for ikke si umulig å finne ut hvilken taxi det dreier seg om.

 

Du vet, som du sier, iallefall hvilket taxiselskap det dreier seg om. Hvis det er en av de små taxiselskapene nesten uten biler, så kan det hende at det går.

 

Du bør uansett anmelde saken, og samtidig ta kontakt med ledelsen i det taxiselskapet og forklare situasjonene. Gjør det skriftelig, epost eller vanlig brev.

 

Det er kun politiet som kan få ut informasjon fra taxiselskapet, slik informasjon er taushetsbelagt.

 

Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du skal jo ha fått en kvittering. Hvis ikke så husker du kanskje hvilket tidspunkt du kjørte på?, derifra kan jo du ta kontakt med taxiselskapet og høre hvilken bil som kjørte mellom det tidspunktet og hvilken strekning.

Så lenge turen ikke er bestilt, så logges ikke ALL trafikk til en taxi..

 

Jeg noterer alltid ned taxinummeret i det jeg setter meg inn i taxien... Bedre føre var, osv...

Lenke til kommentar
Du skal jo ha fått en kvittering. Hvis ikke så husker du kanskje hvilket tidspunkt du kjørte på?, derifra kan jo du ta kontakt med taxiselskapet og høre hvilken bil som kjørte mellom det tidspunktet og hvilken strekning.

Hvordan i alle dager skal jeg ha fått kvittering når jeg måtte bli hysterisk for å komme meg ut av bilen!?

Skal ned på politistasjonen i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...