Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mange TB batman filmer er det? Ikke han som laget Batman begins vell? Likte ikke den.

 

Han som lagde Begins lagde også The Dark Knight. Disse setter jeg helt klart øverst, foran Burton's Batman og Batman Returns, deretter Schumachers Forever og Batman & Robin. Sistnevnte er jo stor underholdning, bare på den ufrivillige måten.

 

Har alltid hatt lyst til å se den uoffisielle fra 60-tallet. Den virker ekstremt campy.

Lenke til kommentar

Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre :p

 

forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre :p

 

forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem?

 

 

Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før.

Lenke til kommentar
Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre :p

 

forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem?

 

 

Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før.

 

Peter Finch

 

Jeg regner med at Ledger blir nominert til en Oscar, men om det blir leading role eller supporting er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar
Jau, men det er jo omtrent en direkte oversettelse da. Ikke dårlig heller, sånn på den målestokken over engelsk->norsk oversettelser. Da er lynvingen værre :p

 

forøvrig: Heath Ledger trumfet alle i TDK. fyren var ugjenkjennelig (og ikke bare p.g.a. sminke) i forhold til andre filmer jeg har sett ham i og ganske enkelt brilliant. Får man Oscar Post mortem?

 

 

Husker ikke navnet men det er iallefall en som har fått Oscar Post Mortem før.

 

Peter Finch

 

Jeg regner med at Ledger blir nominert til en Oscar, men om det blir leading role eller supporting er jeg litt usikker på.

 

 

Husket at det var Peter noe, honest!

Og blir han nominert til Oscar er det for best supporting, fyren har ikke såpass mye skjermtid at man kan kalle det en hovedrolle i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Husket at det var Peter noe, honest!

Og blir han nominert til Oscar er det for best supporting, fyren har ikke såpass mye skjermtid at man kan kalle det en hovedrolle i den sammenhengen.

 

Joa, men vi skal ikke ta noe for gitt når det kommer til Akademiet. Anthony Hopkins vant jo for beste hovedrolle med kun 16 minutter på skjermen.

Lenke til kommentar
Batman (Bale) er hovudkarakteren, eg synest det hadde vore merkeleg om Ledger vart nominert for ei hovudrolle. Me fekk ikkje sett så mykje av han, kom ganske langt ut i filmen før meg faktisk fekk sjå han. Eg skulle gjerne sett fleire scenar med han.

 

Er enig med at han kanskje ikke hadde mye så tid på skjermen, men tok vel strengt talt ikke lang tid før man fikk se han. Han er tross alt med i åpningsscenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...