Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

Dessuten er skurkene i Batman Begins langt ifra så allmennkjente hos publikum, som ikke vet så alt for mye om Batman-universet, som det Joker og Two-face er. Det måtte faktisk litt wiki-lesing til for at jeg skulle skjønne meg helt på Batman Begins. Det mener jeg gir TDK en fordel.

Endret av Omar2x6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det bør nevnes at dette var andre gang jeg så Begins siden jeg så den på kino for tre år siden. Den ble bedre nå. Jeg mistenker det samme vil skje med TDK.

Lenke til kommentar

De "fleste", som da må være det allmenne publikummet, har vel kun hørt om Jokeren (og til en viss grad Catwoman). Så jeg kjøper ikke at Scarecrowe er noe spesielt kjent figur utenfor fanbasen.

 

Selv synes jeg faktisk alle skurkene som har blitt presentert i Nolan's Batmanfilmer har vært interessante.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Ah, så akkurat The Dark Knight Prologue som følger med den nye Batman Begins Blu-ray-utgaven. Fantastisk å se Heath når han tar av maska igjen, gåsehud. Gleder meg ekstremt til filmen kommer på Blu-ray igjen, men det er så lenge til ... Det kommer en ny utgave av hele Batman - The Animated Series på DVD 4. november, jeg tipper den kommer ganske nøyaktig samtidig som The Dark Knight, eller hvert fall bare med maks et par ukers avvik. Det er lenge til november, gitt. :( Men selv om jeg har ekstremt lyst, skal jeg la være å se TDK på kino igjen og heller spare den opplevelsen til filmen utgis, da har jeg noe å se frem til. Jeg er helt sikker på at filmen kommer til å bli bedre ved andre titting. Blant annet slipper jeg å sitte på første rad i en kino, og sitte å se oppover og med hele skjermen litt vel trykket opp i trynet. :p

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp Batman Begins og må si at den bekreftet mine anelser om at den er litt bedre enn TDK. Batman er kulere, rett og slett.

Jeg så den rett før jeg så TDK, og synes TDK er bedre. Det er ikke spesielt underholdende at Bruce Wayne løper rundt i fjellene, og Joker i TDK er enormt mye kulere enn han som løp rundt med skumle gasser og en sekk på hodet i BB.

Lenke til kommentar

Det beste med Begins er Bruce Wayne som løper rundt i fjellene, historien om hvordan han blir Batman er glimrende skildret. Begins er bedre, men TDK har et ess i ermet, nemlig Joker. Begins er bedre strukturert og bruker mer tid på hver hendelse og karakter. TDK stresser litt med å ta for seg Dent/Two-Face, mafiaen, Lau, Bruce Wayne, Batman, Bruce/Rachel/Dent-trekanten, Rachel og The Joker. Filmen hadde tjent på å droppe Two-Face og heller vie mer tid til Batman og The Joker.

Lenke til kommentar

Synest ikkje Neeson var så veldig spanande karakter, han var roleg, avbalansert og oppførte seg som om han hadde kontrollen heile filmen. Heile greia med The Shadow Warriors og å ødelegge Gotham var eg ikkje heilt med på. The Joker er ein mykje meir interessant karakter og er ein vanskelegare rolle og tolke. Synest Ledger tolka The Joker genialt, Ra's Al Ghul var ikkje så komplisert å spele.

Lenke til kommentar

All ros til filmen og skuespillerne. Var en sjuk opplevelse å se dette mesterverket av en film, men hvorfor prater Batman så vanvittig mørkt? Går jo nesten over i growling som vi kjenner fra musikksjangeren death metal. Er det noen spesiell grunn til at han prater sånn som har med Batman historien å gjøre eller prater han sånn fordi det skal være barskt? Var egentlig ett lite irritasjonsmoment i filmen, trur jeg ville fått vansker med å skjønne hva han sa om jeg hadde sett filmen uten teksting.

Endret av Tremolo
Lenke til kommentar

Synes nå de kunne spart "bad guy" rollen til Two-Face fra denne filmen.

Nærme slutten på denne kunne vi hatt scenen med "politimannen" som forteller han at de kalte han Two Face.

 

Det hadde vært en fin slutt synes nå jeg, så kunne de jobbet på det dumme ansiktet hans til neste film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...