Gå til innhold

The Dark Knight - spoilerdiskusjon


Dotten

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er jo hvor mye Nolan hadde tenkt å bruke Jokeren i en oppfølger.

 

Vanskelig å si. Tror ikke engang Nolan har tenkt så mye på det ennå. I intervjuet med ham i siste utgaven av Filmmagasinet uttaler han til og med at han "ikke vet om han klarer å lage en oppfølger ennå. Spør meg igjen om 12 måneder!" (fritt memorert fra hukommelsen). Jeg tror nok han kommer tilbake med film nr. 3, mener også å huske at han har kontrakt på én til, men etter en så stor suksess tar han nok ferie før han begynner å planlegge neste.

 

Ser frem til det, med eller uten jokeren, og er spent på om det er mulig å toppe TDK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Filmen la på en måte opp til at det kan bli en oppfølger. Vi mistet Lucius Fox, men vi fikk muligens en ny støttespiller i form av han som egentlig hadde tenkt å avsløre Bruce.. Synd med Rachel, men det måtte skje. Han måtte miste noe for å bli den mørke Batman vi alle elsker.

 

Det blir vanskelig med oppfølger uten Heath, men de kan jo få det til. As much as I hate to admit it, så er ingen uerstattelig. Det blir klart det blir rart å se om det kommer noen andre i rollen, men vi har sett bytte av skuespiller tidligere.

Det har jeg ikke tenkt på. Han er jo ikke så mørk og dyster i starten av filmen.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en Batman-film hvor Bruce Wayne endelig finner fred i sjelen og grunn til å legge masken på hyllen. Greit nok at vi kinopublikum er kyniske og ønsker mer og mer Batman, men Nolan har klart å få meg til å bry meg så mye om karakteren at jeg bare ønsker han kunne fått fred. Så om han pensjonerte seg i neste film så hadde det vært fint.

 

Så kan Nolan heller vende tilbake om 15 år og lage The Dark Knight Returns :)

Lenke til kommentar

Nei huff. Jeg vil ha flere Batman-filmer, av Nolan, så fort som mulig. Blir nok vanskelig å toppe både TDK og Begins, men uansett - Nolan skuffer ikke. Han kan bli/er virkelig en av de store. Depp som The Riddler hadde blitt fenomenalt, rett og slett - spørs om han kan måle seg med Ledger. For alle del, det blir lenge til, vi får vente i spenning. :D

Lenke til kommentar

TDK suste forbi 400Millioner i USA på mandag..

 

det er ny rekord det..

400Millioner på 18dager.. ja.. det er ny rekord med VELDIG!! god margin..

Shrek2 som hadde den gamle rekorden på raskest til 400 klarte det nemlig på 43 dager..

 

altså 25 dager raskere ..

Og den passerte nå Spider-Man og ligger nå på 7 plass........ ettr 19 dager..

http://www.the-numbers.com/movies/records/

(Den lista er ikke oppdatert med tallene fra tirsdag..men TDK har passert Spider-Man)

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt en Batman-film hvor Bruce Wayne endelig finner fred i sjelen og grunn til å legge masken på hyllen. Greit nok at vi kinopublikum er kyniske og ønsker mer og mer Batman, men Nolan har klart å få meg til å bry meg så mye om karakteren at jeg bare ønsker han kunne fått fred. Så om han pensjonerte seg i neste film så hadde det vært fint.

 

Så kan Nolan heller vende tilbake om 15 år og lage The Dark Knight Returns :)

 

Greit nok å bry seg om helten, men Hollywood har servert nok "happy endings". Jeg mener det ville være et klart brudd med det mørke "Batman-universet" Nolan serverer. I Batman Begins lover Rachel å gifte seg med Bruce når Gotham ikke lenger trenger Batman, men det er en utopi. Begge drømmer om det, og jobber for det, men problemene i byen bare eskalerer. Når Rachel dør i TDK mister Bruce sitt eneste håp om et normalt liv. Faktisk har Rachel bestemt seg for å gifte seg med Harvey Dent allerede før hun dør, men Arthur skjuler brevet fra henne for Bruce.

 

Batmans byrde er å være superhelt for å redde Gotham, og kanskje han klarer det til slutt. Men jeg tviler på at det kommer et lykkelig menneske ut av flaggermusdrakten etterpå.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig positiv til Seymour Hoffman som Penguin og Johnny Depp som The Riddler, det hadde vært en fantastisk casting.

Hvem er The riddler? Norsk tittel? Bilde?

 

 

Også lurer jeg på hva en batman tegneserie jeg leste en gang het:

 

Jeg husker att de var jokern som satt sprøyter i noen folk og att de var veldig blodig. Husker ikke mer satser bare på att det ikke er så mange blodige batman tegneserie :p Leste den i Frankrike. Usikker på om den er engelsk fransk eller norsk.

 

Da kommer du til og elske Batman forever og Batman and Robin!

Der handler mesteparten om skurkene(som f.,eks Two-Face) og mindre om Batman.

 

Løp og kjøp!

Høres bra ut men jeg har aldri likt robin :thumbdown:

Lenke til kommentar

Håper han lager enda en Batman film, eller to for den saks skyld. Kanskje få med noen originale karakterer og.

 

The Dark Night kunne også fungert som en avslutning hvis han ikke vil lage flere. Ser ikke for meg en "lykkelig" slutt for noen av disse heltene. Ligger litt i konseptet at arbeidet dems aldri skal ta slutt, og dem kan ikke regne med en lykkelig slutt for dems egen del.

 

husker et sitat fra Spiderman sånn noenlunde:

"no mather how long and hard you fight, eventually they will hate you"

 

Tror noe lignende vil gjelde for Batman også.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...