Gå til innhold

Årsaker til rasisme/xenofobi


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg synes du overdriver så det rekker helt til Mars, og da snakker jeg ikke om den julianske kalenderen.

 

Konflikter starter fra bagateller, og slik som du presenterer det så virker du heller som en perfekt demagogisk konfliktskaper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo i historien untaksvis at det foregår konflikter. Og disse konfliktene settes i gang av personer som ikke ønsker et harmonisk samfunn, men makt ved aggresjon. Det er den gamle splitt og *hersk* retorikken, som er velprøvd i tusener av år og splittelsen skapt av demagoger er årsaken til all krig.

 

Det er jo derfor vi reagerer så sterkt på rasismen/xenofobien fordi dette enten er av nyttige idioter for demagoger eller av demagoger selv. Resultatet av rasisme/xenofobi og det å splitte oss for å lage kunstige grupper og så og sette grupper opp mot hverandre tjener og forbedrer intet, bortsett fra å skape krig og konflikt og dermed gi den psykopatiske lederskikkelsen makten han/hun higer etter. Konflikt er tross alt det eneste grunnlaget en psykopat kan få gehør i.

Dette dreier seg ikke om rasisme eller hat i det hele tatt. Det dreier seg om kontrollert integrering. Konflikten dreier seg hovedsaklig om kultur- og språkforskjeller. Noe som bør være greit å løsne litt på, om vi klarer å integrere. Per i dag så gjør vi ikke nok for å integrere. Dette skyldes i stor grad et altfor høyt inntak av personer med kulturer som kræsjer med vår egen. Ikke at vi møter dem med hat.

Hvorfor de gjør dette? Fordi det er biologisk betinget for mennesker å samle seg om en aggressiv lederskikkelse i en tid ved konflikt. Det er urinnstinktet om å jage predatoren av en annen art som utnyttes av demagogen når de sår løgner og kverrulerer til splid og rasisme/xenofobi. Grunnen til at de ser det slik er kanskje at de bare mangler empati og betrakter mennesker og dyr som "ting."

 

Men som sagt, å skape xenofobi er noe som er velprøvd i tusener av år fra makthungrige herskende psykopater, demagoger. Det spiller ingen rolle om det er kulturer fra 10.000 km unna eller 5 km. Poenget og målet deres er å samle folk under seg til konflikt og det vil alltids finnes en eller annen forskjell de kan framheve og vri til noe fryktfult.

 

Man vil ikke kunne løse konflikter ved å separere kulturer. Tvert imot ville det ført til flere konflikter fordi toleransenivået svekkes generelt og jobben for den demagoge derfor blir enkel. Og det er ikke kulturene som er problemet, men manipulasjonen som gir uvitene folk xenofobi/rasisme.

 

Poenget er jo at de som er rasister/xenofobe er manipulert og at virkeligheten ikke er slik de fremstiller den med kriminalitet, trygd, arbeid osv. Det vet de aller fleste som bor i nærheten av innvandrere og det viser SSB sin statistikk også. Statistikken viser også at med flere innvandrere på et sted reduseres negativiteten/xenofobien/rasismen markant. Det er altså fordi folk ikke har kontakt med innvandrere, men gjør seg opp meninger om et konstruert problem skapt av manipulasjon, at de er xenofobe/rasister.

Dette er meningsløst. Problemet er ikke konstruert. Vårt "rasismeproblem" er i stor grad konstruert. Og problemet er ikke hat, men forskjeller som skaper mange problemer..

Hvorfor de i utgangspunktet vil bli rasister/xenofobe er forklart i første innlegg.

.. på en ganske god måte - det skal du ha :)

Ofte skyldes det også en slags lagånds substittuering for naturlig selvtillit, sosialt liv og seksuelle egenskaper. Dvs. at rasisten/xenofoben er en taper og vet dette, rasismen/xenofobien blir en måte å drømme seg bort fra virkeligheten deres på hvor de kan distansere minnene om sin egen utstøting eller sine egne negative egenskaper.

 

Paradoksalt nok kan psykosen få dem til å føle seg bedre på kort sikt, men konsekvensen er alltid at de blir enda mer utstøtt. Det er ikke naturlig for humaner å ønske kontakt, gi omsorg eller elske en som hater. Det sier vel seg i grunnen selv? Noen gang observert en hatsk person som får venner og støtte?

 

Det er jo også derfor rasisten/xenofoben raskt prøver å konstruere argumenter for å ikke fremstå som en hater og dermed oppstår all den retoriske svadaen som er svært dominerende i Norge nå. Resultatet er en spredning av psykosen og så en massepsykose, som hvis den får utvikle seg uhemmet, kan ta over og føre landet til krig, vold og massedrap. Vi har alt sett et terrorangrep mot mindreårige på et asylmottak og det er utallige tilfeller av rasistisk motivert vold og trakassering

 

Konfliktnivået som er skapt gir all grunn til å anta at den rasistiske/xenofobe volden vil fortsett å øke og at vi kan ende opp i en situasjon lignende 30 og 40-årene.

 

Rasisme og xenofobi er altså den farligste psykosen mennesker kan pådra seg.

Rasisme og xenofobi på den måten du beskriver omhandler ikke veldig mange mennesker i Norge i dag. De fleste det gjelder vi også kalle seg selv for rasister eller ny-nazister om du spør dem, og ikke bare innvandringsmotstandere, eller Frpere for den saks skyld..

 

Du er altfor inkluderende i den utsatte gruppen du snakker om..

Lenke til kommentar
Det er jo i historien untaksvis at det foregår konflikter. Og disse konfliktene settes i gang av personer som ikke ønsker et harmonisk samfunn, men makt ved aggresjon. Det er den gamle splitt og *hersk* retorikken, som er velprøvd i tusener av år og splittelsen skapt av demagoger er årsaken til all krig.

 

Det er jo derfor vi reagerer så sterkt på rasismen/xenofobien fordi dette enten er av nyttige idioter for demagoger eller av demagoger selv. Resultatet av rasisme/xenofobi og det å splitte oss for å lage kunstige grupper og så og sette grupper opp mot hverandre tjener og forbedrer intet, bortsett fra å skape krig og konflikt og dermed gi den psykopatiske lederskikkelsen makten han/hun higer etter. Konflikt er tross alt det eneste grunnlaget en psykopat kan få gehør i.

Åpenbart at trådstarter bare er ute etter å provosere. Overser alt av saklige argumenter og repeterer i stedet det samme oppgulpet i et forsøk på å sverte meningsmotstanderne sine som rasister, xenofobe, mindre intelligente/sosiale/empatiske, nyttige idioter, osv..

 

Men jeg syns sitatet over kan være litt interessant; hva er formålet med masseinnvandringen fra ikke-vestlige kulturer som vi har i dag, hvem kan tjene på dette, og hvordan?

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Frank2004,

For å svare på ditt siste spørsmål ang. formålet med ikke-vestlig innvandring.

Formålet med innvandring generelt er behovet for arbeidskraft, og generell befolkningsøkning.

Arbeidskraft svarer seg egentlig selv. Man har behov for et visst antall mennesker som er i fast arbeid i Norge for at staten skal "gå rundt". Det med befolkning går på at vi ikke føder nok barn. Norges fødselsrater lå/ligger på ca 1.7, noe som er langt under den nødvendige. For at vi skal holde befolkningen på 0, og slippe unna eldrebølgen trenger vi en fødselsrate på 2, og får å vokse trenger vi en rate på 2.1. Der ser vi grunnen til at vi slipper inn mennesker. Grunnen til at vi tar i mot fra ikke-vestlige land er fordi mennesker migrer til et land hvis det kan tilby mer enn sitt gamle land. Og Norge har ofte mer å tilby enn div. land i Afrika og Midtøsten. Så for å vri på spørsmålet ditt, det handler ikke om masse-innvandring fra ikke-vestlige kulturer, men nødvendigheten for å holde oppe befolkningsveksten.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Problemet er at rasister/xenofobe, eller innvandringsmotstandere/kritiske som de liker å kalle seg selv, ikke er integrert i samfunnet. Og det er naturgitt biologisk betinget at en rasist/xenofob ikke kan integreres eller tolereres. Det er jo derfor de klager så inn i helvetes mye - fordi de ikke befinner seg i virkeligheten.

Dette innlegget er langt over kanten ang generalisering mot våre brukere, så slikt slutter du med nå, med mindre du klarer å henvise til kilder HVER GANG du kommer med sammenligninger slik dette.

Lenke til kommentar
Enkelt og greit at hvis du sammenligner innad i sosiale lag, ikke bare i norge som helhet, så er statestikken helt annen.

 

 

Så det du sier er at det er flere innvandrere i "lavere sosiale lag". Godt mulig, og det er jo et problem som ikke løses ved å se på det som en unnskyldning, og dermed unngå å gjøre noe med det. Hvis det er flere innvandrere i lavere sosiale lag, da har vi flere enn vi greier å integrere, det er helt åpenbart.

 

Du bruker sosiale lag som et argument for at innvandrere ikke er mer kriminelle. I stedet burde du lurt på hva som er årsaken til at innvandrere er overrepresentert i lavere sosiale lag og hva som kan gjøres med det.

Lenke til kommentar

Kalahari, du sier det som debatten burde dreie seg om. Innvandrere er klart overrepresentert i lavere sosiale lag, og underrepresentert i høyere sosiale lag. Årsaken til dette er uten tvil at det tar tid å klatre i sosiale lag, gjerne flere generasjoner, med arv og opparbeidelse av midler.

 

Imidlertid kan ikke et samfunn klare seg uten lavere sosiale lag. Noen må nødvendigvis også arbeide i lavtlønnsyrker.

 

Så spørsmålet og debatten er hvorfor nektes innvandrere jobb, utdanning, inkludering/integrering og høyere lønn? For det er disse faktorene som fører til at noen heves ut av lavere sosiale lag.

 

Grunnen til at innvandrere er overrepresentert i lavere sosiale lag er hovedsakelig todelt.

 

a) Rasisme og fremmedfrykt.

b) Generasjonsskiftet.

 

Punkt b er det nødvendigvis ikke så mye man kan gjøre med bortsett fra å øke lønningene til en del yrkesgrupper. Punkt a sliter vi ekstremt med i Norge og andre land i vesten har kommet mye lengre på dette området. Spesielt de landene som ikke har demagogiske partier slik som FrP.

 

 

NB:

 

Jeg finner forøvrig mange paradoksale selvinnsikts utsagn i mange av innleggene her, og håper de som leser, skriver og tenker slik vil fortsette i samme retning og kanskje en dag bli en del av samfunnet igjen.

 

Ellers finner jeg det irriterende hyklersk når noen snakker om rettigheter og menneskerettigheter når de selv lever så fjernt fra idealet de ønsker å bli behandlet etter. Jeg kan lese, ja.

 

Forøvrig vil jeg nevne at det ikke er statistisk mulig at innvandringsmotstandere er utsatt for kriminalitet generelt. Det er ikke vanskeligere å finne ut enn å se på kriminalstatistikken. Det er 30 drap i Norge hvert år, noen få tusen alvorlige voldshandlinger og ca. 1500 voldtekter. Det absolutte flertallet av alle disse forbrytelsene er også begått av "etniske nordmenn." Det er derfor vi også vet at hylekoret om kriminalitet skyldes andre årsaker, da gjerne selvrefleksjon, tro og unskyldninger. I grunnen merkelig at politiet ikke oppretter flere saker på disse tilståelsene i nettdebattene. Kan hende det skyldes språkkyndighet?

Lenke til kommentar
Kalahari, du sier det som debatten burde dreie seg om. Innvandrere er klart overrepresentert i lavere sosiale lag, og underrepresentert i høyere sosiale lag. Årsaken til dette er uten tvil at det tar tid å klatre i sosiale lag, gjerne flere generasjoner, med arv og opparbeidelse av midler.

 

Imidlertid kan ikke et samfunn klare seg uten lavere sosiale lag. Noen må nødvendigvis også arbeide i lavtlønnsyrker.

 

Så spørsmålet og debatten er hvorfor nektes innvandrere jobb, utdanning, inkludering/integrering og høyere lønn? For det er disse faktorene som fører til at noen heves ut av lavere sosiale lag.

 

Grunnen til at innvandrere er overrepresentert i lavere sosiale lag er hovedsakelig todelt.

 

a) Rasisme og fremmedfrykt.

b) Generasjonsskiftet.

 

Punkt b er det nødvendigvis ikke så mye man kan gjøre med bortsett fra å øke lønningene til en del yrkesgrupper. Punkt a sliter vi ekstremt med i Norge og andre land i vesten har kommet mye lengre på dette området. Spesielt de landene som ikke har demagogiske partier slik som FrP.

 

 

NB:

 

Jeg finner forøvrig mange paradoksale selvinnsikts utsagn i mange av innleggene her, og håper de som leser, skriver og tenker slik vil fortsette i samme retning og kanskje en dag bli en del av samfunnet igjen.

 

Ellers finner jeg det irriterende hyklersk når noen snakker om rettigheter og menneskerettigheter når de selv lever så fjernt fra idealet de ønsker å bli behandlet etter. Jeg kan lese, ja.

 

Forøvrig vil jeg nevne at det ikke er statistisk mulig at innvandringsmotstandere er utsatt for kriminalitet generelt. Det er ikke vanskeligere å finne ut enn å se på kriminalstatistikken. Det er 30 drap i Norge hvert år, noen få tusen alvorlige voldshandlinger og ca. 1500 voldtekter. Det absolutte flertallet av alle disse forbrytelsene er også begått av "etniske nordmenn." Det er derfor vi også vet at hylekoret om kriminalitet skyldes andre årsaker, da gjerne selvrefleksjon, tro og unskyldninger. I grunnen merkelig at politiet ikke oppretter flere saker på disse tilståelsene i nettdebattene. Kan hende det skyldes språkkyndighet?

 

Kan nok (uten at jeg orker å sjekke) stemme at flertallet av forbrytelsene er av "etniske nordmenn" men om du ser det i forhold til hvor mange innvandrerer/utlendinger det er som står bak forbrytelsene så blir statestikken HELT annerledes.

 

Vidre syns jeg du vrir veldig på sannheten og setter alt slik at alt skyldes Norge, rasister og dem med fremmedfrykt. Hva med de som ikke er intressert å lære seg norsk, alt er tilrettelagt for dem.

 

Din todeling av hovedgrunner til at innvandrere er overrepresentert i "lavere sosiale lag" syns jeg også er feil. Jeg vil si at en av hovedårsakene er integrering.

Annen ting, hva legger du i "lavere sosiale lag". Er det dem som bor i boretslag? De som bor på østkanten? De som tjener mindre enn 300.000? Fint om du svarer på det.

Lenke til kommentar
Grunnen til at innvandrere er overrepresentert i lavere sosiale lag er hovedsakelig todelt.

 

a) Rasisme og fremmedfrykt.

b) Generasjonsskiftet.

 

Tror ikke at rasisme har noe med det å gjøre, i norge er rasisme et minimalt problem, og rasist miljøene i norge består av et uhyre få tall mennesker og er relativt rolige og gjør lite ut av seg for tiden. Det er bare helt latterlig å tro at de få nynazistene vi har her er skylden i at mange innvandrere lever i lavere sosiale lag. Tviler på at mange av innvandrerne noensinne har møtt eller blitt utstatt for rasistene.

 

Grunnen til at mange innvandrere lever i lavere sosiale lag tror jeg skyldes dårlig integrering. Mange innvandrere får ikke gode jobber fordi de snakker dårligere norsk enn sine norske konkurenter. Er det nynazistene/rasistene sin skyld at innvandrerne er dårligere i norsk ?

 

Mange innvandrere familer lever i dårligere sosiale lag fordi moren i familien ikke jobber, noe som ofte er vanlig i mange kulturer med kun en intekt for en famile så trenger man ikke være matematikker for å forstå at familiens inntekter blir lavere, er det rasister og nynazister sin feil at det er vanlig i mange kulturer at kvinnen er hjemme med barn , og det var forøvrig sånn her også for 2 generasjoner siden.

 

Nei dette blir å legge skylden på feil sted. Det er helt klart sånn som jeg ser det at dårlig integrering skyldes for mange å integrere, tar vi inn færre innvandrere så blir det mer penger og tid på å inntegrere færre innvandrere skikkelig istedenfor å inntegrere mange halveis, for så å legge skylden på nynazistene, de som stemmer FrP og resten av samfunnet i samme slengen.

 

 

Forøvrig vil jeg nevne at det ikke er statistisk mulig at innvandringsmotstandere er utsatt for kriminalitet generelt. Det er ikke vanskeligere å finne ut enn å se på kriminalstatistikken. Det er 30 drap i Norge hvert år, noen få tusen alvorlige voldshandlinger og ca. 1500 voldtekter. Det absolutte flertallet av alle disse forbrytelsene er også begått av "etniske nordmenn." Det er derfor vi også vet at hylekoret om kriminalitet skyldes andre årsaker, da gjerne selvrefleksjon, tro og unskyldninger. I grunnen merkelig at politiet ikke oppretter flere saker på disse tilståelsene i nettdebattene. Kan hende det skyldes språkkyndighet?

 

At flertallet forbytelser er begått av etniske norske er sikkert helt korrekt, men så er det jo mange flere etniske norske enn innvandrere. Det nytter ikke å basere statestikk eller modellere sanheter uten å ta hensyn til sånne ting. Du må som ta statestikken over like mange av hver. Det er flere kriminelle ikke-vestlige innvandre per 1000 mennesker enn det er kriminelle etniske norske per 1000 mennesker. Det er først da statestikken kan si noe som helst.

Lenke til kommentar

off topic: Personlig kjenner jeg at jeg blir irritert av fryday. Hvis denne personen mener hva han skriver har jeg store problemer med å forstå hans logikk og tanktegang.

 

On topic: Du har ikke klart å komme med en eneste kilde, du har ramset opp med tall som ikke er tatt i forhold til befolkningen. Akkuratt dette med di tallene du har tuklet med fører til at tallene ikke gir noen som helst mening i utgangspunktet.

 

Du er den her som ikke er intregrert i samfunnet, jeg tror faktisk ikke du klarer og sette deg inn i hvordan et samfunn fungerer, og jeg tror faktisk at du rett å slett har problemer med å lese av fra statistikker.

 

Dine meninger sier at ingen kan stille seg kritisk til andre personer og deres vaner uten å utføre en ulovlig handling.

 

Jeg liker ikke Iran, handlingene de gjør og operasjonene de utfører. Gjør det meg til en rasist?

Jeg liker ikke USA, pågrunn av at di stemmer på Bush, støtter kriger osv. Gjør det meg til en rasist?

 

Hvis du ikke finner begge utsagnene ovenfor like rasistiske er det DU som er rasisten, siden du ser forskjellig på folk bare pågrunn av at de opprinnelig har en annen hudfarge. Hvis du derimot ser begge desse utsagnene rasistiske, må jeg bare inrømme at jeg ser på dine meninger som komplett idiotiske. Det er mange folkegrupper jeg ikke liker, men jeg mener fordeom ikke at min "rase" er overlegen i forhold til deres. For det er nettop dette som er definisjonen på rasisme. Dette vil faktisk si at jeg kan kalle en person for neger, uten at dette skal være i nerheten av rasisme eller rasistisk motivert. Fordi jeg mener ikke at min rase er overlegen bare fordi jeg tar i bruk et kallenavn? Eller gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Woho... jeg er rasist! Iflg trådstarter.... :roll:

Iflg trådstarter er vi alle rasister :hmm:

 

Ifølge venstrepartia er alle som ikkje vill ha innvandring, spesielt dei som kritiserar nokon av dei og mange andre ting er rasistar.

Så dei fleste er nokk det når vi granskar det norske sammfunn, kanskje dei flest innvandrarar er rasistar mot seg sjølv og.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Woho... jeg er rasist! Iflg trådstarter.... :roll:

Iflg trådstarter er vi alle rasister :hmm:

Flott dere innrømmer det og ikke gjemmer dere bak at dere er "innvandringskritiske".

 

De inrømmer at ifølge trådstarter er de raister. Det er jeg også, ellers "gjemmer" jeg meg bak "innvandrer kritisk", akkurat på samme måte som alle som stemmer rød-grønt er fanatiske kommunister/marxister som "gjemmer" seg bak "sosialdemokrater"

Lenke til kommentar

Skal prøve å svare på de spørsmålene som er relevante og ikke bare er emosjonelle utbrudd, som skyldes psykologiske/psykiatriske problemer.

 

- Tallet 99,9% kommer fram av antallet som er innvolvert i de alvorlige kriminelle handlingene som ofte nevnes. Slik som drap og voldtekt. Dvs. at jeg ikke tar med trafikkbøter etc.

 

- Jeg mener religion er en årsak til rasisme. Religion har en tendens til å gjøre folk uavhengige av sitt emosjonelle/empatiske sentrum. Imidlertid oppfatter jeg spesielt den kristne kulturen som et problem her. Noe man også har belegg til å hevde hvis man ser på historien slik som 1. og 2. verdenskrig og kolonialismen. Årsaken til dette er ikke helt på det rene, men kan skyldes dyrkelse av Jesus på kors - en slags blotssekt og tanken om selvtilgivelse av negative handlinger, men det vises f.eks. til at i USA er kristne 10 ganger mer sannsynlig til å bli fengslet enn ateister.

 

Punkt to. Muslimske nordmenn er like sekulære som kristne nordmenn. Dette er noe mange har vanskelig for å forstå fordi de har fokusert på religionen som utgangspunktet for mellommenneskelig kontakt. 80% av muslimer i Norge er sekulære og det er et offisielt tall. Du vil finne det samme tallet for nordmenn, der omlag 20% er såkalte personlige kristne. Forskjellen er altså ikke dypere enn mat og hva slags klær, musikk og møbler man finner behagelige/praktiske.

 

- Når det gjelder antallet rasister/xenofobe i Norge er det dessverre ingen statistikk på dette. Et tall på 20%, om jeg skulle foreta en belært gjetning, virker sannsynlig. Jeg skulle virkelig ønske at SSB foretok en studie på hvor vanlig rasisme er, hvor, hvem og hvilken demografi rasister har. Grunnen til at de ikke har gjort så, vet jeg ikke, men det kan ha med at det er vanskelig å få en person til å innrømme sin rasisme/xenofobi og at mange vil reagere negativt på eventuelle spørsmål.

 

- Når det gjelder statistikk og kriminalitet, så fastholder jeg at det er konsensus blant samfunnsforskere som er det essensielle og ikke løsrevet tall for å sjokkere og sensasjonere. Hvis man ikke kan ta inn over seg at det er hva samfunnsforskerne sier som er alfa - omega når det gjelder statistikken, så er det ikke mer å si til en slik person - for da er det opplagt nok kverrulering.

 

- Jeg finner det relevant å bruke termen nazisme, da dette i all hovedsak var en -isme som hadde som hovedmål å skape konflikt mellom konstruerte grupper og tenkte might-is-right. Hadde ikke nazistene funnet jødene, så hadde de funnet en annen gruppe å skylde på. Det er i all hovedsak den samme tankemåten og emosjonelle (manglende) evnen alle som aktivt stigmatiserer en gruppe har, og dette er hva nazismen er.

Lenke til kommentar

Ja, rasister er en gjeng med idioter. Dette er fordi de hater enhver innvandrer de ser på gata, uten å kjenne noe til personen.

 

Vi må fortsatt forholde oss til fakta: innvandrere gjør forferdelig mye faenskap, men la ikke det gå utover de av dem som kan oppføre seg. Dessverre er det vanskelig å skille de gode fra de kriminelle.. Og de kriminelle er ikke lette å integrere.

Lenke til kommentar
- Når det gjelder antallet rasister/xenofobe i Norge er det dessverre ingen statistikk på dette. Et tall på 20%, om jeg skulle foreta en belært gjetning, virker sannsynlig. Jeg skulle virkelig ønske at SSB foretok en studie på hvor vanlig rasisme er, hvor, hvem og hvilken demografi rasister har. Grunnen til at de ikke har gjort så, vet jeg ikke, men det kan ha med at det er vanskelig å få en person til å innrømme sin rasisme/xenofobi og at mange vil reagere negativt på eventuelle spørsmål.

 

Du tror altså at av den norske befolkningen er 20 % rasister ? Så hvis du plukket ut 10 mennesker på gaten så ville du finne 2 rasister blant de ? Vanskelig å forholde seg til tallene dine når jeg ikke vet hva du mener med rasisme, har fått det intrykke tidligere i tråden at du mener alle som er skeptisk til innvandring eller mener det finnes sannheter om forskjellige kulturer er rasiter/xenofobe. Skal vi heller bruke ordbøkenes definisjon på rasisme/xenofobi sånn som resten av verden forholder seg til, så har jeg ekstremt vanskelig å tro at 20 % er i nærheten av det riktige tallet. Er det ikke litt rart at det ikke finnes noen rasistiske politiske partier på stortinget til tross for at du beregner en rasistisk befolkning på 20 % ?

Lenke til kommentar
Woho... jeg er rasist! Iflg trådstarter.... :roll:

Iflg trådstarter er vi alle rasister :hmm:

Flott dere innrømmer det og ikke gjemmer dere bak at dere er "innvandringskritiske".

Hvorfor skulle vi ikke indrømme det? Er ikke redd for hva alle mener bare fordi man velger å ikke være politisk korrekt, den politiske korrekheten i Norge går meg på nervene, er på tide vi begynner å kalle en spade for en spade...

Lenke til kommentar

Dersom Frydays definisjoner av rasisme er gjengs oppfatning, så er det vel bare å tilstå at vi er rasister hele gjengen.

 

Om jeg har forstått denne mannen riktig så er det altså rasistisk å publisere statistisk materiale om invandrere?

 

Det jeg også har lært av den store mester Fryday er at et diskusjonsforum er et nettsted beregnet på emosjonelle utbrudd fra personer med psykologiske og visstnok også psykiatriske problemer.

 

Stå på Fryday! :new_woot:

 

Vi bøyer oss i støvet for din kunnskap og vilje til å dele den med oss.

Endret av Keystone
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hersketeknikker og deltakelse i apeberg sier ikke noe annet om trådstarter enn det som de behårede finner for godt å tillegge ham, og henviser i så måte til egen signatur.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...