Gå til innhold

– Windows 7 er i rute


Anbefalte innlegg

Må man vente til SP1 denne gangen, kan de sette skiltet "closed" på hovedinngangen for godt.

Hva er vitsen med slike useriøse kommentarer?

 

Kanskje de nå engang for alle kan lansere et os uten feil på helt elementære funksjoner som filkopiering osv?

Jeg skjønner at ikke alle bryr seg om hva en feil skyldes så lenge det irriterer brukeren burde det vært løst på en annen måte, men den feilen har en veldig logisk forklaring. Men det er ganske avansert å forklare, men enkelt forklart forbedret MS kopiering i de situasjonene som det er mest av, men på bekostning av skjeldnere situasjoner. I SP1 har de gått tilbake til en løsning som fører til tregere kopiering i mange situasjoner, men har færre kopieringer som tar betraketlig lengre tid. Se her for en mer nøyaktig forklaring: http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...04/2826167.aspx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev ikke om 32bit xp i det hele tatt. 64bit xp er noe helt annet, det er uten sammenligning.

 

Om du tror vista ikke tapper minne, er du en total noob.

 

@ amiganostalgia Vista funker like godt i spill som XP. F.eks:

http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2302495,00.asp

 

@Scortech: Hva vet du om det? :roll: De kan gjøre mange endringer uten å måtte lage enda en ny kjerne. Det er bra spør du meg, siden å lage en helt ny kjerne bare etter et OS virker ganske meningsløst. Da er det bedre å forbedre på den eksisterende isteden.

 

Og Vista i seg selv er ikke ustabilt, det ligger helt og holdent hos deg i så måte.

 

At Vista er ustabilt, suger i spill og tapper RAM er klassiske Vista "myter". Dessverre for de som tror på det da :p

Lenke til kommentar
Ikke mange utviklere som er veldig interessert i å programere for vista heller, men det er mulig dette endrer seg når support for xp forsvinner og bedriftene blir tvunget over på vista.

Her har MS helt klart gjort en alt for dårlig jobb, de burde gitt utviklere mye større grunn til å utivkler spesielt for Vita, det har heller ikke hjulpet av WPF har hatt for dårlig ytelse, dette tror jeg vil bli mye bedre med Win7. Å gi en del av de nye funksjonene i Vista til XP brukere gjennom gratis oppdateringer har heller ikke hjulpet.

Lenke til kommentar
Må man vente til SP1 denne gangen, kan de sette skiltet "closed" på hovedinngangen for godt.

Hva er vitsen med slike useriøse kommentarer?

 

Kanskje de nå engang for alle kan lansere et os uten feil på helt elementære funksjoner som filkopiering osv?

Jeg skjønner at ikke alle bryr seg om hva en feil skyldes så lenge det irriterer brukeren burde det vært løst på en annen måte, men den feilen har en veldig logisk forklaring. Men det er ganske avansert å forklare, men enkelt forklart forbedret MS kopiering i de situasjonene som det er mest av, men på bekostning av skjeldnere situasjoner. I SP1 har de gått tilbake til en løsning som fører til tregere kopiering i mange situasjoner, men har færre kopieringer som tar betraketlig lengre tid. Se her for en mer nøyaktig forklaring: http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...04/2826167.aspx

 

Useriøst? Ærlig talt. Når man betaler 5000kr for et OS, da er det vel ikke så ille at man forventer at det fungerer? Greit, software er software, og visse småtterier er det alltid. Men man går da ikke å venter i 14 måneder når du kjøper en annen vare for at det skal virke tilfredstillende? La oss si du kjøper en bil, den fusker, men du må vente på SP1 til motorstyring for at den skal virke, dette tar over 1 år, er det akseptabelt?

 

Det er ikke bare filkopieringa som ikke virka, det er en hel drøss... Jeg bruker Vista fortsatt, og skal ikke tilbake til XP, men man følte penga man betalte for lisensene var svært bortkasta inntil de fikk SP1 på plass.

Lenke til kommentar
Må man vente til SP1 denne gangen, kan de sette skiltet "closed" på hovedinngangen for godt.

Hva er vitsen med slike useriøse kommentarer?

 

Useriøst? Ærlig talt. Når man betaler 5000kr for et OS, da er det vel ikke så ille at man forventer at det fungerer? Greit, software er software, og visse småtterier er det alltid. Men man går da ikke å venter i 14 måneder når du kjøper en annen vare for at det skal virke tilfredstillende? La oss si du kjøper en bil, den fusker, men du må vente på SP1 til motorstyring for at den skal virke, dette tar over 1 år, er det akseptabelt?

 

Det er ikke bare filkopieringa som ikke virka, det er en hel drøss... Jeg bruker Vista fortsatt, og skal ikke tilbake til XP, men man følte penga man betalte for lisensene var svært bortkasta inntil de fikk SP1 på plass.

Det er ikke kritikken jeg mente var useriøs, det var den "snarky" kommentare ("kan de sette skiltet "closed" på hovedinngangen for godt") jeg henviste til.

Lenke til kommentar

Vista fungerer fint, greit nok at det tar sitt av RAM, men det er ikke noe problem å fjerne noen applikasjoner.

 

Vista x64 på en AMD Turion TL-60 (2Ghz), kjører like mye cpu i idle som min Pentium 4 504 (3,2Ghz) i Xp x32.

 

Eneste glippet er som sagt at vista bruker 50% av 2gb RAM, og xp bruker 15% av 2gb med RAM.

Lenke til kommentar
Det er færre og færre som føler Vista som en trussel. Det var før, og før da mener jeg for 6 mnd. siden.

Etter SP1 kan jeg ikke klage på noe som helst. Igjen, problemene jeg har nå skyldes ikke os.

Har du en pc som oppfyller kravene for Vista og mer til har du ingenting å frykte.

Beveger du deg inn på bedrifter snakker vi om noe helt annet igjen.

For meg som privatperson fungerer Vista på mange måte bedre enn Xp.

 

Jeg er enig i at Vista er bedre enn XP, men ikke bra nok til å forsvare den lange utviklingstiden. Noen som foresten vet hvordan jeg kan få Vista til å slutte med disk trashing, og ja jeg hae en pc som oppfyller kravene.

Hva mener du med disk trashing? Hvis du mener mye lesing/skriving til disk kan dette løses ved å deaktivere vekslefil(bør ha 6GB+ RAM) og superfetch. Superfetch cacher store mengder data rett etter oppstart, og dette kan ta litt tid. Selv har jeg 6GB RAM og har deaktivert vekslefil, superfetch, readyboost og windows search. Diskaktiviteten sank og ytelsen steg :)

 

Jeg skal teste det, har selv 6 gb ram.

Jeg tester også alle forslagene på en 4GB maskin med unntak av vekselfilen, samt vekselfilen på en 6GB maskin. Blir spennende se hvilke utslag det gir.

Lenke til kommentar
dårlig at Windows 7 skal bygges på den samme kjernen.

Hvorfor kommer det stadige poster med ønske om bytte av kjerne, hva slags forbedringer er det dere tror dette vil føre til? Har man en relativt moderne maskin og flaks med drivere og software som fungerer med Vista kan jeg ikke se mye som kunne vært forbedret (bortsett fra enkelte UX ting).

Men det er jo nettopp det som er problemet her jo! Man må ha flaks for å få alt til å fungere..

Lenke til kommentar

Hoppet over et par sider her nå...

Jeg er spent på Win 7.

 

Vista ble ikke så stor sukksess som Microsoft hadde håpet. Det er ikke til å stikke under en stein at fordi Vista ikke levde opp til forventingene så kan det ha påvirket flere til å kjøpe MAC - eller prøve Linux.

Jeg og en kamerat av meg er blant de to. Har fortsatt XP, men valgte noe annet enn Vista.

Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med Vista(SP1) på den ene maskinen. Får ofte feilmeldinger om at et program/spill har sluttet å virke når jeg manuelt lukker det. Heldigvis har antallet blåskjermer sunket en del etter SP1.

 

De kunne nesten startet fra scratch hvis Win 7 blir så lik Vista.

Lenke til kommentar
Det var fælt så hårsår enkelte er da..jaja

 

Vista har sine positive øyeblikk men mest negative.

Sier egentlig seg selv når microsoft velger og komme ut med Windows 7 så kort tid etter vista.

 

Nå burde vel egentlig du holde kjeft, for du har ikke bidratt med et eneste konkret argument i denne tråden. Du sitter bare å gjentar "åå fansen blir såret", mens det er ganske åpenbart at det er du selv som ser dum ut, og forurenser tråden.

Han har delt sine personlige erfaringer, referert til kjernen, samt forklart hvilket bruksmønster han mener trigger problemer. Det er vel vesentlig mer enn hva du har bidratt til i denne tråden og diverse andre tråder. Hold deg til sak, eller hold kjeft selv. At Vista har store problemer med å oppnå akseptans i markedet er nå krystallklart for alle som har et snev av objektivitet, selv om en del nærmest fanatisk roper at de ikke opplever noen problemer. At det har vært problemer som skyldes valg MS har tatt er også klart, selv om en del her elsker å dytte all skyld over på tredjepart. Hvis MS virkelig holder planen vil antagelig Vista aldri få flere brukere enn XP, det er ganske bemerkelsesverdig, og bør være en tankevekker for alle dere som lovpriser Vista. Dersom MS gjør i nærheten av like mye endringer med win7, så kan det godt hende binær kompatibilitet hives ut vinduet, og med det vil all tredjepartsstøtte forsvinne. Dette er også helt i tråd med modellen til MS, de er tjent med at folk blir tvunget over på nye OS-versjoner. Faktisk bør MS være meget forsiktige med win7, ellers ender de opp med at XP overlever den også. XP 32-bit er i dag det MS-OS'et som har desidert best driverstøtte og desidert best applikasjonstøtte. Det funker for de fleste, og mange har en lisens til overs.
Lenke til kommentar
Er dette virkelig de store nyhetene etter 3 år med development av verdens største software firma etter Vista? Virkelig...? Jeg synes det virker særdeles undervelmende. Har MS gått tom for ideer om hva de skal gjøre for nyere versjoner eller?

 

-Stigma

 

For å si det sånn. Jeg forstår godt at Microsoft holder kortene tett til brystet ved utviklingen av Windows 7, de gjorde veldig mange store tabber da de lovte gull og grønne skoger før de skulle lansere Windows Vista. Kanskje de kjører "overrask rett før utgivelse og gi en positiv opplevelse, enn å love mye lenge før lansering og skuff mye om endel ideer forsvinner på veien".

 

Jeg for min del brukte Vista før, Jeg hadde litt FPS boost i spill pga at Vista får til å utnytte min dual core bedre enn det XP gjør. Grunnen til at jeg måtte gå tilbake til XP var at da SP1 kom så fungerte ikke lydkortet mitt mer. Og jeg orket ikke å vente i ukesvis på en ny driver patch fra realtek siden jeg ofte spiller med venner og kjentfolk via internett.

 

Merker også at folk klager over vista pga ustabilitet osv, det var da vista kjørte i RC1, og da OSet nettopp hadde kommet ut, rent generelt. Ellers er det dårlig hardware og drivere som er den største synderen i dag (som igjen er tredjeparts programvare).

 

At ikke alle programmer støttes i vista som de gjør i XP er et dårlig argument for å krangle om at vista er dårlig, jeg skal vedde på at folk slet med de samme problemene da de gikk over fra windows 98 - XP.

 

At folk utnytter sjansen til å skrike ut om linux i alle windows saker syns jeg bare er teit. hold dere on-topic, vær så snill. :)

Lenke til kommentar
At ikke alle programmer støttes i vista som de gjør i XP er et dårlig argument for å krangle om at vista er dårlig, jeg skal vedde på at folk slet med de samme problemene da de gikk over fra windows 98 - XP.
Dette viser hvor dårlig din forståelse av situasjonen er. Det er ikke snakk om bra eller dårlig. Hvis det var snakk om bra ville alle valgt OSX, hvis det var snakk om billig ville alle valgt linux. Binærkompatibilitet, hardware-støtte og software-støtte er selve bærebjelken i windows, og Bill var rimelig tydelig på det punktet fra den spede begynnelse. Hvor lenge tror du folk gidder sitte på Vista hvis spillene eller ny hardware ikke funker der lengre? XP kan bli det første OS fra MS som gir binær kompatibilitet og driverstøtte bakover.
At folk utnytter sjansen til å skrike ut om linux i alle windows saker syns jeg bare er teit. hold dere on-topic, vær så snill. :)
Spar deg, den eneste som har dratt linux unødig inn i tråden her er deg.
Lenke til kommentar
De kunne nesten startet fra scratch hvis Win 7 blir så lik Vista.
Second that.. Er så lei av error messages...

"An ERROR occured while viewing the previous ERROR" :nei:

 

 

Skjønner ikkje kordan dere får det til...

 

Dere har lagt inn siste drivere av ting/tang vel?

 

Har for tida 3 Vista pc'er i sving i huset 1 med 32bit og 2 med 64bit, og ingen feilmeldinger på noken av dei.

 

Om dere hadde XP før... (så har dere sikkert for slapp pc) var da pc'n stabil før? Eller trenger dere Vista for å ha noke å skylde på?

Lenke til kommentar
Oj..Jeg såret vist følelsene til noen vista fans..hehe

Har brukt vista lenge og har brukt vista fra spilling til programmer så jeg vet en del om ustabiliteter med vista..Folk flest som sier vista ikke suger ressurser eller at det er veldig stabilt gjør ikke annet enn å slå av og på maskinen,sjekke mail,skrive dokumenter.

 

Maken til usaklige innlegg som kommer fra deg skal man lete lenge etter. Her hjemme har vi 4 maskiner med Vista (har hatt Vista på samtlige i 1,5 år), og som brukes til alt mulig, fra spilling til videoredigering, you name it. Disse maskinene blir ikke slått av og på, og jeg har ennå til gode å se en bluescreen eller annen form for ustabilitet.

 

Men for de som opplever noe annet, så ligger ustabiliteten enten hos brukeren, eller dårlig/gammel HW, eller at man prøver å bruke noe gammel programvare som skulle vært kastet for mange år siden.

 

Få deg litt relevant kunnskap før du uttaler deg.

 

Hei!

Du som er fornøyd med vista er en av de få. Jeg jobber selv med salg av PC og kan si at jeg har fått 3 ganger så mye å gjøre pga problemer med Vista. Har Vista 64bit selv på en topklasse laptop og kan trygt si at XP var og er et bedre alternativ enn Vista. Håper bare microsoft etter hvert forstår at "tilpasset dagens bruk" ikke er masse mikkmakk men at et system er enkelt, kjapt og til å stole på. Dette er ikke Vista på noen måte.

 

Alle feilene ligger IKKE hos brukeren, har relativt god peiling selv og har faktisk vært en del ganger hvor jeg har ringt microsoft med et problem og det eneste de svarer er at de jobber med en løsning. Selvfølgelig legger de skylden på programene som legges inn (eksempler er Adobe CS3, Norton 2007, Nero 7.0, IKKE MINST MSN (hvor faktisk en periode man måtte legge inn gammel verson for å få dette til å funke - Og dette utvikles faktisk av microsoft!) og eldre og en del andre jeg ikke husker i farten)...Dette er programmer fra andre seriøse aktører som Vista IKKE BRUKEREN har hatt problemer med.

 

Jeg utelukker selvfølgelig ikke brukeren i alle tilfeller, men når de har klart XP helt bra i flere år og får store problemer med vista når microsoft egentlig lovte at alt skulle bli enklere. Og disse såkalte Vista ready PCene som kom rett før releasen av Vista med 512mb ram osv egentlig ikke er brukelige i Vista for 5 flate øre mener jeg at Microsoft lurer kunden. De tenker ikke kundens beste lenger, de er kun motivert av penger!

 

Forstår godt at Vista ble kåret til en av de største floppene i dette årtusenet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...