Gå til innhold

Tekken 6 kommer kanskje til 360!


Darnell

Anbefalte innlegg

Som en fan av sjangeren så må jeg bare få tipse om PS2 spillet "Rise to honor" som jeg synest er et sinnsykt kult slosslespill. Vet det fikk ganske dårlig kritikk hos gamer.no, men så benytta jeg sjangsen til å hudflette anmelderen i forumet også :-)

Husker jeg ikke feil var dette et eventyr spill med Jet Li. Som sloss med analogstikken? Helt ok spill, lite variasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Som en fan av sjangeren så må jeg bare få tipse om PS2 spillet "Rise to honor" som jeg synest er et sinnsykt kult slosslespill. Vet det fikk ganske dårlig kritikk hos gamer.no, men så benytta jeg sjangsen til å hudflette anmelderen i forumet også :-)

Husker jeg ikke feil var dette et eventyr spill med Jet Li. Som sloss med analogstikken? Helt ok spill, lite variasjon.

 

Joda det stemmer nok det, Jet Li´s spill til PS2. Hele spillet gikk ut på å sloss mot en horde fiender, dumme som noen brød, kom mot deg en og en (egentlig akkurat som filmene også på sett og vis fungerer).

Dere får si hva dere vil om akkurat variasjonen i spillet, men det er vel strengt tatt ikke noe mer variasjon i kritikerroste tekken-utgaver eller Fifa-spill ? Jeg likte det nå ihvertfall, og det er nå godt mulig andre også kan gjøre

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tviler fortsatt stekrt på at det kommer til 360. Er vel fortsatt bare rykter?

Må også huske på at Tekken 6 er utviklet på PS3 hardware (er det som faktisk er inni Tekken 6 arcade maskinene), så det koster dem nok en del å porte over til 360.

 

Har fått testet noen runder T6. Foreløpig synes jeg det virker veldig bra. For de som ikke likte de lange komboene i Tekken 5, så har dessverre blitt lengere nå, men det er moro når man får det selv får det til.

Det kunne absolutt ikke vært på Ps2. Man før ikke ordentlig inntrykk av grafikken ved å se det på youtube. Spillet teller vel nå 38 characters/figurer, litt for mange etter min mening. Synes det er på tide de kutter noen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Tekken er ikkje noko kjekt uansett, heller DoA eller MK. Merker ein aldri så liten skadefryd over alle PS3-ekstremistande her. :)

 

Dette medfører ikke riktighet! Tekken-serien er uten noen som helst tvil den aller beste fightingserien som noengang er skapt.

 

Da det er sagt, så er det jo bare stas at flere får spille! Jeg er litt skeptisk, dog, til xbox-kontrollens D-pad, som hvertfall i SouLCalibur ikke er like presis som dpadden på ps3-kontrollen.

Lenke til kommentar

Tekken har tapt seg umåtelig siden glansdagene på PS1 etter min meining. Kommer vel kanskje av at eg spillte det altfor mye tilbake da, og det gjorde meg egentlig drittlei heile sjangeren.

 

Pr. i dag fortrekker eg Dead or Alive, da eg føler at Tekken liksom er heilt likt i dag som for evigheter siden. Men men, smak og behag.

 

Uansett 20 mill+ fleire potensielle kjøpere kan umulig skade Namco Bandai :)

Lenke til kommentar
har insett nå jeg også att MS ikke er den store stygge ulven men de forpulte, late, gjerrige idiotene i Sony som ikke gidder og få langfingeren ut av ræva si og handle for og forhindre att slike ting skjer.

 

se til helvet og slutt med og gjenta denne såkalte 10 års syklusen. fortsetter de og la playstation exlusive titler bli mutliplattform har de tapt alt som ps2/ps1 bygget opp innen ett par år.

 

Helt enig. Xbox 360 hadde ikke vært der den er nå hvis det ikke var for alle Playstation spilla den har :p

 

Jeg forventet egentlig at Tekken skulle bli multiplattform, mener jeg leste for lenge siden i et intervju at Namco ville at så mange som mulig skulle få spille spillene deres. Og så kom jo Soul Calibur til Xbox også.

 

Verste er at jeg tror ikke alle utviklere er klar over at de faktisk har noe å hente hvis de lager ekslusiver. Det er ikke nødvendigvis sånn at et spill vil selge mer hvis det gis ut på to forskjellige konsoller.

Lenke til kommentar
Verste er at jeg tror ikke alle utviklere er klar over at de faktisk har noe å hente hvis de lager ekslusiver. Det er ikke nødvendigvis sånn at et spill vil selge mer hvis det gis ut på to forskjellige konsoller.

 

 

kan du utdype det litt?

Ta feks Star wars: TFU som solgte 1,5mill på noen få dager, hadde dette vært et ekslusivt spill til noen av konsollene hadde jo Lucasarts bare tjent en brøkdel.. Spillet kom vel til 4 konsoller.

 

Det er klart utviklerne sikker får litt ekstra per solgte spill osv når de lager det exclusive, menne i de fleste tilfeller vil jeg tro at doblet salg gjør opp for dette :)

Lenke til kommentar

Hmm, drit i Tekken, men det som er litt leit er at XBox nå får Final Fantasy XIII, dette er spill jeg alltid har ment hører til Playstation. Dette kan ikke være bra for Sony. Føler at Microsoft faktisk kommer til å vinne duellen mellom PS3 og XBox, trodde faktisk at PS3'en skulle kunne ta opp kampen, men for ser det ikke slik ut.

 

Eneste jeg håper nå er at GT5 (når det engang kommer) og Littlebigplanet skal gjøre PS3'en min verdt å eie.

Lenke til kommentar

Ikke så veldig overraskende. Det blir mindre og mindre eksklusive titler generelt. Virker kanskje som at 360 har utrolig mange, men det er mye pga de legger veldig stor vekt på det. Og de har nok i antall flere en Sony, men det er og en smaksak om det er verdt det.

 

Siden spillutvikling idag er så utrolig dyrt, så er det nesten kommersielt selvmord å lansere et tredjepartspill på kun en konsoll. Med mindre man har veldig lukrative avtaler med konsollprodusenter så lønner det seg rett og slett ikke. Microsoft er nok litt flinkere på å punge ut MYE penger for eksklusivitet, siden de har en pengebrønn som er bunnløs. Noe rapporter viser at Sony ikke har.

 

Men de spillene som vekker størst interresse er de som blir produsert inhouse.

Lenke til kommentar
Nå kan forpulte MS dra til helvete. Hvis 360 får Tekken også så klikker jeg. Ille nok at de stjal Virtua Fighter5 også etter at det hadde kommet på PS3 først. MS kjøper jo faen meg alt som er.

 

Fy faen som jeg skal ta glede av det når PS3 knuser 360 de neste årene. Ikke noe vil være bedre enn å se MS bli grust enda de har brukt milliarder på å kjøpe seg omtrent alle spillene PS3 har.

Tenn på deg selv. Vær så snill.
Lenke til kommentar

Tragisk at folk synes multiplatform er ein dårleg ting. det KAN vere ein dårleg ting viss selskapet heiter EA eller Activision sia me har sett mange dårlege portar frå den sida. Men ein trend som er begynt å komme er vel at dei begynner på ps3 versjonen først før så å porte til x360. Men for ps3 only gutta føles vel dette meir som eit svik enn frykten for ein dårlegare versjon reint teknisk enn x360 utgava;)

 

så lenge gears, halo held seg på x360 og MGS, GOW og Gran Turismo held seg på ps3 så ska eg ikkje klage.

;)

Tekken er vel ikkje akkuratt ein AAA tittel heller så...

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...