Gå til innhold

Tekken 6 kommer kanskje til 360!


Darnell

Anbefalte innlegg

Spørsmål: Tekken 6 har vell lenge vert i utvikling til ps 3 nå. Blir tekken 6 nedskalert på ps 3 pga xbox versjonen?

 

Enkelt port fra arkadekonsollene, Tekken 6 har vel aldri vært utviklet spesifikt for PS3 som jeg vet :( Var sånn med Tekken 5 også, var nærmest porta rett fra PS2.

Men Sony har uten tvil størst spillbibiliotek da, er jo en grunn til at Microsoft må hele tiden kjøpe titler fra Sony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men Sony har uten tvil størst spillbibiliotek da, er jo en grunn til at Microsoft må hele tiden kjøpe titler fra Sony.
Hva mener du med størst spillbibliotek? Flest antall spill? Der leder ihvertfall X360 med 108 spill (526-418)

Antall ekslusiver er jeg ikke sikker på, men hvis trenden fortsetter kommer de aller fleste Sony-ekslusivene til å bli multiplatform. :ermm:

 

Edit: begge listene over antall spill teller med både de utgitte OG de annonserte.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Vel.... La oss se litt på hva som skjer...

 

Xbox lanserer nytt Halo spill. Handler opp det sjette spillet i en serie som tidligere var eksklusiv. Handler opp et av 3 spill i en spilltriologi, som er det 13 spillet i sin serie....(Ja jeg snakker om FF13 her, ikke glem at ffvs13 er ps3 eksklusiv enda og FF13 Agito er PSP eksklusiv) Med andre ord, de satser ikke på noe nytt.

 

Sony velger å utvikle helt nye titler som skal avdukes. I følge gamespot så er det intet mindre enn 14 helt nye spill som skal avdukes som det ikke er forhåndsannonsert navn på.

 

http://www.gamespot.com/news/6198348.html?...mp;subj=6198348

 

Sony fortsetter som de alltid har gjort faktisk, med å utvikle egne konsepter og originalitet, og jeg mistenker nok at det er lettere for folk å utvikle egne ideer og komme med totalt originale ideer til Sony. LBP er jo et eksempel på det. Sony har i alle generasjonene satset på utvikling av originale spill. Både ps1 og ps2 bærer preg av å ha gitt ut mange gullkorn fra små tredjepartsutviklere som har hatt grei salgsrate. Mange små selskaper har fått navnet sitt kjent ved at de utviklet for Sony sin maskin. Det er strengt tatt kun de "store" selskapene som har uttalige oppfølgere som har muligheten til å gå multi faktisk.

 

Men uansett, jeg unner kun min fremtidige svigermor å spille slossespill med d-paden til xboxen. Men det er jo kjekt at de i hver fall får muligheten til å velge å prøve.

 

Og King og Armor King er kongene på haugen, no going around it. ;)

Endret av Karatheon
Lenke til kommentar
kanskje?, ble jo bekreftet igår at Tekken kommer til 360.

 

Tråden er et par måneder gammel. :p Emnetittelen burde vært forandret ja.

"Siste aktivitet 24/07-2008 : 12:21"

Trådstarter har tydeligvis ikke vært aktiv siden dagen han lagde denne tråden. :roll:

 

Nyheten om at Tekken 6 kanskje kom til 360 ble vel for mye for ham. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Grunn trolling har noen innlegg og kommentarer blitt slettet.

 

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes på PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Tror ikke Tekken 6 kommer til å presse hardwaren i verken PS3 eller 360.

 

Det tror ikke jeg heller. Det er et spill som hviler nesten fullstendig på gameplayet, og som ikke trenger så mye i grafikkdepartementet.

 

Jeg skal være helt ærlig her å si at Tekken 6 har aldri imponert meg grafikkmessig. Selv ikke når jeg trodde det var ekslusiv PS3 tittel.

 

Tekken har alltid imponert meg med grafikk, men denne gangen ei. Helt siden den første traileren hvor det vises en kamp mellom Jin og Lili har jeg synes det så ut som Dark Ressurection på PS3, med ørlitegrann bedre lyseffekter.

 

Jeg forventet at Tekken skulle klare å se nesten helt realistisk ut på PS3, men det er jo langt ifra. Grunnen til såpass krav er at slossespill alltid har ekstremt små verdener oppe på skjermen. Slik at det burde være mulig å lage to eneste to karaktermodellene som er aktive med de mest kravstore effekter som finnes. Slik ser det ikke ut nå.

 

Jeg håper egentlig på at nytt slossespill kommer å feier alle av banen. Noe som totalt revolusjonerer sjangeren. Jeg har noen vage ideer av noe som trengs, men ikke noe jeg vil utdype. Poenget er at jeg er lei av Tekken og Virtua fighter osv, jeg vil ha noe som føles HELT NYTT.

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at MS kjøper opp alle titlene fra PS3? Hadde jeg vært spill-utvikler så hadde jeg tenkt: Skal vi kun gi ut spillet til PS3, og tjene greit, eller skal vi gi ut spillet på både PS3 og Xbox 360 og tjene fett?! ... Lurer på hva jeg ville valgt ...

 

Men det er vel fint at de som har kjøpt seg PS3 kan klage på MS når Sony ikke gidder å bruke penger på å sikre seg eksklusive titler.

What he said

Personlig skal jeg ikke ha spillet på noen platform, Tekken har ikke vært morsomt siden 3'ern

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at MS kjøper opp alle titlene fra PS3? Hadde jeg vært spill-utvikler så hadde jeg tenkt: Skal vi kun gi ut spillet til PS3, og tjene greit, eller skal vi gi ut spillet på både PS3 og Xbox 360 og tjene fett?! ... Lurer på hva jeg ville valgt ...

 

Men det er vel fint at de som har kjøpt seg PS3 kan klage på MS når Sony ikke gidder å bruke penger på å sikre seg eksklusive titler.

What he said

Personlig skal jeg ikke ha spillet på noen platform, Tekken har ikke vært morsomt siden 3'ern

Ah :love: et av de første spillene jeg kjøpte til PSone. Kjøpte det, Spyro og et bil spill jeg ikke husker navnet på...

Lenke til kommentar

Som jeg har sakt i en annen tråd. Så syns jeg det er helt greit at xbox folk kan få teste ut et så genialt spill som tekken, men at de får en verson med litt midre saker enn oss med ps3.

Tekken har alltid vært spill jeg har gledet meg med både singel player og multi. Mener at tekken 6 har tatt veeeeldig lang tid å lage. Husker jeg så den første traileren av spillet for sånn ca 3 år siden? Kom vel trailer like etter tekken 5 kom ut sommeren 2005(?)

 

Vi tar de dårlige først og bare blir ferdig med det... For det første må jeg beklage å bringe dere nyheten om at XBOX 360 har kidnappet dette spillet også. Det er offisielt, Tekken 6 blir et X360-spill. Og som ikke det er nok, så vil Tekken 6 blir eksklusivt til 360.

 

Før ting blir dramatiske her må jeg få komme med de gode nyhetene. Tekken 6 kommer som sagt ikke til PS3, men det gjør derimot Tekken 6: Bloodline Rebellion, som da er det samme som Tekken 6. Med masse oppgraderinger, flere karakterer (Lars ALexandersson og Alisa Bosconovich), baner, gjenstander, drakter og mye mer som det originale Tekken 6 ikke har, til og med mer enn arcadeversjonen av Tekken 6 BR har... sååå med andre ord kan 360 bare beholde Tekken 6, vi med PS3 får noe mye bedre.

 

Tekken 6 til X360 er datert til sent 2009. Det er ingen bestemt info om når Tekken 6: BR kommer til PS3, men arcadeversjonen av denne kommer i desember i år. Tidlig 2009 er tidligste vi kan håpe på. Heftig!

hentet fra PSAvisen.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...