Gå til innhold

Tekken 6 kommer kanskje til 360!


Darnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva får deg til å tro at MS kjøper opp alle titlene fra PS3? Hadde jeg vært spill-utvikler så hadde jeg tenkt: Skal vi kun gi ut spillet til PS3, og tjene greit, eller skal vi gi ut spillet på både PS3 og Xbox 360 og tjene fett?!

 

Tror ikke at de er interiserte i FETT xD

Endret av Deathshoot
Lenke til kommentar

Jeg sa tidligere at dette er synd, og det står jeg fortsatt ved. Men noe fanboyroping skal jeg ikke ta meg til, den perioden er jeg over for lengst. Og i bunn og grunn er det helt greit for meg at Xbox-folk også får ta del i Tekken. Men likevel er det et men her, jeg er blant dem som mener at spill veldig ofte blir dårligere når de går multiplattform. Eller ikke nødvendigvis dårligere, men de når ikke sitt fulle potensiale, fordi utviklerne fokuserer på å lage spillet til flere plattformer, i stedet for å få ut det maksimale av hva spillet er godt for.

Men, når Tekken 6 kommer, dersom det viser seg å være tidenes Tekken-spill, så skal jeg med glede spise i meg de ordene.

Det er vel bare å innse at flere og flere utviklere har forstått at de tjener mer på å gi ut spillene sine på flere konsoller. Det er ikke lønnsomt å være eksklusive, og dermed vil snart de eneste eksklusive spillene til PlayStation være de som kommer fra Sony selv.

Lenke til kommentar

Du er ikke den eneste, jeg er totalt enig med deg. Er flere spill som har blitt dårligere når de blir multiplattform, noe som ikke er rart siden utviklerne må tilpasse spillene sånn at det fungerer på hver konsoll.

 

Så med dette kommer vi ikke til å se at Tekken 6 drar noe ekstra nytte av PS3 og vice versa med Xbox360. Skjønnner at man øker salget ved å utvide kundemassen, men her syns jeg det er forbrukerne som lider når spillet faktisk blir dårligere.

Syns Skate var et godt eksempel på en tittel som absolutt ikke passet til PS3, grafikken var ikke på høyde med PS3 spill og likevel hakket det !

Lenke til kommentar

Er fullt mulig å lage gode like gode spill, men som sagt så kreves det mer/flere av utviklerne. Mange platformeksklusive spill er ofte veldig bra fordi de spillene skal vise fram konsollen og trekke kjøpere til maskinen. Altså tror jeg ikke spillene blir presset så fort ut av utgiverne.

 

Men dere har likevel rett i at spillene som regel ikke når sitt fulle potensiale, men det er utviklernes feil, ikke fordi at det ikke går.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Spør dere meg så har Sony seg selv å takke for att den ene third party eksklusiven etter den andre går multiplattform og er vell nesten bare MGS som er igjen av third party exclusive og grunnen til dette er att pr idag så er PS3 den dyreste konsollen på markedet og dessuten har 1st part eksklusive ikke vist att PS3 er kraftigere en 360.

 

Legger merke til att noen sier att det skader spillet att det utvikles for flere plattformer enn bare en, gjør det vitterligen det, ta Burnout, like bra på begge to, noe de sier fordi det eneste skaden som skjer er att ps3 får ett mindre salgsgrunnlag enn hvis titlene hadde vært eksklusive fordi da måtte man velge en ps3 hvis man skulle spille spillet.

 

Så skader multiplattform virkelig forbrukerne, min mening er nei selv om enkelte fanboys enten på den ene eller andre siden mener det motsatte.

 

Men tilbake til topic syntes det er gledlig att tekken kommer til 360 selv om jeg nok kommer til å kjøpe spillet på ps3 da dette har noe å gjøre med håndkotrollens utforming, når det gjelder dpaden så føler ps3kontrollen bedre ut enn hva 360 kontrollen enn så lenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Så skader multiplattform virkelig forbrukerne, min mening er nei selv om enkelte fanboys enten på den ene eller andre siden mener det motsatte.

Det tar i hvertfall lengre tid å utvikle.

Jeg tenker at å utvikle mot kun en spesifikk plattform gjør at man i mye større grad kan optimalisere, både grafikk og ytelse. Nå er det bare en teori jeg har, vet ikke om det stemmer ?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke noe særlig om at Tekken skal lanseres til andre konsoller enn Playstation 3. Siden Tag Tournament har jeg alltid spilt spillene inn og ut, og har utallige gode minner med Tekken. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har spilt klassikeren med kompiser, og man kan på mange måter si at Tekken var spillet som fikk meg interessert i konsollspill, selv om jeg ikke er noen fanboy på noen måte.

 

Kvalitet over kvantitet kan fint brukes i dette tilfellet også. For meg kommer Tekken alltid til å være, og ha vært, et spill for Playstation.

Lenke til kommentar
Hahaha! La meg gjette, du sitter å knapper ned frustrasjonen din på Windows XP?

Som andre har nevnt er det nok ikke lommeboka til MS som gjør livet ditt så forferdelig, men heller det at Sony ikke har større lommer som kan kjøpe eksklusivitet.

Du burde sette deg litt mer inn i ting før du åpner kjeften, sånn som nå fremstår du bare som en liten drittunge som har fått PS3 av Mamma og er piss redd for at konsollen du nå må klippe gresset for i de neste 5 år fremover skal bli denne generasjonens taper.

 

Ouch! Det var en seriøs (og velfortjent) burn!

For at dette ikke skal være personangrep: Er det ikke snart på tide at X blir banna fra dette forumet? Er ikke folk enige i at det bare kommer kvalme fra X, og at han kanskje er eldre enn han fremstår? For å snakke om noe helt annet: Troll er et fint ord.

 

At dette skjer tror jeg betyr lite. Men at Sony effektivt mister fotfeste for hver eneste exclusive de taper, tviler jeg ikke et sekund på. Som den dyreste maskinen blir PS3 nok mest offer for "hvorfor skal jeg kjøpe X, når Y er billigere?" mentaliteten. Og grunnene til å betale ekstra for PS3 blir tynnere by the minute.

 

Sony, som den andre etter Nintendo, er i ferd med å gå fra suveren dominans over spillmarkedet, til å bli en aldri så liten underdog. Det er jeg ganske sikker på faktisk ...

Lenke til kommentar

Det er riktig som Jakoozie sier, Sony ender opp som underdog på grunn av favorittstempel, og dette er forbrukerne sin skyld. Folk lar lommeboka gå foran hjertet, de tar M$ lovnader om gull og grønne skoger for god fisk, og glemmer firmaet som gjorde spillindustrien til det den er idag.

Man kan godt sammenligne dette med Idol, hvor folk glemmer å stemme på den beste(favoritten), siden denne vil "gå videre uansett", og heller kaster bort pengene på den kjedelige nerden som de synes litt synd på. Det ender med at nerden går videre og "idolet" blir sendt hjem. Kjipt, men sant.

Lenke til kommentar

Dette blir jo bare feil, feil og atter feil.

 

Man kan rett og slett ikke kjøpe en konsoll fordi man føler man skylder produsentene noe etter å ha kjøpt de foregående konsollene. Om noe så er det produsentene som skylder oss forbrukere noe for at vi har kjøpt produktene deres tidligere og hjulpet dem på vei.

 

Det dere sier er jo at folk kjøper Xbox 360 kun fordi den er billig, og ikke fordi den faktisk er en god spillmaskin. Funfact: Xbox 360 har høyest attachment-rate av spill ;)

Lenke til kommentar
Spørsmål: Tekken 6 har vell lenge vert i utvikling til ps 3 nå. Blir tekken 6 nedskalert på ps 3 pga xbox versjonen?

Vennligst skriv bokmål, slik at folk forstår hva du mener. Spørsmålet er uklart formulert, men PS3-versjonen av Tekken 6 har nok vært under utvikling like lenge som 360-versjonen.

 

Og grunnene til å betale ekstra for PS3 blir tynnere by the minute.

BLUE-RAY!!!!!!

 

Hvordan har dette klart å utvikle seg til nok en PS3 vs. 360-tråd?

Fint du bidrar med gode argumenter.

Lenke til kommentar
Sony har jo sagt x antall ganger at de ikke ønsker å kjøpe eksklusiver, men heller utvikle de selv.

 

Derfor har jeg begynt å mislike Sony for tiden. De er ikke de, de en gang var.

 

Det er åpenbart at folk bryr seg om dette ettersom forumtråder blir laget om det. Verden blir sjokkert over at FF13 går til Xbox, hadde jeg drevet Sony hadde jeg ikke latt det skje. De har bygget opp en arroganse som synes tydelig i produktet deres.

 

Jeg blir ikke overrasket lenger engang. Nå tror jeg ingenting er ekslusivt lenger. Nå kan de Xbox folka bare få alt sammen, så kjøper jeg den konsollen som er billigst neste gang. Hvis ikke spillproduksjon blir billigere grunnet mindre teknologisk utvikling, og folk har råd til å lage ekslusiver igjen. Men det er en annen historie :)

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...