Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Skal til Cuba i neste måned.

 

Hvor mange sigarer kan jeg ta med hjem? (Antall?/Vekt?/størrelse?)

 

Hvilke er å anbefale?

 

250g med tobakk. :)

 

Jeg vil anbefale å ihvertfall slenge med noen Montecristo, Cohibas og Davidoff.

 

Sweet.

 

Så det vil si ca. 25 sigarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei.

 

Skal til Cuba i neste måned.

 

Hvor mange sigarer kan jeg ta med hjem? (Antall?/Vekt?/størrelse?)

 

Hvilke er å anbefale?

 

250g med tobakk. :)

 

Jeg vil anbefale å ihvertfall slenge med noen Montecristo, Cohibas og Davidoff.

 

Sweet.

 

Så det vil si ca. 25 sigarer?

 

 

Nydelig tråd, kudos til trådstarter. Selv liker jeg å ta en fet sigar en eller to ganger i helgen helst en god og etter en bedre middag hjemme eller på byen der det er røyking tillat på uteplass eller med åpen takløsning.

 

Har ikke blitt så mye sigarrøyking i det siste da jeg ikke har fått kjøpt inn nye ennå, er en sigarpakke fra Sigar.com med dominikanske sigarer som frister veldig.

 

Mine favoritter av cubanere må bli Partagas, de er kraftige og med mye smak, Synes Partagas Serie P No.2 slår Montecristo NO 2. på smak, selvom jeg liker Montecristo også.

 

Synes ikke Montecristo Nr 4 er noe særlig og synes det er uhørt å sammenligne den med Montecristo Nr.2

 

Favorittfasongen på sigarene er Torpedo eller pyramidefasong, eller synes jeg også robusto størrelsen er en perfekt størrelse på en sigar.

 

Partagas Serie D.NO 4 er en favorittrobusto.

 

Ellers synes jeg både Hawk og Amero sigarene fra Sigar.com som er fra dom.rep er meget gode sigarer.

Endret av Wolfkiller
Lenke til kommentar

Hei alle sammen, Som ny forumbruker og stor sigarentusiast følte jeg det nesten som en liten plikt og legge ved en liten hilsen til alle her inne på forumet som også vet å nyte en god sigar i ny og ne. For tiden trives jeg godt sammen med et par kasser av Romeo & Julietta No. 1 og No. 3 som treffer smaksløkene ganske bra men har også tidligere vært en fan av både Cohiba (Siglo III, IV og V) og Montecristo (4 og 5). Har desverre ikke fått gleden av og prøve særlig mye utvalg fra andre land ennå, men når den nye humidoren kommer i hus etter sommeren blir det nok medlemskap i sigar.com og liten kjøpsfest så lenge lommeboken rekker.

 

Benyttet meg også av muligheten 17, mai til å kose meg med en Cohiba Siglo V og et lite glass Chivas Regal 12 som gjorde dagen tilnærmet perfekt.

 

For øyeblikket huser humidoren min 20 Romeo & Julietta No.3, 10 Romeo & Julietta No. 1, 5 Montecristo No. 4, 5 Cohiba Siglo I, 1 Cohiba Siglo V og 2 Davidoff Special R men håper å få utvidet horisonten litt etterhvert som jeg får større kapasitet.

 

Noen andre som endte 17. Mai med en avslappende sigar?

Lenke til kommentar

Jeg venter på sigarer :(. Trodde de kom i helgen men forhåpningsvis kommer de før neste helg. Er dessuten så heldig at forloveden min bor ved siden av Tobakshjørnet i København. Og hun pleier å kjøpe med Partagas sigarer for meg.. :)

 

Er det Partagas du venter på nå også da? Er det Dominikanske eller Cubanske Partagas du røyker?

Hadde selv en god venn av meg som har bodd i Spania et år, og var snill nok til å reservere kvoten sin til meg hver måned når han kom hjem en tur.

Lenke til kommentar

Jeg venter på sigarer :(. Trodde de kom i helgen men forhåpningsvis kommer de før neste helg. Er dessuten så heldig at forloveden min bor ved siden av Tobakshjørnet i København. Og hun pleier å kjøpe med Partagas sigarer for meg.. :)

 

Er det Partagas du venter på nå også da? Er det Dominikanske eller Cubanske Partagas du røyker?

Hadde selv en god venn av meg som har bodd i Spania et år, og var snill nok til å reservere kvoten sin til meg hver måned når han kom hjem en tur.

 

Dersom jeg røyker cubaner så blir det som regel Partagas eller Montecristo, prøve litt annet av og til. Jeg røyker bare Cubanerversjonene av Partagas og Montecristo, For hører at de er de beste sigarene.

 

Ellers hender det at jeg kjøper noen av Sigar.coms dominikanske sigarer, men da de som de produserer selv. Feks Amero eller Hawk som jeg synes har veldig god smak og kvalitet.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Fikk nettopp et par sigarer i slike metallbeholdere. Skal disse vekk når de går i humidoren, eller ikke?

 

Fattern kjøpte forøvrig en variant fra niceragua som blir spennende å prøve.

 

Noen tubos kommer med cedar-tre lagt inne i metalltuben, om du har noe tilsvarende i humidoren og har bedre mulighet å opprettholde en bedre fuktighet så ville jeg tatt dem ut, men ellers så holder de seg veldig godt inne i den medfølgende metallbeholderen.

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Skal til Cuba i neste måned.

 

Hvor mange sigarer kan jeg ta med hjem? (Antall?/Vekt?/størrelse?)

 

Hvilke er å anbefale?

 

250g med tobakk. :)

 

Jeg vil anbefale å ihvertfall slenge med noen Montecristo, Cohibas og Davidoff.

 

Davidoff får du vel ikke på Cuba lengre da de for lengst har flyttet produksjon ut av landet pga konflikt med regimet/regjeringen på Cuba.

Lenke til kommentar

På Cuba er det noe fjas med kvittering på tobakk man kjøper, fordi de selger f.eks. Cohiba og Montecristo fra "offisielle statlige utsalg" som selvsagt er latterlig dyrt. Du vil også oppleve at du blir tilbudt sigarer direkte fra medarbeidere på fabrikker om du tar en omvisningsrunde der. Bare sørg for å gå/opphold deg borte fra vakter/guider på deler av omvisningen.

 

Gjør unna kjøpene før du er på flyplassen - jeg panikkjøpte noen mindre pakker der. Flere av dem var tørr bark.

Lenke til kommentar

To nydelige Partagas ankom idag. Partagas Serie D nr.4 og Partagas serie D no.5 EL 2008.

Edition Limitada sigaren tror jeg ikke jeg har smakt ennå. En av de ryker i morgen etter en bedre middag tror jeg. :) Gleder meg.

 

Har dessuten bestilt sigareske med 13 sigarer fra Sigar.com, spent på disse.

 

Synes Sigar.com er en glimrende nettbutikk, leverer alltid raskt og uten feil. Glimrende service.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...