Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei folkens. Har et problem med humidoren min. Får den ikke til å bikke noe særlig over 61% luftfuktighet. Er det helt nødvendig å svampe sedartreet innvendig for å oppnå ønsket nivå?

 

Hei, prøv å kalibrere måleren. Hvis du har en billig en har du sikkert en type spole/fjær. Pakk den godt inn i et vått håndkle (vri det opp først) og la den ligge der en halvtime. Da skal målern vise 100%, gjør den ikke det still den til 100%.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den er kalibrert. Har også kjøpt en digital versjon. Prøver å dynke elementet i vann ca 30 minutter hver dag nå for å se om det hjelper.

 

Blir sigarene ødelagt ved 60%?

 

 

Viser målern 100% etter å ha ligget i håndkle en halvtime?

 

Sigarene blir ikke ødelagt ved 60%, men det er litt i tørreste laget synes jeg men vet om folk som liker å ha cigarene sine liggende på et par og 60 prosent. Høres merkelig ut at du ikke kommer over 60%, har du fylt godt på med vann i "svampen"?

Lenke til kommentar

Satte i stand den nye humidoren min i sted. Måleren viser at fuktigheten ligger i overkant av 80%. Er det riktig? Jeg ville tro at fuktigheten egentlig skulle vært lavere enn 70%? Ble anbefalt å dynke elementene i vann, samt sette inn en liten skål med vann i tre dager før jeg tar den i bruk for å oppnå riktig fuktighet, men nå ligger jo fuktigheten over 70% allerede etter noen timer?

Endret av August.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som vet om noen butikker i Oslo/Akershus som selger slike?

 

[bilde]

Finner bare utenlandske nettbutikker, eller dyre skinnetuier, men skulle gjerne sett hva jeg kjøper i fysisk butikk slik at jeg vet cigaren passer.

Du kan jo måle? Kjøpte et flott Adorini-etui i metall fra Augusto som tar alle sigarer i alle størrelser. Storfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har gode tips til seriøse / fornuftig prissatte butikker for sigar? Gjerne i Sverige, bor 2 timer unna Gøteborg.

 

*Bump*

 

Lageret mitt begynner å gå tomt. Tar også i mot tips til rimelige men gode varianter som kan kjøpes feks. fra Sol i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...