Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått helt fotfeste i sigar-lidenskapen min, så inntil videre så skal en liten boks holde lenge. Pleier heller ikke å samle opp på sigarer. Så fra jeg kjøper dem, til jeg bruker dem, er ikke så langt.

 

Men er uansett stas å ha en pen, liten treboks med godsakene i. Det er sikkert ikke så greit å røyke sigarer som har blitt oppbevart i feil forhold.

Lenke til kommentar

Nei sigarer mister fort aroma og tørker fort inn hvis de ligger noen dager utenfor humidoren. Du kan jo selvfølgelig lage deg en billig tuppedor av noe tupperware lignende bokser som er tett og kjøpe en boveda humidipack i den fuktigheten du liker at sigarene dine skal holde og legge i lag med. De selger disse packsa på cheaphumidors.com til en billig penge. Dette er en grei måte og oppbevare sigarer på i mnd. Har selv brukt dette til tider i noen mnd. Billig alternativ som fungerer utmerket.

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Men humidorer av treverk er jo det beste, ingenting er som lukten av real Spanish cedar ;) Men selv har jeg problemer med og holde temperaturen nede i leiligheten og hender ofte at jeg kryper over 25 grader og er redd for og få infiserte sigarer så liker best og ha de trykt i vinskapet mitt.

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Fungerer jo bedre en og la de ligge løs. Går an og få liv i tørre sigarer, men de vil nok aldri bli like bra som de en gang var. Men er ikke ideelt i forhold til og ha de ferske. Og få liv igjen i dem er og øke sakte og kontrollert fuktigheten opp imot 70% og la de ligge noen uker på denne fuktigheten til de har gjenopprettet sin rette fuktighet, rundt 70%.Noen liker de ved 65%. Men imellom 65% og 70% er du trygg.

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Er nok lurt det:) kan lese litt mere på dinsigar.no, men vil anbefale deg og se litt på augusto sine sider om sigaroppbevaring står mye bra der også ;) Bare spør om du lurer på noe. Temperatur og fuktighet er viktig :) for og unngå uttørking, evt. tobakksbiller, og mugg. Og evt. sprekker i tobakken ved stor variasjon av fukt og temp.

Endret av RuneLA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...