Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er laget en slik tråd før, i så fall link til den orginale og steng denne, men jeg fant i alle fall ingen.

 

Hyttetur er for meg ekvivalent med sigar, og da en skikkelig gode sigarer. Det er tross alt den eneste plassen jeg har lov til å røyke sigar inne.

 

For en gangs skyld følte jeg for en sigar her hjemme i Norge, og jeg må si jeg ble svært så skuffet. Kjøpte meg en fem pakke med Pikur, og må si det er noe av det verste jeg har vært bort i. Sigaren var alt for tørr, kraftig, samt at den brente for raskt; jeg måtte faktisk tenne på den igjen etter en svær kort pause. :thumbdown:

 

Det var ikke noe sammenlignet med de to Havana sigarene jeg tok i helgen. Navent til disse skal jeg komme tilbake til senere.

 

Vel, poenget til denne tråden er anbefallelse av gode sigarer, samt kanskje gode suplimenter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er også veldig glad i sigarer, men kun ved spesielle anledninger. Du må på sigarbutikker for å finne deg noe skikkelig som smaker godt. Selv fant jeg nettopp nettbutikken http://www.sigar.com/. De sender fra Risør. Begynner med en:

 

Bolivar Belicosos Finos

Bolivar Belicosos Finos er en medium til sterk sigar med smaker av

søt kaffe, lær og mørk sjokolade. Cigar Aficionado gav sigaren 91 poeng av 100 mulige i

april/mai 2002. Str. 14,0 x 2,0 cm ( ring gauge 52)

 

Koster 139,- + 28,- i porto - gleder meg!

 

Skal komme tilbake med en vurdering når den er røkt. :)

Lenke til kommentar

Bra side. Fant faktisk de jeg røkte i helga der.

 

H.Upmann Majestic

H. Upmann Majestic (håndrullet) er en fin corona i mild til medium styrke.

Sigaren har en mild smak av seder og lær, samt noe krydderkarakter.

 

Fant den passende sterk og likte spesielt sedersmaken svært godt. Fant den dog en smule tørr i smak.

 

La Flor De Cano Petit Corona

La Flor De Cano Petit Corona er en mild trivelig maskinrullet cubaner. Sigaren har fin trekk med smak av lær og pepper. Ligger innpakket i sedertre.

 

Denne sigaren utmerket seg ikke noe spesielt for min del; fant den ganske annonym. Passer best som en midnattsigar (når smaksløkene har blitt litt bedøvet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte de på en butikk i Sverige, og der kostet de rundt femtilappen pr. stk. (SEK). Uten å ha sjekket vil jeg tro at prisene ligger på ca. samme nivå på sigar.no også.

 

Når jeg kommer til å tenke på det var Upmanns sigar svært god valutta for pengene. Ypperlig for en nybegynner som kanskje ikke har lyst å bruke så alt for mye penger.

Lenke til kommentar

Hei

 

Trodde ikke det var så mange andre som var interessert i sigarer :thumbup: Her er min lille blogg når det gjelder sigarer http://sigarer.blogspot.com/

 

Når det gjelder kjøp av sigarer i Norge så er det jo bare en ting å si om det: det er dyrt :ermm: En 3 pakke med Montecriton nr 2 koster f.eks. 475 kroner på Havanamagasinet i Stavanger. Men dersom du er ute å reiser og flyr via Kastrup i København så kan en gjøre ganske gode kjøp. En kan få samme pakken for rundt 150 kroner dersom en bestiller på forhånd på http://www.tax-free.dk .

 

Dersom en skal kjøpe på nett her i Norge så vil jeg anbefale dere å kikke på http://www.havanasigar.net/index.htm . Det er veldig gunstige priser iforhold til tobakksjappene. En kan jo også ta sjansen på å bestille fra utlandet selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Fin side! Så sigar.com er ikke noe særlig når det gjelder priser?

 

Hei

 

Nei, sigar.com har kanskje bra utvalg men spesielt billig blir det ikke. La oss ta mitt faste eksempel: Montecristo nummer 2. Her er priser på forskjellige forhandlere

  • Havanamagasinet (tobakkbutikk i Stavanger) 475 kroner for en 3 pack
  • Sigar.com - 165 kroner per stykk altså 495 kroner for 3
  • sigar.com (medlem)- 132 kroner per stykk altså 396 kroner
  • http://www.havanasigar.net/ - 90 kroner per stykk altså 270 kroner
  • Taxfree (i Norge) - 193 kroner for en 3 pack
  • Taxfree i Køben med bestilling på forhånd - 160 kroner for en 3 pack

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

sigar forbinder jeg lett med drikke, spesielt brune brennviner

 

edit: tenkte kanskje jeg skulle prøve en sigar på nyttårsaften i år, og så på den siden sigar.com som ikke så så ille ut, trodde sigarer ikke var såpass billige i jeg da, trodde man måtte opp i 500-1000 jeg for å få noe som ligna på de på den siden der.. :) men hvis den er klipt i den ene enden og rundt i den andre, skal man da klippe den andre enden også? eller skal man tenne på den enden som ikke er klipt?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

I det siste har jeg lagt merke til at de har fått inn sigarer på de fleste dagligvarebutikker, og jeg lurer på om noen har noen erfaring med disse. Da tenker jeg på de som heter King Edward i rød og gul pakke.

 

Har veldig lyst til å prøve sigarer, men er det noen "regler" jeg bør vite om før jeg prøver?

 

Håper på svar=) Gjerne et utfyldende et. :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...